poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2394 .



grup parlamentar fără greșeală
scenariu [ Teatru ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [iuraskin ]

2006-03-10  |     | 



GRUP PARLAMENTAR FARA GREȘEALÃ

Piesa de teatru într-un act

(La o ședință în Parlament, președintele Parlamentului a adunat toți deputații să discute, într-un mod foarte serios, despre dictarea ce li s-a propus, pentru a pune în joc titlul lor onorific „Grup parlamentar fără greșeală”)

PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (întră fericit și cu un zîmbet pînă la urechi) Domnilor deputați, rog să vă ridicați în picioare și să strigați cu toții într-un glas „Ura!”
TOÞI DEPUTAÞII: (se ridică în picioare și strigă într-un glas) Ura! Ura! Ura!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Așezați-vă!

(Toți deputații se așează)

PRIMUL VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Dar ce s-a întîmplat, domnule Speaker?
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (fericit) Am găsit o soluție pentru a scăpa de dictarea ce ni s-a propus s-o susținem deunăzi!
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: (năucit) Poftim?!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (pe același ton de euforie) Mai bine zis, vom accepta provocarea jurnaliștilor, doar cu o singură condiție!
UNUL DINTRE DEPUTAÞI: (aproape indiferent) Ce fel de condiție?
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Le vom spune că suntem de acord să susținem această dictare, doar cu condiția că vor pune mintea în mișcare și vor ghici trei ghicitori, pe care le vom propune noi! (aplaudă singur) Ura tovarăși, ura!

(Toți deputații se ridică în picioare și strigă de trei ori „Ura!”)

ALTUL DINTRE DEPUTAÞI: Ce ghicitori, domnule Speaker? Și-așa suntem băgați în... (tușește) Nu cred că e cazul!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (insistent) Ba e cazul! Și-ncă cum e cazul!
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Aveți dreptate domnule Speaker! Tocmai că acum e cazul să le arătăm acestor limbăreți, cum e să-ți bați joc de oameni cum se cade!
PRIMUL VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Și ce ghicitori le vom propune noi, pentru a evita așa numita „schingiuire intelectuală”?
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (entuziasmat) Așa deci, prima: „Ea și dînsul împreună, / Fac o gașcă foarte bună. / Ea te zgîrîie pe spate, / El pe degete te bate.” Ghici ghicitoare, ghici!
PRIMUL VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Domnule Speaker, e o ghicitoare foarte ieftină! Nu cred că va face față !
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (dezamăgit) Domnule Vicepreședinte, dacă ne molipsiți pe toți cu pesimismul d-stră veneric, atunci o vom sfîrși ca niște cretini, scriind dictarea!
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Domnule Speaker, îmi dau capul că nici unu’... Absolut nici unu’ nu va putea ghici această ghicitoare!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Și eu sunt sigur domnul meu! Plus la toate, îmi place lingușirea dumitale! Cred că merită o bucată de pîine!
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Ura tovarăși!
TOÞI DEPUTAÞII: (într-un glas) Ura! Ura! Ura!
UNUL DINTRE DEPUTAÞI: Și totuși, domnule Speaker, care este răspunsul ghicitorii?
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (mîndru) Secerea și ciocanul!
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Genial!
PRIMUL VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Prea provocator!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Domnule Vicepreședinte, pentru a obține o victorie pe plan politic, trebuie să răspunzi unei provocații, cu o altă provocație! E o tactică a noastră, după care trebuie să ne conducem!
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Aveți dreptate, domnule Speaker! Trăiască tactica noastră! (împreună cu ceilalți deputați care s-au ridicat în picioare) Ura! Ura! Ura!
ALTUL DINTRE DEPUTAÞI: (indiferent) Și care e ghicitoarea a doua?
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: A doua? Ah da, a doua! Deci, a doua: „Foaie verde de mărar, / Statul meu e gospodar. / Are-n frunte un artist, / Care este...”
UNUL DINTRE DEPUTAÞI: (repetă ca un dement) Care este...
ALTUL DINTRE DEPUTAÞI: (nemulțumit) „Care este” ce?
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (iritat) Comunist!!!
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Desigur, comunist! Tocmai asta și vroiam să spun, domnule Speaker!
PRIMUL VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Artist comunist! Un epitet mai potrivit nici nu s-ar putea găsi!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (indignat) Ce înseamnă „epitet”? Domnule Vicepreședinte, nu vă permit să rostiți în prezența mea, cuvinte necunoscute!
PRIMUL VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: (cu o mutră vinovată) Vă rog să mă scuzați! N-am vrut să vă insult!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Nu-i nimic, mi-a trecut! (pauză scurtă) Ei, ce părere aveți despre a doua ghicitoare?
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: E perfectă, domnule Speaker! Sunt gata să jur pe mama mea, că nu o va ghici nimeni!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Bravo domnule Vicepreședinte! Vă îndepliniți bine datoria!
PRIMUL VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Și totuși, domnule Speaker, explicați-mi vă rog, cum poate un artist să fie comunist?
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Anume că nu poate! Cuvintele „artist” și „comunist” sunt folosite în această ghicitoare pentru formarea rimei și pentru a duce jurnaliștii în eroare!
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Sunteți un geniu!
PRIMUL VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Sunteți Vasile Alecsandri în picioare!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Aveți dreptate, Vasile, dar nu Alecsandri!
UNUL DINTR DEPUTAÞI: Și a treia?
ALTUL DINTRE DEPUTAÞI: Da, care e a treia ghicitoare?
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: A treia ghicitoare sună în felul următor: „Hai să batem mîndri toba, / Să pocnim vîrtos din bici, / Căci suntem băieți de dobă, / Nepoțeii lui...”
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: (sigur de răspuns) Lui Ștefan cel Mare!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (supărat) Domnule Vicepreședinte, dacă mai spuneți o astfel de prostie, vă dau afară!
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Cer iertare! M-a luat gura pe dinainte!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Deci, nepoțeii cui suntem?
UNUL DINTRE DEPUTAÞI: (la fel de sigur de răspunsul său) Nepoțeii buneilor noștri!
ALTUL DINTRE DEPUTAÞI:Și a bunicelor noastre!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (adresîndu-se celor doi) Domnilor deputați, d-stre cum ați ajuns în Parlament?
UNUL DINTRE DEPUTAÞI: Poftim?!
ALTUL DINTRE DEPUTAÞI: Fiți mai explicit, domnule Speaker!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (supărat foc) Las’că vă explic eu după!
PRIMUL VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Domnule Speaker, eu consider că odată ce noi nu cunoaștem răspunsul acestei ghicitori, cei de la redacție – nici atîta!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Îmi pare bine să aud asta domnule Vicepreședinte!
PRIMUL VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Și mie îmi pare bine să aud că d-stră vă pare bine!
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Cer iertare domnule Speaker, dar care e, totuși, răspunsul?
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Pentru a afla răspunsul, va trebui să răspundeți încă la o întrebare! Cine s-a născut pe 22 aprilie?
UNUL DINTRE DEPUTAÞI: Copilul părinților care au făcut dragoste pe 22 iulie!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (iritîndu-se) Și a cui sunt părinții care s-au frecat pe 22 iulie?
ALTUL DINTRE DEPUTAÞI: A celui care s-a născut pe 22 aprilie!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Perfect domnilor deputați! Sunteți înzestrați cu o proeminență extraordinară!
PRIMUL VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Domnule Speaker, ce înseamnă”proeminență”?
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (mîndru) „Proeminență” este răspunsul ghicitorii!
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Vreți să spunem că noi suntem nepoții lui „Proeminență”?
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: (enervat) Nu cretinilor! Suntem nepoții lui Ilici, iar Ilici e însăși Proeminența!
PRIMUL VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Cît de profund gîndiți, domnule Speaker!
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: Sunteți cu adevărat un geniu!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Asta e domnilor! Adevărul trebuie recunoscut întotdeauna!
AL DOILEA VICEPREȘEDINTE AL PARLAMENTULUI: (se ridică în picioare) Ura tovarăși!
TOÞI DEPUTAÞII: (se ridică în picioare) Ura! Ura! Ura!
PREȘEDINTELE PARLAMENTULUI: Rog toți deputații să voteze cine este pentru strategia, pe care am propus-o eu, împotriva ziariștilor teroriști! (Toți votează pentru) Perfect! Aici declar încheierea ședinței noastre! La revedere (iese)

CORTINA



.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!