poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3231 .



S.U.P.R.A.(Simbolul Uman Pentru Realitatii Acceptate)
scenariu [ ]
Piesa de teatru fara cuvinte

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [C.Barker ]

2011-05-05  |     | 




Personaje:-Dealerul
-Un barbat in costum
-Un cersetor
-O gasca de trei persoane
-Un politist
-O fata in uniforma scolara
-Doi copiii mici
Décor:-Un tron plasat in partea dreapta a scenei

Se ridica cortina.(Incepe melodia “Carmina Burana”)
Pe scena Dealerul cu o coroana de siringi pe cap, stand pe tron, priveste publicul flegmatic. (Melodia se opreste.)
(Stop cadru timp de 15 secunde)
Usa din spatele sali se tranteste, Omul in costum intra agitat vorbind la un telefon mobil. Priveste sala si apoi paseste apasat inspre scena. Ajuns in fata scenei arunca mobilul si paseste incet inspre dealer. Ajuns in fata tronului priveste din nou ispre public si baga mana in buzunar. Scoate un teanc de bani si il arunca dealerului. Dealerul priveste teancul si ii arunca inapoi barbatului un pachet mare invelit in scotch, pachetul cade jos.
Barbatul cade in genunchi taie usor cu unghia pachetul, atinge praful aflat in intrerior si pune pe limba degetul. (Porneste sunetul static la intensitate medie.)
Barbatul se ridica (sunetul se opreste) si priveste publicul, dealurul si imprejurimile paranoic. Pleaca incet cu spatele de pe scena si se impiedica cand coboara. Se ridica, se aranjeaza si scoate un alt telefon travesand sala cu pasul apasat si rapid, la fel cum pasea cand a intrat.
(Stop cadru timp de 15 secunde)
De sub tron iasa un cersetor tinand o punga in mana. Sta mereu in patru labe, ignorand sala. Se intoarce catre dealerul si toarna din punga maruntis. Dealerul pribvind tot acest timp publicul, arunca o seringa cersetorului. Cersetorul se departeaza de tron inspre mijlocul scenei. Cersetorul isi infige seringa in brat, (sunetul static porneste la maxim) se ridica in piciore si cade pe jos. (Sunetul se opreste.)
Imediat intra un politist prin partea stanga a scenei. Dealerul isi indrepta atentia inspre politist. Politistul se opreste in fata tronului. Cele doua personaje se privesc. (Sunetul static incepe.) Dealerul ii arunca politistului in brate un teanc de bani. Ambele personaje isi indrepta privirea inspre sala. (Sunetul se opreste.) Politistul duce degetul aratator la buze si arata salii sa faca liniste, apoi se ascunde dupa tron.
(Stop cadru 15 secunde)
O gasca de trei personese ridica din sala si pornesc inspre scena. Toti trei ajung pe scena, pe partea stanga unde se opresc. Unul merge pana in fata tronului. Dealerul isi indrepta atentia la persona din fata tronului si ranjeste, intinzandu-i trei tigari. Pesonajul primeste tigarile si apleaca capul in semn de multumire, intorcandu-se la celelalte doua persoane din gasca. Dealerul isi intoarce din nou privirea asupra publicului.
Fiecare personaj din gasca ia cate o tigara si o aprinde. (Sunet static foarte slab) Toate trei personajele incep sa rada. Unul porneste inspre vagabondul din mijlocul scenei, razand in continuare doar pentru sine. Altul porneste inspre marginea scenei, se asesaza pe margine si incepe sa miste buzele privind in jos si rareori ridicand privirea inspre public. Cel care a cumparat tigarile ramne pe loc tacut leganandu-se pe picioare.
O tanara se ridica din public (luminile se sting fixandu-se pe ea o lumina albastra ce o urmareste) si isi face loc pana in fata scenei (lumina albastra se stinge, luminile revin). Tanara uraca pe scena prin partea stanga si verifica in parte pe fiecare din cele trei persoane din gasca, toti ignorand-o.
Dealerul privind in contnuare inspre public ridica un flacon in aer si il scutura. Tanara isi indreapta atentia imediat inspre dealer, cazand in patru labe. Se apropie incet de tron si se arunca pe spate (sunetul static porneste su fluctueaza, luminile se sting fixandu-se pe tanara o lumina rosie) miscandu-se lasciv.
(Sunetul se opreste, lumina rosie se stinge, luminile revin.)
Dealerul (complet imobil de-a lungul scenei precedent) arunca flaconul peste fata, care acum nu mai misca.
(Stop cadru timp de 15 secunde.)
Barbatul in costum, total dezordonat, alerga din spate salii inspre scena. Dealerul se ridica in picioare si il urmareaste cu privirea. Ajuns pe scena Barbatul il trage jos de pe tron pe dealer si cei doi se imbrances pana langa cersetor. Tanara se intaorce de pe spate pe burta si se taranste pana la locul imbrancelii, de asemnea toate trei persoanele din gasca se ridica si se alatura imbracelii.
(Lumina se stinge. Sunetul static porneste de la intensitate slaba urcand la un volum asurzitor.)
(Peste 20 secunde sunetul se opreste. Lumina revine.)
Dealerul sta in picioare inconjurat de restul personajelor cazute. Dealerul baga mainile in buzunarul hanoracului si scoate praf, seringi tigari si falcoane. Priveste aceste obiecte din maini. Brusc toate personajele se ridica si il trag in jos. Acesta cade aruncand in sus tot ce avea in maini. Politistul fuge de dupa tron traversand scena.
(Luminile se sting. Sunetul static porneste de la intensitate mare la minima.)
(Sunetul se opreste. Luminile revin.)
Toate personajele sunt cazute unele peste altele, acoperite si inconjurate de praf, seringi, flacoane si tigari.
(Stop cadru 15 secunde.)
Doi copii intra pe scena, din partea stanga, tinandu-se de mana, topaind si fluturand un cearceaf alb. Ajung in mijlocul scenei, in fata publicului, si flutura caersaful inspre el. Apoi se intorc si fug acoperind cu cerceaful restul personajelor de pe scena.
Cei doi revin in fata publicului si privesc cu seriozitate inspre el. Cel din partea dreapta observa tronul si urca pe el cat poate de repde asezand-se confortabil, privind inspre public. Celalat ramane pe loc urmarind doar cu privirea pe cel cea a urcat pe tron.
(Porneste “Carmina Burana”.) Cortina se lasa.








.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!