poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3319 .



Amaruiul Dulce
scenariu [ Film ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [omulrosu99 ]

2010-05-07  |     | 



EXT. ÎN FAȚA BLOCULUI. ZI

Pe o stradă secundară într-un cartier de blocuri. Strada pare să se înfunde. Pe trotuarul din fața blocului sînt castani mari și umbroși. Andrei și Vali stau la intrarea în bloc pe scările din față, la umbra copacilor.

Sînt amîndoi înalți. Vali poartă o bluză cu mînecă scurtă, albă cu guler, iar Andrei un tricou simplu închis la culoare cu un logo ecologist pe piept. Au în jur de 30 de ani. Andrei poartă ochelari si are un început de chelie. Vali este clasicul brunet tuns scurt și curat, atletic și cu ochi verzi. Poartă o brățară subțire de aur la mîna stîngă.

ANDREI Iar m-i s-a făcut dor de ea.

VALI De cînd nu ai mai văzut-o de data asta?

ANDREI De 2 luni.

VALI Cel mai mult?

ANDREI Da… îți mai aduci aminte de Maria?

VALI Mhm..

ANDREI Cît au trecut? 2, 3 ani?

VALI Cam așa.

ANDREI Tot îi mai scriu, și o chem înapoi.

VALI Știu, mi-ai zis.

ANDREI Dar de tipa asta chiar trebuie să scap.

VALI Eu nu înțeleg de ce nu îți găsești pe altcineva?

ANDREI Unde? Se uită la tine, direct ca la viitorul procreator de copii. Ești bun, te ținem în probe, te verificăm. Dacă poți să duci… ne combinăm, dacă nu... E o disperare în ochii lor, zici că nu mai există femei, numai mame peste tot…

VALI Atunci caută mai mici. Nu știu, 20, 21 de ani. Astea încă se cred fetițe. Încă l-e mai arde de joacă.

ANDREI Nu pot. Nu mai pot.

Andrei se lasă pe spate.

ANDREI Tu ști ce am făcut aseară?

VALI Mmm

ANDREI Am stat de vorbă cu unu’ pe net. Tipul homosexual.

VALI Vorbești serios?

ANDREI Da ce are? E amabil, draguț. I-am zis că sînt începător. Că vreau să scap de o tipă…

VALI Și?

ANDREI Cînd are timp o să ne vedem. Că nu e din de aici, e din Cluj.

VALI Du-te bă de-aicia bă. Ai înebunit de tot.

ANDREI Sincer, zi-mi tu ce să fac, și fac. Altă soluție nu am. Chiar nu mai am chef de toate complicațiile astea idioate cu femeile. Cu însuratoare. Cu prezervative. Cu isterice sarcini fantomă. Cu tot felul de aiureli. Așa e mult mai simplu.

VALI Stai mă, că poate îți găsește Elena pe cineva?

ANDREI Tu nu te uiți la mine? O complici și pe ea degeaba. Vai de soarta mea. Eu cînd mă uit în oglindă îmi vine să vărs… Gata, nu mai e ca pe vremuri. Acum trebuie să fi mai nepăros, mai nechelios, mai fără burtă.Un pic parfumat, îmbrăcat, poate și cu o unghie data cu lac. Cu un perciun ca lumea ras...

VALI Bai, Andrei, pe bune, chiar nu ai un pic de răbdare. Hai că vine și Elena acum și vorbim cu toții. De ce faci tu chestiile astea? Și cu Ioana asta ai fost la fel. Te-ai grăbit și acum nu mai poți să scapi de ea. Te rog eu frumos, ascultă-mă și pe mine un pic.

ANDREI (Andrei rîde) Stai mă, stai. Ce te sperii așa.

VALI Nu măi dar în ultimul timp numai prostii ai făcut. Uite… de exemplu vino și stai cu noi, stăm împreună, ne plimbăm, îți mai schimbi ideile alea din cap, ști că cu noi poți să faci ce vrei. Dar nu sări acuma să te faci poponar. Că nu e de tine, stai liniștit, cînd o pune ăla mîna pe tine…

ANDREI (Andrei bufnește în rîs) Ce are mă? Tipul e finuț, am avut noroc că l-am găsit așa repede. Ce? Ce are?

VALI Băi… nu se poate! Tu nu îți dai seama că dacă o apuci pe drumu ăsta nu mai poți să te întorci? Pe cuvîntu meu parcă ai fi un copil de 5 ani. Dacă prin nu știu ce întîmplare ajunge să îți placă de tipul ăsta, toată viața o să îți dai întîlniri pe net cu tipi, așa aiurea... N-ai și tu un pic de voință, băi n-am vazut așa ceva… Nici nu îmi vine să cred ca vorbim așa ceva…

ANDREI Mie îmi pare super tare. Ce noi doi nu ne-am luat limba în gură?

VALI Da mă, dar aveam 7 ani amîndoi. Nici nu știam ce se face cu puța în afară de pipi.

ANDREI Mai ții minte cînd a intrat taică-tu peste noi?

VALI Hai mă gata!

ANDREI Cică ne jucam de-a operația (rîde) de-a operația, (rîde din ce în ce mai tare, intră într-o criză de rîs)… nu se poate așa ceva. E super tare… de-a operația.

Se potolește. Devine serios.

ANDREI Nu știu băi, cînd rîd parcă rîd să rup nervii în mine. Ție ți s-a întîmplat vreodată? (…)

ANDREI Îți dai seama, să intrii peste copilul tău și să îl vezi cu pantalonii în vine peste un altul. Ce îți trece atunci prin cap? Aiurea rău.

ANDREI Și cîte altele.

VALI Exact.

ANDREI Știi zici… copii nu știu ce fac. Da uite că acum aș pupa în bot o…

VALI Hai mă gata. Ți-am zis să termini. Gata.

ANDREI Ce mă, că și tu îi ști gustul.

VALI Băi, deci ori termini cu tîmpeniile astea ori eu plec.

ANDREI De fapt… cîte nu am mai facut noi. O mai ții minte pe Alina? Tipa de la 3? Aia care s-a mutat?

VALI Băi Andrei băi…

ANDREI Stai mă să îți spun. Ce naiba, ai răbdare un pic. Fi atent. Maică-mea era colegă de serviciu cu maică-sa, și mergeam în vizită. Eu aveam 14 ea, fi-sa, că îl avea și pe Adi, ăla slab și mare, îl știi, fi-sa avea vreo… să fi fost cu vreo 3 ani mai mică ca mine. Și o luam în brate… așa în pat… și…

ANDREI Nu pot fratele meu, nu pot nici să pronunț așa ceva. Îmi e frică să îmi și imaginez…

VALI Ai o țigară?

ANDREI Am, de ce să nu am. Am, că muncesc, nu ca alții, (îl ia de gît pe Vali). Tu ești bă prietenul meu. Tu! Și ce băi dacă mă văd și eu din cînd în cînd cu un băiat? Ce-are mă? Mă duc și eu după aia la paradă… Aaa? Ce zici? În pantaloni scurți, tăiați, roz, și maieu de plasă. Pztu.

VALI Ești tîmpit.

ANDREI Sînt.

Atmosfera devine dintr-o dată foarte serioasă și apăsătoare. O femeie se apropie de scări.

ANDREI Săru-mîna.

MAMA Ce faceți măi aici.

ANDREI Și noi pe afară.

MAMA Taică-tu a venit?

ANDREI Nu știu?

MAMA Vii să mănînci?

ANDREI Am mîncat săru-mîna.

MAMA Bine, Vali ce faci măi? Ce mai face maică-ta.

VALI Săru-mîna, ce să facă? Bine… se chinuie să iasă la pensie înainte de termen.

MAMA De ce?

VALI Păi au probleme cu institutul, s-a privatizat și a început să îi dea afară.

MAMA Ahh, dacă are nevoie să mă sune, ai numărul nostru...

VALI Da, cred că îl am.

Mama lui Andrei scoate cheile și dă să deschidă ușa de la bloc. Are geanta pe umăr și o sacoșă, veche alabastră de material, în mînă. E o femeie la 57 de ani, încă tînără și frumoasă îmbrăcată fie cu haine de la second hand fie cu hainele vechi care mai merg combinate astfel încît să fie cît de cît la modă.

MAMA Te pup, pa… (către Andrei) Vi tîrziu?

ANDREI Nu cred, dacă e ceva te sun.

MAMA Bine, pa.

VALI Săru-mîna.

ANDREI Săru-mîna.

După un timp mai urcă în bloc o femeie cu pungi. Frumos îmbrăcată și puternic parfumată, cu o geantă mare de piele pe o mînă în care ține și două pungi de plastic. Și mai are și în cealaltă mînă alte 4 pungi, toate albe de aceeași marime, inscripționate cu supermarketul Mega Image. Vali se ridică de jos și formează codul de la interfon. Femeia îi zîmbește. Vali îi deschide ușa.

VALI Săru-mîna.

ANDREI Săru-mîna.

FEMEIE Bună ziua. Mulțumesc frumos.

ANDREI Cît e ceasu.

VALI 5 fără zece.

ANDREI Hai în altă parte că a început să vină lumea de la servici.

VALI Stai mă să vină Elena.

ANDREI Bine, hai vis-a-vis măcar, că nu stau să mă salut cu toată lumea acuma…

Traversează strada, acolo e un parc verde împrejmuit cu gard. Se așează pe gard. Un alt tip atletic și înalt intră în bloc.

ANDREI Îl vezi pe ăsta care intră acuma.

VALI Mmm

ANDREI Nu-l recunoști !?

VALI Nu.

ANDREI Băi tu de cînd ai plecat din blocul ăsta, ai cam uitat tot?

VALI Ce treabă am avut eu cu ăștia din blocul ăsta?

ANDREI Nu mai ții minte cînd eram în parc și încercam să îl facem să ne-o pupe…

VALI Ãsta?

ANDREI Mda.

VALI Ãsta dacă sare acum pe mine mă face praf.

ANDREI Exact.

VALI Ãla mă… de juma de metru, e ăsta.

ANDREI (Andrei rîde) Du-te la el acu și propune-i.

Vali îl împinge pe Andrei și rîd amîndoi.

ANDREI Ia uite cine vine la noi pe strada?

Se ridică și începe să facă cu mîna, e Elena - o tipa elegantă cu geanta pe mînă, mare și albă, cu pantaloni scurți și maieu. Frumoasă sensibilă și sandale. Frumos bornzată și epilată. Sportivă.

ANDREI Ați fost la mare și mie nu mi-ai spus.

VALI Nu mă, se duce cu Letiția pe terasă la ele la bloc.

ANDREI Mai bine du-o la mare, că nu știi cine urcă pe terasă.

VALI Marș.

ANDREI Nu a venit niciodată zgîriată pe spate?

Elena ajunge lîngă ei și se pupă cu Vali apoi pe obraji și cu Andrei.

VALI Bună pui, ce faci. Mmm, ce frumos miroase ea. O pupă.

ANDREI Bună.

ELENA Bună. Ce mai faceți voi?

VALI Hm. Mai nimic.

ELENA Unde mergem?

VALI Hai încolo (arată în lungul trotuarului, fără o țintă anume) și vedem pe drum.

ELENA Ok. mergem?

ANDREI Mergem.

EXT. ÎN DRUM PE TROTUAR. ZI

Un drum pe sub castanii de pe marginea trotuarului. Pe lîngă un gard din plasă de Buzău în spatele căruia este un parc - copaci și boscheți mari de măceșe de-alungul aleilor.

VALI Îi spun?

ELENA Ce să îmi spună?

ANDREI Spune-i.

VALI O mai ști pe Ioana.

ELENA (se strîmbă) Mda.

VALI Vrea să o sune… din nou.

ELENA Hai mă… nu pot să cred.

ANDREI Măi nu e vina mea. Dar nu mai pot.

VALI Ah, și ca variantă și-a dat întîlnire cu un homosexual.

ANDREI Bisexual.

ELENA (rîde) Nasol moment. Da, singur nu poți să te rezolvi? E mai simplu și mai fără repercursiuni, gen telefoane la 4 dimineața din fața blocului sau usturături pe unde n-ar trebui normal să fie…

ANDREI Vreau și eu să mă țină cineva dezbrăcat în brațe. Altfel nu are nici un farmec.

ELENA Dar ce farmec are cu tipa aia? Nu ziceai că… yuk, și alte chestii?

ANDREI Ba da dar ști tu cum e cu nostalgia asta… șterge cu grijă tot ce e nasol și lasă numai ce e bun și frumos.

VALI Și ce era bun și frumos?

ANDREI Mda, nici asta nu îmi prea mai aduc aminte… nu știu, că era femeie, dezbrăcată, disponibilă, nu prea rea în pat, gust bun.

VALI Dar paranoia ei cu sarcina?

ANDREI Eh.

VALI Și greața de după ce terminai de făcut sex cu ea?

ANDREI Eh.

VALI Și cum trebuia să o dai afară din casă?

ANDREI Eh… și eu m-am gîndit la asta… Cît trebuie să plătești pentru o noapte cu o femeie…

ELENA Tu îți alegi numai femei, scuze, oameni din ăștia la care plătești scump.

ANDREI (Andrei zîmbește) Dacă numai ăstora l-e place de mine… Dar sincer acum, cînd mă uit la tine, îmi vine tare rău să o sun.

VALI Andrei, potolește-te, ști că nu îmi plac glumele astea.

ELENA Asta ce vrea să însemne?

Se opresc.

ANDREI E foarte bizar. De cînd ne știm noi Elena? E că sînt niște ani buni?

VALI Andrei…

ANDREI Stai mă să spun. Că sînteți amîndoi prezenți. E foarte ciudat să fim așa prieteni și eu să fiu atras de tine, întotdeauna. Adică e nasol rău.

ELENA Da e bizar. Știu că îți place de mine. Te simt.

ANDREI Și nu te deranjează.

ELENA De ce să mă deranjeze. Asta zic eu că te face să te porți mai frumos pe lîngă mine.

ANDREI Cum să zic eu… adică… de fiecare dată cînd te văd, mă frămîntă așa la stomac. Esti chiar foarte frumoasă, și foarte de treabă, așa ca persoană…

Elena pornește din nou. Merg cu toții pe trotuar unul lîngă altul. Vali si Andrei de o parte și alta a Elenei. Nimeni nu mai spune nimic un timp. Elena dă să îl pupe pe Vali, acesta refuză.

ELENA Ce e?

VALI Nimic.

ELENA Ce e măi?

VALI (se dă un pas înapoi) Nu știu, e aiurea să vorbiți despre așa ceva.

ANDREI De ce?

VALI Mai bine tăceați din gură, ce trebuie să fac eu acuma?

ELENA Să mă pupi, ce ți-e frică de el?

VALI Eu te iubesc mult de tot. Și pe tine, și pe tine.

ELENA Hai că ai inebunit și tu de tot.

VALI De ce?

Elena se întoarce cu spatele la el. Andrei se sprijină de un gard.

VALI De parcă tu nu știi ce înseamnă să îi spui unuia că nu te deranjează că îi place de tine?

ELENA Hai ca ești și prost.

VALI Băi Eleno hai că nu sîntem copii. Tu nu ești din aia care nu știe ce vorbește. Că ai mai făcut din astea și am tăcut din gură, eu înțeleg că îți place să te joci cu, cum arăți, dar ai grijă că la cît de încăpățînată ești tu, ai prefera să te culci cu el decît să recunoști că ai greșit.

ELENA Auzi? Tu să nu îmi vorbești mie așa. Știu bine ce am spus, și te credeam suficient de deștept să înțelegi ce propuneam.

VALI Propuneai?

ELENA Da prostule.

VALI Tu vorbești serios?

ELENA Da, de ce nu. Toți trei desigur. Sau poate vine și Letitia. Aaa. S-a prins. Acum ce zimbesti?

ANDREI Wow. (îl ia pe Vali de gît) N-ai zis tu să vin pe la voi. Așa da, vin, cu mare plăcere.

ELENA Eu te iubesc tîmpitule. Rău de tot. Ști tu. Ști tu bine de tot. Crezi că în sex stă iubirea noastră, boule? Crezi că dacă te-ai duce la femei eu aș înceta să te mai iubesc? Mi-ar fi frică să nu îndrăgostești de alta, dar atît. Și ști ce mai știu?

ANDREI Ce?

ELENA Tu taci acuma. (către Vali) Mai știu că și tu mă iubești pe mine… Boule.

Andrei îl împinge către Elena, aceasta își pune geanta între ei doi.

VALI Pace?

ELENA Mă mai gindesc.

Elena pleacă din nou prima. Și merge acum mai în față.

ANDREI Mie mi s-au umezit ochii de la conversatia asta.

VALI Șterge-i numărul lu’ aia din telefon… și a lui ăla.

ANDREI Da boss. Imediat. Cu cea mai mare plăcere. Tu ști cît de bine mă simt? Parcă m-i s-a luat o ultra mare pietroaie de pe suflet.

VALI (îi dă o palmă peste ceafă) Acum frățiorul meu, împărțim tot.

ANDREI Mda. (zîmbește) Tot. (îl trage de mînă) Auzi? Ești sigur că poți? Nu vreau să vă stric relația, sau să o pierzi din cauza mea.

VALI Băi nu știu. Vedem. Încercăm.

ANDREI Și ea?

VALI Nu știu, dar cred că îi place de Letiția aia și nu știe cum să o se apropie de ea.

ANDREI Ce drăguț din partea ei.

VALI Ce?

ANDREI Așa cu toate. Cu tine, cu mine, cu Letiția. Adică vrea să fie toate bine să nu tradeze nimeni pe nimeni și să ne facem și mai fericiți. Superb… Ți-am zis că e cea mai tare fată de prin cartierul ăsta?

Andrei aleargă pînă la Elena și o pupă pe obraz. Aceasta zîmbește ca unui copil și îl pupă și ea.

ELENA Băi, hai și tu mai repede?

Vali se apropie alergînd ușor de ei.

VALI Mergem acasă iubita?

ELENA Acum nu vă puneți pe capul meu. Mergem și noi la un suc în parc.

VALI Ai auzit.

ANDREI Am auzit boss.

VALI Plătești tu azi.

ANDREI Plătesc eu azi boss. Cu cea… mai mare… plăcere.

ANDREI Ce vîrstă frumoasă avem noi. Nici prea mică să ne fie frică și nici prea mare să fim zbîrciți și urîți. Minunat (ă este viața asta a noastră, nu?).

EXT. LA MASÃ LA O TERASÃ. MAI TÎRZIU

O terasă aprope goală. Undeva într-un parc. Înconjurată de copaci.

VALI Și cu Dumnezeu cum facem?

ELENA Japonezii.

ANDREI Ce e aia japonezii?

VALI Adică de cîte ori există vreo dilemă morală sau legată de legea creștină ea se gîndește la japonezi.

ELENA Japonezii nu știu de Dumnezeu, da? Eh, nu prea cred eu că de la Iisus încoace toți japonezii cad cu toții în iad. Înțelegi? Idea e că sînt foarte civilizați și au și ei un cod moral dar care la ei include și viața sexuală și sinuciderea și făcutul de nimic și tristețea și incompletul și multe multe altele.

ANDREI Fi atent… ce misto, adică juma de planeta intră automat în iad. Atunci de ce se mai chinuie să fie buni, gen indieni, chinezi, japonezi, koreeni. Super tare.

VALI Adică dacă te duci în iad găsești foarte mulți asiatici, budisti, shinto, shamanism, hindusi, întelegi?

ANDREI Adică iadul e un loc mult mai cosmopolit ca raiul?

VALI Exact și e mult mai modern și mult mai relaxat.

ELENA Ori, există un al treilea ori al patrulea loc în care îi pun pe ăștia cu cazuri speciale.

ANDREI Bun și ce e cu japonezii?

ELENA Ce ar zice japonezii la o situație ca aceasta?

ANDREI O relație ca a noastră?

ELENA Da.

ANDREI Nimic. (zîmbește) Absolut nimic. Ne-ar primi și în templu. Că doar sîntem copii cuminți, nu?

ELENA Vezi Vali, stai liniștit. Mai ai șanse să ajungi în rai.

ANDREI De cînd îl știu eu i-a fost frică de Dumnezeu. Pe furiș, tip til, tip til, dar tot trăgea cîte un tatăl nostru la culcare.

ELENA Încă îl face…

ANDREI Băi Vali băi, găseșteți altă religie, tată. Creștinismul ăsta al tău e tare incomplet.

ELENA I-am zis să mergem împreună la biserică. Dar nu vrea. I-am zis să ne spovedim. Nu vrea.

ANDREI Dar de postit postești.

VALI Mă lăsați și pe mine în pace?… Altceva n-aveți de vorbă?

ELENA Ba da, unde îmi este sucul?

Andrei fluieră tare, o domnișoară de la bar se uită la ei. Stă plictsită tolănită pe o masă lîngă bar. Este o fată înaltă, bine făcută, drăguță, cu părul nevopsit șaten și lung prins într-o coadă simplă. Pare că este o fată supărată de 13 ani, o fată naivă care acum s-a prins ca lumea o ia de proastă și se forțează să nu mai fie așa - Tatiana 20 de ani.

ANDREI Mă scuzați, azi sînt deosebit de fericit.

TATIANA Vă rog frumos să nu faceți scandal aici… Ce doriți?

ANDREI La suc. Tu?

Tatiana își dă ochii peste cap. Așteaptă ușor iritată un răspuns. Andrei se uită la Vali și îi face semn ‘Uită-te la ea’.

VALI Niște suc?

TATIANA De care?

ANDREI Fără bule.

TATIANA Domne dacă aveți chef de mișto vă rog să poftiți afară.

VALI Băi Andrei din cauza ta ne dă afară? Nu mai fi nesimțit…

ELENA De vișine aveti?

TATIANA Da.

ELENA Unul de vișine atunci.

VALI Două.

ANDREI Și mie așa… mai amăruie dar să fie și dulce, ăăă? Înțelegi? Ca tine…

Tatiana se uită la ceilalți. Apoi din nou la el așteptînd să-i mai dea ori un indiciu ori să spună ce vrea.

ANDREI (rîde de ea) Bine… De Greffă ai?

TATIANA Da, altceva?

Încearcă să se uite doar la Vali și la Elena parcă să scape de Andrei.

ANDREI …Alune, aveți? Sau ceva de ronțăit?

TATIANA Alune la cutie.

ANDREI O cutie te rog.

TATIANA Atît?

ANDREI Yep

Fata pleacă. Andrei se întoarce spre Elena.

ANDREI Mulțumesc frumos, frumos, pot să te pup? Numai o dată?

Elena îi întinde buzele. Andrei o pupă.

ANDREI Ohhh. Minunat. Mai dulci ca rozele din poezii. Mai parfumate ca… și mai frumoase ca… si mai minunate ca… si mai mai mai. Of ce frumoasă e seara asta.

VALI Cît de ușor faci fericit un om.

ELENA Dacă e ușor, înseamnă că și de distrus e la fel de ușor.

VALI Mda.

ANDREI Eminescu spunea că sînt două feluri de oameni, cei care nu își ating visurile niciodată și cei care le ating și nu sînt multțumiți de ele… De aceea, voi refuza oferta voastră… astă seară. (vorbește cu ochii închiși) Vreau să mai trăiesc un pic cu ea în minte. Să mă bucur de ea așa... fără realitatea ei (brută și biologică). Vreau să mă plimb prin visul acesta de sute de ori. Un vis ca ăsta îți face viața mai frumoasă. (deschide ochii) Mi-ar plăcea să putem face dragoste numai și numai în vise. Aaaa?

Elena se apropie de el și îl pupă pe obraz.

ANDREI Te iubesc. Vă iubesc mult de tot. Cred că orice adevărați prieteni ar trebui să facă dragoste împreună. Sau măcar să fie gata și să își dorească tare mult să o facă. Nu?

VALI Nu.

ANDREI Ce dragoste e aia fără atingerea cea mai dulce?

Tatiana se uită la el de departe.

ELENA Lasă-l mă și tu acum. Are dreptate pe undeva.

ANDREI Nu dar știți cum… Știți că se zice că să fi tu însuți știi, dar cînd toți îți spun că ești rău și păcătos și nenorocit nu prea mai ai chef să fi tu, nu? Vrei să fi mai bun. Dar cînd vine cineva ca tine Elena, așa de frumoasă și de curată, ca un înger, pe bune nu glumesc, exact ca un înger și îți spune, ‘hai cu noi să facem dragoste împreună’, te simți iubit măi, te simți iubit, și odată iubit te simți bine în pielea ta. (către Vali) Nu te mai uita așa urît la mine. Da măi, mă simt eu acum. (îi sărută mîna Elenei și dă să i-o sărute și lui Vali) E așa de bine să fi iubit. Așa da. Poți să fi tu însuți… Că dacă ești iubit, nu? Nu ai tu cum să fi așa de rău…

VALI Dar de ce nu poți fi tu însuți și așa cocoșat și urît mirositor?

ANDREI Nu știu, eu unul am devenit urît, vrînd sincer să fiu frumos. Ce să îi faci, nu am știut ce și cum trebuie să faci să crești frumos și deștept și fără păr pe piept.

ELENA Lasă mă că nu ești urît de loc. Ai niște ochi frumoși. Întotdeauna ai avut.

VALI Nu te mai alinta atîta măi Andreie. Gata, revino-ți!

Andrei se ridică și îl pupă pe Vali și îl ia în brațe și începe să se joace cu el.

ANDREI Ce m-aș face eu fără tine.

VALI (chinuit de Andrei) Măi da cînd te apucă nu te mai lasă.

ELENA Lasă-l mă și pe el că se simte bine.

Tatiana vine și pune sucurile pe masă. Andrei ia si bea o gură.

ANDREI Asta e, așa, mai amăruie… da’ dulce… ca tine (îi zîmbește)

Tatiana pleacă supărată.

EXT. LA BAR. ZI

Tatiana ajunge la bar, cu ochii roșii. Se ține cu toate forțele să nu plîngă. Acolo o găsește pe Anieta o fată mică slabă și foarte osoasă, are părul prins foarte tare la spate. E o fată săracă de 28 de ani care a văzut multe.

ANIETA Ce ai fată?

TATIANA Mă ia ăsta de proastă?

ANIETA Nu mai pune și tu totul la suflet, ce naiba. O să ai de tras sute ca ăștia. (îi zîmbește) Du-te și spală-te pe față.

Vali se uită la ele de departe. Tatiana se duce pe lîngă bar în spate. Pe lîngă un zid proaspăt văruit alb. Intră pe o ușă metalică la toaletă.

INT/EXT. TOALETÃ. ZI

Tatiana se spală pe față.

Andrei deschide ușa de la toaletă. Tatiana este la chiuvetă tocmai închide apa. E udă pe față. Ușa de tablă a toaletei trebuie sprijinită, Andrei stă în pragul ușii ținînd-o deschisă.

ANDREI Bună, am văzut că ai luat-o pe aici. Băi vreau să îmi cer scuze pentru ce am făcut la masă. Nu cred că a fost frumos, așa fac eu, nu știu de ce, dar m-i se întîmplă de fiecare dată cînd sînt fericit. Am sărit calu’.

Tatiana se uită în oglinda de la chiuvetă în gol. Într-un fel, și la ea și la el.

ANDREI Îmi cer scuze, chiar nu eram conștient de ce fac… Știu că…

Tatiana îi face semn să se oprească.

TATIANA Lasă-mă domne în pace. Ce ai cu mine?

ANDREI Nu am nimic, tocmai asta vroiam sa îți spun.

TATIANA Bine, mulțumesc.

ANDREI Nu, scuză-mă, nu vreau să te superi pe mine. Nu ți s-a întîmplat niciodată să fi fericită și să nu te mai controlezi deloc. Sincer, nu știam că te vei supăra.

Andrei nu mai știe ce să spună. Dar nu vrea să renunțe fără să o facă să se simtă mai bine.

TATIANA M-am supărat pentru că m-ai tratat fără cea mai mică urmă de respect. Ce sînt eu aici animal dresat?

ANDREI Nu doamne ferește. Nu. Nu te gîndi așa. Nu avea nici o legătură cu tine.

TATIANA Cum să nu aibă. Dacă era altcineva nu făceai așa… În sfîrșit, e ok, stai liniștit…

ANDREI Cum te cheamă.

TATIANA Tatiana.

ANDREI Tatiana, îmi pare rău că te-am supărat. O să fi bine? Adică, sper că nu o să te duci acasă cu supărarea asta pe suflet?

TATIANA (zîmbește) Sper că nu… Pe tine cum te cheamă?

ANDREI Andrei.

Tatiana îi întinde mîna. Andrei dă mîna cu ea.

TATIANA Bună.

ANDREI Bună.

TATIANA Si de ce erai așa fericit?

ANDREI (zîmbește încurcat) Mai eram cu cineva la masă… Și m-am bucurat… că nu îi mai văzusem de mult.

TATIANA Ok…

ANDREI Mda…

TATIANA Nu știu ce să mai spun. Nu mă pricep la situații din astea.

ANDREI Nici eu.

Foarte mult timp, nici nu pleacă nici nu se mișcă. Caută și așteaptă amîndoi să se spună ceva. Fiecare calculează, posibliltăți, subitilități… Cînd nici unul nu mai avea nici o speranță din partea celuilalt, Andrei spune.

ANDREI Mă… mă întorc și eu la masă.

TATIANA Sigur… pe acolo…

ANDREI Da, știu… mulțumesc. Pa.

TATIANA Pa,pa.

Ușa se mișcă încet și se închide singură.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!