poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3075 .



Revelatii
scenariu [ Teatru ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [gfvalentin ]

2010-02-03  |     | 



Sinopsis “Revelatii”

Subiectul vizeaza lumea interlopa, traficul de droguri si coruptia.
Personajele evidentiaza o schema psiho-comportamentala din punct de vedere temperamental: Claudiu- melancolic, Gelu- sangvinic, Andrei- coleric, Cezar- flecmatic, Iulia- mixt, avand cate putin din fiecare, iar ospatarita are rolul de a intrerupe discutiile pentru a evidentia, intr-un fel, “granitele” dintre respectivele tipologii temperamentale.
Actiunea se petrece intr-un restaurant (acelasi local de unde a disparut Gelu)
Claudiu (fratele lui Gelu) anunta la politie disparitia fratelui sau, dar nu afla nimic timp de sase luni. Face o echipa cu Iulia (logodnica lui Gelu) incercand sa afle detalii despre disparitie.
La un moment dat, apare Cezar (omul de legatura a lui Andrei – interlop si posibil om al politiei) aparitie care nu este intamplatoare. Dorinta acestuia, este de a atrage atentia lui Claudiu sperand ca-l va oprii la masa pentru a afla unele detalii despre disparitia fratelui sau. Important pentru Cezar este faptul ca aflase de o inregistrare, care il putea incrimina si incearca sa puna mana pe acea inregistrare, de care banuieste ca se afla in posesia lui Claudiu. Isi face aparitia Iulia si aduce de la politie inregistrarea care se afla pe un reportofon pe care il da lui Claudiu cu oarecare retinere, dar Cezar observa.
Pe parcus, se desfasoara doua scene care arata cum a disparut Gelu si aparitia reportofonului.
Claudiu are cateva iesiri din local, incercand sa asculte inregistrarea, ferindu-se de Cezar banuindu-i intentiile.
Claudiu afla ca Iulia si Cezar s-au cunoscut in urma cu ceva timp si devine suspicios in ce priveste acea inregistrare, fapt pentru care ii trezeste suspiciune si vis-a-vis de Iulia.
Cezar nu renunta la diplomatie incercand sa puna mana pe reportofon pana la final cand hotaraste sa-l omoare pe Claudiu pentru a pune mana pe acea inregistrare. Iulia presimte ca ceva nu este in regula si hotaraste sa se duca dupa Claudiu care intarzia sa vina la masa plecand la toaleta. Cezar incearca sa o convinga sa renunte, dar nu reuseste si este obligat sa o omoare.
Revenend la masa, incearca sa asculte inregistrarea si observa ca nu exista nimic inregistrat, fapt pentru care se simte vinovat de uciderea Iuliei pe care o iubea.
Finalul este reprezentat de Cezar cuprins de remuscari si contrariul altei lumi, prezentat de o proiectie care arata petrecerea de care se aminteste in replicile Iuliei si a lui Cezar. Proiectia arata perioada in care toti erau fericiti.
Pe scurt, “Revelatii” poate sa fie conceptul unui amalgam de sentimente extreme si neincrederi reciproce, o intersectie intre iubire si ura pe o infrastructura plina de interese.

____________________________________________________________
Revelatii
Scenariu de
Gradinaru Florian Valentin

Personaje :
1- Gelu, in jur de 28 de ani, inalt, prezentabil, elegant
2- Claudiu, 30 de ani, inalt, prezentabil, elegant
3- Iulia, in jur de 26 de ani, inalta, prezentabila, eleganta
4- Cezar, 40 de ani, statura medie, imbracat modest
5- Andrei, 30 de ani, inaltime medie, poarta imbracaminte scumpa dar de prost gust.
6- Ospătărița

Scena se petrece intr-un restaurant. Muzica (0) 50 secunde

Scena 1
Personaje:
1- Cazar
2- Ospătărița
3- Claudiu (fratele lui Gelu dat disparut) 30 de ani bine imbracat
4- Iulia, ( prietena lui Claudiu) 26 de ani

Intra Claudiu si se asaza la masa

Ospătărița: (se apropie de masa cu un meniu si il lasa pe masa)
- Buna seara ! Bine ati venit !
Claudiu: (scoate niste hartii din geanta si le lasa pe masa)
- Buna seara !
Ospătărița :
- Cu ce va servesc ?
Claudiu:
- O cafea…momentan. Mai astept pe cineva si o sa ma hotarasc dupa.
Ospătărița:
- Sigur ! Expresso, normala, mare, mica ?
Claudiu:
- Cel mai mare expresso (rade)
Ospătărița:
- Imediat. (pleaca)
Apare Cezar. Este putin turmentat. Se apropie de Claudiu. Ramane un timp in fata lui si il priveste.

Claudiu :
- Va pot ajuta cu ceva ?
Cezar : (ezita putin)
- Am avut impresia ca va cunosc de undeva.
Claudiu :
- Se poate… Si mie mi se intampla.
Cezar :
- Semanati cu o veche cunostinta… Avea o poarecla ciudata. Hm… i se spunea Matiz.
Claudiu:
- Matiz ?!
Cezar :
- Defapt se numea (se gandeste) Gelu… parca…

Se apropie Ospătărița cu cafeaua lui Claudiu si il observa pe Cezar.

Ospătărița :
- Iar ai aparut ma ?
Cezar :
- Tu stii cat imi esti de draga. Am vrut sa te mai vad putin. (rade)
Ospătărița:
- Nu mai spune…
Cezar :
- Pe bune.
Ospătărița :
- Ok. Ia spune, ce vrei ?
Claudiu:
- Este invitatul meu. Poftim… i-a loc, te rog

Ospătărița il priveste pe Cezar cu un oarecare dispret si pleaca.

Cezar: (se asaja, intinde mana catre Claudiu)
- Cezar… Cezar Mâncă. Poti sa-mi spui Cezar.
Claudiu:
- Claudiu. Ce consumi de fel ?
Cezar:
- Vodkă… sau nu, acum cred ca este mai potrivita o cafea. (isi aprinde pipa)
Claudiu: (face un semn catre Ospătărița)
- Frecventezi des localul asta ?
Cezar:
- Veneam cu tata
Claudiu:
- S-a intamplat de mult ?
Cezar:
- Eram copil. Tin minte ca intr-o seara, a venit mama dupa el… (rade) ce spectacol a mai fost !….
Claudiu:
- Adica ?
Cezar :
- Nu este important.
Claudiu:
- Spune-ai ca il cunosti pe un anume Gelu care este poreclit Matiz. Si eu cunosc o persoana cu numele asta si sper ca este vorba de aceeasi persoana..
Cezar:
- Defapt, ce vrei sa stii despre acest Gelu ?
Claudiu:
- Sa spunem ca as vrea sa stiu totul… sau aproape tot. Este fratele meu, sau… a fost.
Cezar:
- Nu stiu daca te pot ajuta. Eu personal nu l-am cunoscut foarte bine, dar exista persoane care l-au cunoscut. Era un fel de…
Claudiu:
- De ce spui "era" ?
Cezar:
- Poate ca mi-ai indus sentimentul de trecut, cand ai spus "a fost", nu stiu, asa am simtit. Deci sa inteleg ca nu mai stii nimic de el ?
Claudiu:
- De sase luni
Cezar:
- Hm… si crezi ca eu sunt persoana potrivita sa te lumineze ?
Claudiu:
- Orice informatie este bine venita. (tine meniul in mana) Cat de mica ar fi. Fratele meu a disparut pur si simplu, acum sase luni, din acest local. Asta este ultima informatie pe care o am. Stiu, sau…ma rog… banuiesc ca aici s-a petrecut ceva… (scapa meniul de pe masa)
Se stinge lumina.

Scena 2 Creste muzica (1). Se aprinde un spot pe o alta masa. Lumina spotului creste usor.
Personaje :
Andrei
Cezar
Gelu

Andrei: (il priveste pe Gelu apoi pe Cezar)
- Asta a facut prietenul tau. Bravo Cezar ! Mi-ai recomandat cel mai bun avocat ! Nu am cuvinte.
Cezar: (aprinde pipa)
- De ce nu ai incredere si in varianta lui ? Doar te-a scapat de cateva ori de oamenii lu` Sergiu…
Andrei: (nervos)
- Ia mai lasa-ma cu tampeniile astea !… In definitiv a facut-o pentru bani (se uita la Gelu) Ce ma… nu ai fost multumit ? Daca aveai pretentii mai mari, putea-i sa-mi spui, nu era nici un fel de problema.
Sau…. nu cumva tu primesti si de la Sergiu … ceva “ comision “ ? Te cred in stare.
Gelu:
- Ma crezi in stare ?!… Adica tu ai impresia ca daca vroiam sa ma angajeze Sergiu, nu o faceam pana acum ? Si crezi ca daca primeam "comision" de la el, cum spui tu, nu aflai ? Uite, Cezar era primul care te putea informa, ca doar este toata ziua nas in nas cu ei.
Andrei: (zambeste ironic)
- Mai Mati… O sa-mi fie tare dor de tine.
Gelu:
- Ce vrei sa spui ? Nu mai vrei sa lucrez pentru tine ?
Cezar:
- Eee… poate se refera la… sa nu cumva sa te imbolnavesti si sa fie nevoie de o spitalizare (rade ironic)
Andrei:
- Auzi tu, sa-mi aduca o inregistrare… Parca sunt de la casa de discuri ! Mai Mati… Am avut mare incredere in tine !… M-ai trisat mititelule avocatel ! Asta ai facut.
Gelu:
- De ce esti asa de sigur ?
Andrei:
- De ce ?! (se uita la Cezar) Pai sa-i spun. Nu ? Are tot dreptul sa afle. Crezi ca eu nu stiu de ce nu mi-ai adus contractul si ai venit cu porcaria aia de reportofon ? Stiu mai baiatule. Ma cunosti destul de bine cum fac rost de informatii. Crezi ca am nevoie de unul ca tine sa le culeaga ? Nuu... Stai linistit.
Gelu: (nervos)
- Ia spune… De ce crezi ca nu ti-am adus contractul ? Cred ca ti-am explicat destul de clar….
Andrei: (rade si se uita la Cezar)
- Uite gogoasa infuriata. Bravo stimabile. Asa, arata ca ai nervi. (incruntat) Tu sti ce esti ma ? O gaina proasta. Asta ai fost tot timpul. O lichea. Intelegi ? De multe ori am intrat in rahat impreuna, dar… noi am iesit si tu ai ramas. Asta este… Jocul de glezna Mati. Poate ca ai tu ceva in capul ala mic de avocat, dar pe asta n-ai invatat-o. Hm… Eram gata sa ma incurc si cu prostanacul ala de frati-su
Gelu:
- Uite, stii ce ?… Hai sa terminam cu tot circul asta…(incearca sa se ridice)
Andrei:
- Aloo… (il opreste) pai ce faci ? Stai sa-ti povestesc cum s-a scufundat Titanic-ul. Nu vrei sa stii ?
Gelu:
- Andrei… cred ca nu mai are nici un rost, am inteles, vrei sa te descotorosesti de mine. Nici o problema. Mai ai sa-mi dai niste bani…. Poti sa-i pastrezi.
Andrei:
- Nu, nu… Banii o sa-i primesti. Stii doar ca ma tin de cuvant (rade si se uita la Cezar) spune-i, nu-i asa ? Chiar in seara asta o sa primesti tot… tot ce ti se cuvine… asa… ca la carte, dar mai intai sa-ti povestesc de ce nu mi-ai adus contractul. Ca sa nu ma crezi prost. Am vazut contractul. Am si o copie si asta dinainte sa te rog pe tine sa-l aduci. Dar… am vrut sa vad pana unde mergi.
Gelu:
- Si ?… Ce ai demonstrat cu asta ?
Andrei:
- Ce am demonstrat ? Pai… ti-am demonstrat ca stiu… ca esti o lichea.
Gelu:
- Hm… ok… cum spui tu... Daca eu nu-l invatam cum sa faca acel nenorocit de contract, tu nu aveai azi cu ce sa-l ai la mana. Tu chiar nu ti-ai dat seama ce am incercat sa fac ?! L-am atras in plasa ta si… nu e bine… acum sunt o “lichea”… Bravo ! Pai sunt, pentru ca nu trebuia sa ma incurc nici cu transportul ala de la Galati. Doar stii bine ca tot eu te-am ajutat sa pui mana pe toata marfa… dar… asta este… Tu ai avut ocazia sa-l vezi pe acest Bogdan ?
Andrei:
- Nu. La ce imi trebuia ?… Eu aveam nevoie de el doar sa ma puna in legatura cu Sergiu.
Cezar: (bea ; se ridica)
- Pe mine ma scuzati putin. (pleaca)
Gelu:
- Singurul care-l cunoaste, este doar Cezar. El este singurul in masura sa spuna cat este de periculos. Eu mi-am dat seama doar din discutiile purtate la telefon. Uite, Cezar joaca dublu si il accepti.
Andrei:
- Pai da… Asa am hotarat eu, pentru ca stiu cum lucreaza. A stiut cum sa-i inspire incredere lui Bogdan, iar Sergiu nu este decat o marionata.
Gelu:
- Ma rog… poate spun o prostie… asa, ca exemplu. De ce nu te-ai gandit ca este ceva si cu Cezar ? De ce cand trebuia sa… "lucram" acele contracte, le aducea numai el ? Bogdan nu a aparut niciodata.
Andrei:
- Pentru ca Cezar este omul meu de legatura si Bogdan il considera cel mai bun manager. Simplu. La ce imi foloseste sa ma intalnesc cu acest Bogdan ?! Nu stiu unde vrei sa bati.
Gelu: (se joaca cu ceasca de cafea)
- Crezi ce vrei.

Se apropie Cezar si se asaza la masa.

Andrei: (se uita la Cezar)
- I-ai adus pe toti ?
Cezar:
- Da.
Andrei: (ofteaza)
- Uite Mati… ai toti banii pe care ti-i datorez. Cezar o sa te conduca. Sunt in masina. Si sper sa nu mai aud de tine… (priveste in jos; tine in mana un lant cu oua cruciulite; ofteaza) niciodata.
Gelu:
- Cum vrei…(Se ridica si pleaca impreuna cu Cezar)

Andrei ramane singur la masa. Un spot de lumina ii lumineaza fata. Priveste fix. Are o expresivitate stearsa, care nu spune nimic. Creste muzica (2). Misca in mana un lant cu doua cruci.
Lumina se stinge usor, muzica scade treptat.

Scena 3
Personaje:
Iulia
Cezar
Claudiu

Creste lumina la masa lui Claudiu

Claudiu:
- Intelegi ? Nu putea sa dispara asa… (invarte ceasca de cafea; este ingandurat) Aici s-a intamplat ceva. La telefon nu raspune. Avea doua telefoane pe care le purta tot timpul la el. L-am sunat, dar nu raspunde. Ambele telefoane sunt inchise.
Cezar: (Ridica meniul de jos si il asaza pe masa)
- Stiu si eu… Tu ce banuiesti ca s-a intamplat ?
Claudiu: (ridica din umeri si priveste ingandurat spre ceasca de cafea)
- Nu stiu. In orice caz… ceva s-a intamplat.

Intra Iulia.

Claudiu o observa pe Iulia si ii face semn cu mana. Ii face loc la masa fara sa faca prezentarile.)
Iulia il priveste pe Cezar putin speriata.

Cezar: (o priveste zambind)
- Incantat de cunostinta !
Claudiu:
- Ma scuzati ! (face prezentarile) Iulia, Cezar. Cezar Mangă
Cezar: (intinde mana spre Iulia pentru a face cunostinta)
- Mâncă
Claudiu: (il ignora)
- Exact. Scuze ! (intoarce privirea spre Iulia) Ce s-a intamplat ?

Se apropie Ospătărița

Ospătărița:
- Buna seara ! Bine ati venit ! Va servesc cu ceva ?
Iulia:
- Buna seara ! Da, as vrea un ceai cu gheata.
Ospătărița:
- Sigur. De lamaie, portocale, ananas ?
Iulia:
- De ananas ?! Nu am baut niciodata. Aduceti-mi.
Claudiu:
- Si o cafea, va rog !
Ospătărița:
- Imediat.
Iulia:
- Am ramas blocata in trafic. (cauta ceva in geanta) Ti-am adus inregistrarea. (pune pe masa un reportofon) Nu am apucat sa-l deschid.
Claudiu: (se uita la reportofon)
- Ai facut o treaba buna !… (incearca sa asculte inregistrarea)
Iulia: (Il opreste)
- Sper ca ai rabdare pana acasa…
Claudiu: (se uita la reportofon)
- Mda… N-ai ascultat-o ?!
Iulia:
- Nu. Asta este tot ce au gasit in casa. Il tinea in buzunarul de la haina.
Cezar:
- Eu cred ca o sa va las… (intentioneaza sa se ridice)
Claudiu: (il opreste)
- Mai ramai putin…! Nu stiu de ce, dar am impresia ca ma poti ajuta. Cunosti lumea in care se invartea fratele meu… oamenii cu care se intalnea...
Iulia:
- Poate omu` se grabeste…
Claudiu:
- Eu ma grabesc mai mult decat el. Mai ramai putin ! Am cateva intrebari la care sunt sigur ca poti sa-mi raspunzi. Nu trebuie sa te feresti… (se uita la Iulia) si nici tu. Mi-am dat seama ca va cunoasteti. In definitiv… fiecare este stapan pe propria lui viata.

Vine Ospătărița cu ceaiul Iuliei si cafeaua comandata de Claudiu.

Iulia:
- Multumesc !
Ospătărița:
- Cu placere !
Iulia: (priveste spre Claudiu)
- Inca nu am apucat sa-l cunosc…
Claudiu:
- Este in regula, nici o problema, stai linistita…
Cezar:
- Tu crezi ca te pot ajuta ?
Claudiu:
- Da… De sase luni nu mai stiu nimic de fratele meu. Vreau sa aflu cat mai multe lucruri despre el, despre persoanele care l-au cunoscut. Vreau sa aflu tot ce se poate afla. Ceva care sa ma duca cat mai aproape de momentul in care nu a mai fost vazut.
Iulia:
- Nu ne ajuta cu nimic…
Claudiu: (il priveste pe Cezar)
- Ba da. Acum am impresia ca nu l-am cunoscut niciodata pe fratele meu. Sunt multumit daca aflu cine a fost… si tu stii.
Cezar:
- Crezi ?
Claudiu: (ofteaza)
- Da. Ultima oara a fost vazut aici, in acest local. Era cu cineva si la un moment dat, s-a ridicat de la masa si a disparut… pur si simplu ! Trebuie sa aflu ce s-a intamplat. Putin de la tine, putin de la altii… Macar sa aflu cu cine mai era la masa…
Iulia: (incearca sa-i explice lui Cezar)
- In acea seara, se afla in restaurant o cunostinta de familie. Mi-a povestit ca a avut niste discutii aprinse cu cineva. Mi-a spus ca mai erau doua persoane.
Cezar: (bea)
- Doua persoane ?!
Iulia:
- Da. A putut sa-si aduca aminte ca la un moment dat, a plecat cu unul dintre ei si dupa un timp a revenit, dar fara Gelu.
Cezar: (priveste paharul gol si face un semn ospataritei)
- Am inteles…(se gandeste) La politie ati fost ?
Iulia:
- Sigur. Am depus si o declaratie, dar nu am aflat nimic. Parca a intrat in pamant !
Claudiu: (se uita la Cezar)
- Cezar… Tu l-ai cunoscut pe fratele meu si cred ca poti sa ma ajuti.
Cezar:
- Personal, nu l-am cunoscut foarte bine, dar… sunt multi care l-au cunoscut. Se vorbea despre el ca fiind un avocat foarte bun si… (se uita la Iulia cu subanteles) cine stie cu cine s-a incurcat…

Iulia:
- Tu cu cine crezi ca… „s-a incurcat” ?
Claudiu:
- Ce insinuezi ?! Iulia a fost iubita fratelui meu. S-au cunoscut in facultate. Acum am facut echipa si impreuna incercam sa gasim, putin cate putin, pe unde a umblat, pana in momentul disparitiei… Cat putem sa aflam.
Cezar:
- Nu ma refer la ea.
Claudiu:
- Atunci ?...

Se apropie Ospătărița

Ospătărița: (il priveste pe Cezar zambind)
- Pentru dumneata avem doar ceai cu gheata…
Cezar: (rade)
- Esti tare cu gheata asta ! Parca ai traii la Polul Nord. Totusi…. te rog sa-mi aduci o apa plata si 100 de vodkă.
Ospătărița:
- Ok (pleaca)
Cezar: (il priveste iscoditor pe Claudiu)
- Uite… Daca a fost fratele tau, tu chiar nu stiai cu ce se ocupa ? Nu pot sa cred !
Claudiu:
- Ba da… era avocat.
Cezar:
- Hai sa nu ne mai ascundem dupa deget. Stim cu totii ce fac avocatii… bine, aia buni, cei care au un pret. In profesia asta cu cat esti mai bun cu atat esti mai cautat.... (bea) Problema este, ca nu esti cautat de cele mai multe ori, numai de cei buni, care te cauta sa-i ajuti, sa vorbesti pentru ei, ci si de cei rai… care te cauta (arata cu degetul la tampla) sa-ti inchida gura. Si… un alt caz de avocat disparut…
Iulia:
- Hm… Te uiti prea mult la televizor.
Cezar:
- Ok… Mai bine va las. Imi pare rau ! Chiar nu am cu ce sa va ajut. (incearca sa se ridice)
Claudiu: (il opreste)
- Ba da. Ai cu ce, dar nu vrei sa spui si te inteleg. Este foarte posibil ca Gelu sa fi trait intr-o lume ciudata si tu cunosti aceasta lume. Poate iti este frica sa nu afle cineva de unde stiu… eventualele informatii.
Iulia:
- Asta nu stie nici de capul lui…
Cezar:
- Uite. Stii ce ?... Daca vrei sa mai raman, spune-i sa nu ma mai tachineze.
Iulia:
- Vai tu… Domnul Manga se simte ofensat !
Cezar:
- Mâncă… Mâncă scumpa doamna. Mân-că. Manga, am fost acum ceva timp. Azi am vrut sa beau mai mult ca de obicei. (o priveste pe Iulia) Am si eu problemele mele… (priveste ingandurat) De obicei nu consum alcool si din cauza asta m-am ametit, recunosc…
Iulia:
- Nu mai spune !… Domnul Manga si-a pierdut antrenamentul !

Se apropie Ospătărița cu vodka lui Cezar.

Cezar: (O priveste pe Ospătărița incercand sa o curteze)
- Merci scumpo !…
Iulia :
- Alcoolic si afemeiat. Combinatia perfecta.
Claudiu: (o priveste pe Iulia)
- Mai copii… (zambeste) de unde va cunoasteti voi ?… Chiar m-ati facut curios ! Dar pana va hotarati sa-mi spuneti, (scoata reportofonul din buzunarsi si il priveste) va rog sa ma scuzati doua minute.

Claudiu pleaca. Un moment de pauza. Cezar isi savureaza vodkă. Muzica (4)

Iulia: (il priveste pe Cezar putin nedumerita)
- De unde dracu` ai aparut ?! In halul asta nu te-am vazut niciodata !…
Cezar: (o priveste sarmant)
- Nici eu pe tine. Eram gata sa nu te cunosc. Mereu ai fost blonda. Da`… (o mangaie usor pe par) nu iti sta rau nici bruneta…. Cat am putut sa tin la tine !…
Iulia:
- Hai, lasa teatrul. De asta ai fost bun toata viata.
Cezar:
- Mda…(bea)
Iulia:
- Ia spune... Tu l-ai cunoscut pe Bogdan ?
Cezar:
- Bogdan ?!
Iulia:
- L-am auzit pe Gelu vorbind la telefon... Am inteles ca locuieste pe undeva, prin Spania.
Cezar:
- Nu l-am cunoscut… ( bea) dar l-am cunoscut pe Andrei. Facea parte din sistem. Era protejat de sus. La toti le era frica de el.
Iulia:
- Cine il proteja ?
Cezar:
- Iulia… stii ca nu-mi place sa-mi bag nasul in treaba altora. Treaba lor. Ma intelegi ? Nu vreau sa am probleme. Imi place sa stau in banca mea, cu tablourile mele…
Iulia:
- Da, stiu… Cu falsurile tale.
Cezar:
- Cu falsurile alea mi-am facut un trai decent. ( deschide mainile in sus cum ar zbura) Am reusit sa ies din multime…
Iulia: (rade)
- Saracu` de tine ! Doar „decent" ?! Un jeep de ultimul ragnet, un lant de juma` de kg la gat, cate o parasuta pe fiecare seara si alte cateva conturi prin diverse banci, inseamna doar „o viata decenta" ?!
Cezar:
- Da. Asta inseamna la mine, „nici prea prea, nici foarte foarte". Da` care este problema ta ?! Ce nu-ti comvine? Tu ce ai vazut la Matiz ? Iti placea cand venea acasa si iti aseza la picioare Euroii, nu ?
Iulia:
- Auzi ? Stii ce ?… Gelu a fost pentru mine, ce tu nu ai reusit niciodata sa fi…
Cezar:
- Pentru ca nu ai vrut sa „reusesc", sa fiu. Mereu am fost pentru tine, un nenorocit de falsificator… (ingandurat) Si azi, parca te vad la acea pertrecere… Doamne cat erai de frumoasa !...

Se apropie Claudiu

Claudiu: (se asaza la masa)
- Ee ?... V-ati hotarat ? Ma luminati si pe mine in legatura cu voi ?
Iulia:
- Claudiu, tu stii destul de bine cat am tinut la Gelu. Acest Cezar, nu a reprezentat decat o aparitie nefericita, atat in viata mea, cat si a lui. In urma cu ceva timp, l-am cunoscut la o petrecere, eram impreuna cu Gelu. O intalnire de afaceri. Magistrati, oameni de afaceri puternici, personalitati din lumea inalta. Nimic special. E, acolo, hop si domnul Cezar. Invitat de onoare. Am uitat sa-ti spun ca este un mare artist !…
Claudiu:
- Eee ! Asa domnu` Cezar ? In cazul asta, ma simt bucuros ca te cunosc ! Sunt onorat !
Cezar: (o priveste pe Iulia cu un oarecare dispret. Bea din vodkă.)
- Tu stii ca nu a fost asa si… mai sunt atatea de spus... dar cine mai crede azi in cuvinte ?
Claudiu:
- Adica… nu este artist ?
Iulia:
- Ne-am mai vazut odata… nu mai retin cu ce ocazie…
Cezar:
- Ai spus ca vrei sa aflii tot despre fratele tau, despre oamenii care erau langa el…
Claudiu:
- Da. Cat se poate.
Cezar:
- Ei bine, uite cam ce pot sa-ti spun si nu trebuie sa ne ascundem dupa deget. Am ramas la masa, la insistentele tate si am stiut ca o sa insisti sa raman. Am ramas pentru ca… (bea)… pe mine nu ma cheama Cezar. (O priveste pe Iulia) Mi-am schimbat identitatea in urma cu ceva timp. Adevaratul meu nume este Bogdan… Bogdan Caragea. Mi-am schimbat numele inainte sa ma intorc din Spania.
Iulia:
- De ce ?
Cezar:
- Pentru ca imi doream o viata noua… (priveste paharul) Am vrut sa schimb ceva in viata mea, sa
incep ceva nou. Nu ma mai suportam (o priveste pe Iulia) Ma intelegi ? Si acum, inca mai sper ca mai pot sa schimb ceva, ca pot sa incep o viata noua, sa dorm linistit pe perna mea, sa ma uit in oglinda si sa ma accept. Inca mai este timp… Sper.
Claudiu:
- Acum inteleg…
Cezar:
- Am stiut de la bun inceput ca esti fratele lui Matiz. Si… as vrea sa stiu ce este pe acea caseta. Asa… ca o ultima pata pe care doresc sa o sterg din trecutul meu. Nu am stiut ca exista…
Iulia:
- Si totusi ai stiut…
Cezar:
- Mi-a spus Andrei de aceasta intregistrare. Am crezut ca vrea doar sa ma santajeze. Acolo este ceva extrem de serios…. Este posibil sa ma insel, dar vreu sa stiu.
Claudiu:
- Cine este acest Andrei ?
Cezar:
- Un fel de…dirijor. Nu cred ca vrei sa stii.
Claudiu:
- Ma rog… De ce trebuia sa-ti schimbi identitatea ? Puteai sa-ti faci o viata noua, oricum.
Cezar:
- Am vrut sa renunt la tot…. La tot ce imi poate aduce aminte cine sunt. Andrei nu a stiut niciodata cine este Bogdan. In fine… am ajuns in tara si am aflat de „manevra” lui. Ma ameninta tot timpul cu un transport pe l-am facut impreuna.
Iulia:
- In timp ce erai… Bogdan ?
Cezar:
- Da. Banii i-am primit mai tarziu, pentru ca au existat niste probleme cu acest transport si a crezut ca vreau sa-i trag teapa.
Iulia:
- Aflase cine esti ?
Cezar:
- Nu, dar atunci a inceput sa ma santajeze cu contractul pe care-l facusem cu o firma de jucarii din tara.


Claudiu:
- Nu inteleg… ce poate sa fie rau ?
Cezar: (ridica paharul, observa ca este gol si face un semn ospataritei).
- Alea erau doar un paravan. In afacerea asta am fost cinci persoane, printre care si Matiz. Banuiesc ca… Andrei l-a pus sa-mi fabrice niste pete negre cu care sa ma infunde, nu stiu… banuiesc. L-am cautat, dar nu am aflat nimic.

Claudiu:
- Pe Gelu ?
Cezar:
- Nu, pe Andrei. De la el primeam amenintari si am vrut sa se termine…
Claudiu: (incruntat)
- Nu cumva…
Cezar:
- Nu. Am vrut sa rezolv problema in mod pasnic. Am vrut sa-i explic ce s-a intamplat. Mi-am dat seama ca era o neintelegere si nu avea cum sa stie. Banii sunt la mine si chiar am vrut sa-i dau personal, dar acum este prea tarziu…
Claudiu:
- De ce ?
Iulia: (il priveste pe Claudiu)
- Tu crezi ce spune ?

Se apropie Ospătărița

Cezar: (zambeste)
- Scumpete, mai adu` una mica si nu mai fi suparata pe mine.
Iulia:
- Va rog sa-mi aduceti si mie o cafea.
Ospătărița:
- Imediat ! (pleaca)
Claudiu:
- De ce spui ca este "prea tarziu" ?
Cezar:
- Hm… Hai sa-ti spun un banc. Cica, un copil il intreaba pe tasu: -Tata, cand mor oamenii unde ajung, in cer ? Tasu:- Nu tata, ajung la TV. (rade) Ehe… asta a fost… s-a dus.
Iulia:
- Adica ?
Cezar:
- L-am vazut la stiri.
Claudiu:
- Invitat ?
Cezar:
- Nu chiar… mort. Si mort era telegenic (rade)
Claudiu:
- L-a omorat cineva ?!
Cezar:
- Astia spun ca s-a sinucis, dar nu cred.
Iulia:
- Dar tu ce crezi ?

Se apropie Ospătărița cu o cafea pentru Iulia si o vodka pentru Cezar

Iulia:
- Multumesc !
Cezar:
- Pai…(se gandeste) eu nu cred ca este sinucidere. O javra ca el nu s-ar fi sinucis nici in ruptul capului. L-a mierlit cineva. Oamenii ca el numai asa sfarsesc. (Rade) Nu stiu daca merita sa-i fie tarana usoara.
Claudiu:
- Pana aici… sa spunem ca e clar…. Pe mine ma intereseaza ce s-a intamplat cu Gelu… Alte persoane care l-au cunoscut…
Cezar:
- Aaaa, da. Pai Gelu… era omul lui Andrei. Din cate am auzit, nu se purta prea frumos cu el…
Iulia:
- Cu Andrei ?
Cezar:
- Ei da… Asta era un mare mahar. Nu avea nimeni curaj sa-l „deranjeze”. Dar… s-a dus si asta. Si-a gasit nasul. Toti si-l gasesc. (bea si o priveste pe Iulia) Stimata doamna… in lumea asta, viata este foarte scurta… intre falsuri si originale, exista o lume dura si exista mereu un rahat care pute al dracului !... (Il priveste pe Claudiu) Cateodata se si AUDE… Ce zici ? Nu vrei sa-mi dai si mie sa ascult „concertul” de pe caseta aia ?

Scena 4
Se stinge lumina. Se aprinde un alt spot pe o alta masa.

Personaje:
1-Gelu
2-Andrei

Andrei: (Il priveste incruntat pe Gelu)
- Vrei sa spui ca aici sunt banii mei ? (arata spre reportofon)
Gelu: (putin speriat; incearca sa ascunda emotiile)
- Da… defapt aici… ai inregistrarea cu Bogdan si reprezinta dovada…
Andrei: (arunca reportofonul pe masa)
- Mai baiatule, tu ma crezi prost ?!
Gelu: (incearca sa explice aratand cu mana spre reportofon)
-...
Andrei: (nervos)
- Nu, nu… Tu chiar ma crezi prost ! Ce sa fac eu cu asta, mai Mati ?
Gelu:
- Pai…
Andrei:
- Bai baiatule... Eu ti-am spus sa-mi aduci banii de la Bogdan, nu o inregistrare cu el, sau cu cine stie ce idiotenie care oricum nu-mi foloseste la nimic. Sau vrei sa-ti scot un… album cu muzica house ? (Nervos; vorbeste tare) Doar cu acel contract pot sa scot banii de la el, nu de pe o inregistrare. (incearca sa se calmeze) Tu intelegi ca din cauza lu` asta, am pierdut cateva milioane ?
Pentru asta aveam nevoie de contractul, pe care l-a incheiat cu Sergiu. Acolo sta tot. Intelegi ? Contractul ! Cu ala il santajam si scoatem banii de la el. Ce dracu` iti este asa greu de inteles ?!
Gelu:
- Andrei… eu stiu ce vrei, dar in aceasta inregistrare exista o dovada mult mai buna…
Andrei :
- Ce vorbesti ma ?!..
Gelu :
- Te rog sa ma crezi ! Eu am vazut contractul… si cred ca ne infunda pe toti…. Firma nu era inregistrata si tu ai fost de acord cu Sergiu sa incheie acel contract.
Andrei :
- Eu pentru ce te platesc ma ? Nu tu esti ingerul meu pazitor ? Ia spune…
Gelu :
In acest caz, eu nu te mai pot apara… Intra si Sergiu, intru si eu… pentru ca am legalizat transportul. (Ridica reportofonul) Aici este dovada, ca astepta ca marfa sa ajunga in Spania si este vorba numai de el. Noi nu suntem inclusi… si… restul tine de mine. Nu este primul proces pe care l-am lucrat cum am vrut noi... O excrocherie intr-o afacere cu jucarii. Nimeni nu stie ce se ascundea in jucariile alea, dar marfa exista si plata nu a fost facuta. Un caz clasic de inselaciune si…
Andrei:
- Si ?…
Gelu:
- Intra de la 6 luni la 3 ani. Este suficient sa iei banii si sa scapi de el… macar pentru o perioada.
Andrei:
- Ce vorbesti ma ?!….
Gelu:
- Avem dovada comenzii, care a facut-o pe o firma care nu exista si am cum sa demonstrez.
Andrei: (ofteaza)
- Bai Matiz… Bai baiatule (ii pune mana pe umar) tu esti prost rau ! (rade) Tu chiar crezi ca astia o sa ia in considerare inregistrarea asta ? O inregistrare se poate face de oricine, oricand si cu orice scop. Tu chiar crezi ca astia sunt al` de Garcea ?! Astia au scoala frate. Nu-i duci asa usor… sau, ma rog… nu chiar asa de usor, dar oricum…
Gelu:
- Se poate indentifica amprenta vocala…
Andrei: (tine reportofonul in mana)
- Auzi ma ? Eu te cred frate ca ai fanteziile tale, dar nu este chiar asa, sau te crezi si tu un… Lasa ma prostiile astea, cu amprente vocale, cu nebunii !... Pai se poate ?! Fi atent la ce iti spun. Ia frumusel dracia asta si.. “analizeaza amprenta vocala”. Pe mine nu ma intereseaza ce este aici… Mie imi aduci contractul… daca nu vrei sa treci la procese de divort (bea). Asta vreau. Intelegi ? VREAU… Asta-i verbul dupa care ma ghidez.

Se stinge lumina. Creste muzica (3).

Scena 5
Scade muzica si se aprinde lumina la masa lui Claudiu.
Personaje:
Claudiu
Cezar
Iulia

Claudiu: (ingandurat)
- Tu crezi ca ar fi avut cineva interes, sa-l… "lichideze" pe Gelu ?
Cezar: (se scarpina cu un deget la perciuni)
- Eu stiu… posibil… foarte posibil. Matiz stia multe si… aveau multi interes sa-i inchida gura. Posibil… (bea) Foarte… posibil.
Claudiu: (il priveste curios pe Cezar)
- Hm… Ca de exemplu unu` ca tine… Nu ?
Cezar:
- Vezi ? Deja devii obraznic si nu e frumos ! Chiar vreau sa ascult nenorocita aia de caseta. Ce zici ? Imi dai s-o ascult ? Doar o ascult si poti sa faci ce vrei cu ea. (zambeste ironic) Eu folosesc mp3, casetele audio sunt invechite (rade)
Iulia:
- De ce vrei neaparat sa stii ce este pe aceasta inregistrare ?
Cezar: (foarte serios si hotarat)
- Pentru ca este posibil sa fie ceva care ma poate incrimina si sa-mi petrec restul vietii la mititica, scumpa doamna. Acum intelegi de ce ? Vreau sa schimb tot ce tine de trecutul meu… cat se mai poate… si nu am nevoie de „amintiri”… de nici un fel !
Claudiu:
- Ai spus ca ti-ai schimbat identitatea ca sa te schimbi, sa incepi o viata noua. Asta inseamna ca nu este nimic care sa te incrimineze...
Iulia:
- Cand ai venit din Spania ?
Cezar:
- Luna trecuta.
Iulia:
- Pai vezi ?... Aici nu este nimic despre tine, asta a fost inregistrata acum 6 luni.
Cezar:
- Poate sa fie inregistrata acum 6 luni, dar in Spania, nu aici… Banuiesc ce poate sa fie… dar vreau sa ma conving.
Iulia:
- Si daca nu ti-o da, ce faci ?
Cezar: (zambeste ironic)
- Iti dai seama ca nu am ce sa fac… Doar daca aud ca o duceti mai departe… poate va fac un studio de inregistrari…. undeva pe la Ghencea… (zambeste ironic) Glumeam.
Claudiu:
- Stai putin… Fa-ma sa inteleg. Ne ameninti cumva, sau…
Cezar:
- Stai omule, am glumit…. Intelegi ?… (Bea) Am glumit.
Claudiu:
- Mh…Am inteles.
Cezar:(examineaza paharul cu vodkă)
- Mereu mi-a placut vodkă. Buna treaba au facut rusii astia… dar nu mai este cum era… mi-aduc aminte, in urma cu ceva ani… eram pustani. Era un local, undeva pe la Romana. Acum au venit americanii peste noi cu tocatura lor. Mh…. Ce vremuri !… Dadeam spaga la ospatari sa ne aduca vodkă cu pepsi in cesti de cafea, ca nu cumva sa vina militia si sa ne vada ce consumam. Noi…vezi doamne, bem cafea (rade) Ce vremuri !…
Iulia: (cu dispret)
- Frumos…
Cezar: (o priveste pe Iulia)
- Mda… Voi stiti ca vodkă este aproape medicament ? Bine, nu asta, aia naturala, de la mama ei. Eu unu` dau un wiski, pentru o vodkă naturala.
Iulia:
- Ai spus ca in afacerea voastra erati 5. Tu, Gelu, Andrei si… cine mai era ?
Cezar: (rade)
- Parca ai fost mama, „unde ai fost cand s-a spart geamul de la scoala ?”
Claudiu:
- Incerci mereu sa schimbi vorba… Cine mai era cu voi Cezar, sau… Bogdan ?…
Cezar:
- Acum poti sa-mi spui Cezar.
Iulia:
- Atunci de ce ne-ai spus ca te cheama Bogdan ?
Cezar:
- Ca sa vedeti ca nu va ascund nimic si sa intelegeti ca il detest pe Bogdan. Cezar, trebuie sa fie altfel… asa am sperat… (examineaza paharul cu vodkă) si… inca mai sper.
Claudiu:
- Ma rog…
Cezar:
- Au mai fost inca doi, dar nu am stiut niciodata cum se numesc si…. nici nu i-am vazut. Stiu doar ca erau "saibe".
Claudiu:
- "saibe" ?!
Iulia:
- Adica, „de legatura”.
Cezar: (o priveste pe Iulia)
- Bravo ! Ai fost o eleva buna… Dar nici Coco nu a fost un profesor rau.
Claudiu:
- Cine ?
Iulia:
- Un alt idiot
Cezar:
- Dar bun la pat, nu ?
Iulia: ( il pocneste)
- Taratura !
Cezar: ( rade)
- Ah ce imi plac femeile dure ! Nu ma mai spal pe fata 3 luni. (rade) Femeia…
Ah, femeile !… Femeile m-au facut sa-mi pierd mintile si sa ma-nec in bautura si sa uit de viata asta… de rahat.
Claudiu: (rade si o priveste pe Iulia)
- Ma bucur ca va simpatizati ! Ma rog… e un fel de a spune … eu cred ca este un tip de treaba, nu crezi ?
Iulia:
- Este un nenorocit ! Mai bine il lasai sa plece. Nu spune nimic interesant. Nu vrea decat inregistrarea asta, nu vezi ?
Claudiu: (scoate reportofonul si il examineaza)
- Mda… Lipsesc doua minute. Sa fiti cuminti ! (zambeste)
Cezar:
- Acum… nu ma intereseaza doar de inregistrare.

Pe fundal se aude muzica (5)

Iulia:
- Si… cam ce te mai intereseaza ?…
Cezar:
- Unde ai disparut atatia ani… spre exemplu.
Iulia:
- Eu ?!
Cezar: (aprinde o tigara)
- Da…
Iulia: (putin nedumerita)
- Ia stai… adica… nu inteleg… Ce vrei sa spui ?
Cezar:
- Sigur… tu niciodata nu ai inteles. Nu l-ai inteles nici pe Matiz ca te folosea…. Credeai ca esti iubirea vietii lui si ca ar fi fost in stare sa faca orice pentru tine. Hm… Ei bine… nu a fost asa si eu pot sa-ti spun ca stiu ce ai fost pentru el…

Se opreste muzica

Iulia: (ironica)
- "Iubirea vietii lui, sa faca orice…" ce dracu` tot spui acolo ?! Nu vezi ca aberezi ?
Cezar:
- Pai da… eu am aberat si cand te-am chemat in Spania. Cand mi-am dat seama ca nu este nimic serios intre voi… (o priveste hotarat) Eu chiar am vrut sa-mi duc zilele pana la capat, alaturi de tine.
Iulia:
-I-auzi !…..
Cezar:
- Tu chiar nu ai observat cine a fost acest Matiz, cu adevarat ?! De ce crezi ca nu a vrut sa se casatoreasca cu tine ? Iti mai aduci aminte cand a spus ca vrea sa petreceti Craciunul in Spania si pana sa plecati, a facut pneumonie ?
Iulia:
- Ce vrei sa spui ?!
Cezar:
- Ei bine… nu a facut nici pe dracu`, asta a fost un pretext pentru ca se razgandise.
Iulia:
- Nu cred ca a fost un pretext, chiar racise foarte rau… altfel nu-l interna…
Cezar: (rade ironic)
- Nu pot sa cred cat esti de credula !…
Iulia:
- Da` ce ascult eu la balivernele tale… Nu stiu ce urmaresti ?… In definitiv care este scopul tau ? Ce urmaresti ?
Cezar:
- "Baliverne", sigur…
Iulia:
- Atunci ?…
Cezar:
- Stii de ce trebuia sa vi in Spania ? Pentru ca eu am platit pentru tine 10 mii de euro.
Iulia: (speriata)
- 10 mii de euro ?!…
Cezar:
- Bani, de care Gelu al tau, s-a folosit. Asta a fost greseala mea, i-am platit inainte...
Iulia: (indicnata)
- Ai platit pentru mine ?!...
Cezar:
- Da. Numai asa puteam sa te scap din mana lui. Problema este ca intre timp s-a razgandit…. nu stiu de ce, dar banii i-a luat. Poate si-a dat seama ca te iubeste si a vrut sa-ti faca un cadou …(rade; o priveste cu dispret) Sau a vrut sa te mai vanda si la altii…
Iulia: (Ochii ii sclipesc de lacrimi)
- Nu se poate !…
Cezar: (bea)
- Ba se poate. Nu-mi pasa ca am pierdut acei bani…dar de tine imi pasa… te-am asteptat sa vi…. si nu ca sa te dau la produs cum crezi…
Iulia:
-Cum faceai cu altele… crezi ca nu stiu care sunt preocuparile tale ?
Cezar:
- De ce nu vrei sa intelegi ? Chiar doream sa te opresc doar pentru mine. Visam sa-mi fac o familie. Sa avem copii nostrii. Aveam destui bani ca sa traim ca in paradis. Puteai sa ai orice. Am vrut sa te stiu langa mine, asa am simtit…
Iulia:
- Ai simti pe dracu…
Cezar:
- Ma rog… Oricum… trebuia sa schimb totul si sa incep o viata noua… si am decis, ca Matiz sa te aduca in Spania. (striga) Acolo urma sa faca "pneumonie", nu aici… acolo… Asa era intelegerea, sa dispara ca magarul in ceata si sa te lase.
Iulia: (plange)
- Nu se poate !….
Cezar:
- Ba se poate…. Atunci am luat hotararea sa-mi schimb numele, nu pentru ca eram cautat de politie, nu ma cauta nici dracu` pentru ca am stiut tot timpul cum sa lucrez si nu am fost lacom, ca Matiz, Coco, Andrei... (ofteaza) Ei au pierdut pentru ca isi doreau totul si s-au mancat unul pe altul infectati de microbul numit EURO. Eu nu am vrut niciodata mult. Te doream doar pe tine si daca asta inseamna „mult”, atunci si eu ma pot numii „lacom”, dar spre deosebire de ei, eu inca mai exist… (bea) si ma imbat...
Iulia:
- La ce iti foloseste…
Cezar:
- Acum… nu mai stiu. Ma imbat de cate ori imi aduc aminte de tine chiar daca ai ramas… "FATA MORGANA"… Te-am iubit din prima zi cand te-am vazut. Atunci am simtit ca ceva ma poate vindeca de ANOMALIILE LUMII INTERLOPE in care eram intrat pana peste cap si nu aveam de gand sa ma "vindec", decat in momentul in care te-am vazut la…
Iulia:
- Hm… Esti un terminat… la fel ca toti din lumea in care te invarti.
Cezar:
- Poate ca ai dreptate, dar la petrecerea lui Coco, am decis sa schimb ceva in existenta mea. Atunci am vazut ceva in ochii tai… care imi crea un imens gol in stomac.
Iulia: (zambeste si este inlacrimata)
-Hm…
Cezar:
- Stiiiu… ai uitat si de acea petrecere…
Iulia:
- Nu… nu am uitat… am vazut cum ma priveai, dar am evitat sa intru in discutie cu tine. Stiam cu ce fel de… indivizi avea legatura Gelu, dar… (plange) nu mi-am imaginat niciodata ca si pe mine ma pusese pe „LISTA”... Cum a putut sa faca asta (plange) cum de nu mi-am dat seama… Doamne ce proasta am fost… Eu chiar l-am iubit…
Cezar:
- Stiu… mi-a povestit … Doar stia sa-si vanda "MARFA" ! Asta era indeletnicirea lui, sau… si asta.
Iulia: (plange)
- Si a ta… si a lui… sa va ia dracu pe toti… pleava societatii… un cancer care se extinde… voi sunteti… voi cu afacerile voastre de rahat…
Cezar:
- Da… dar „miroase a viata frumoasa”
Iulia: (il priveste cu scarba)
- Nenorocitule !... Fara sa va pese de ce lasati in urma… Jigodie !

Se apropie Claudiu

Claudiu: (are reportofonul in mana si o priveste pe Iulia cu suspiciune)
- Tu chiar nu ai ascultat ce e pe inregistrarea asta ?
Iulia:
- Nu. Nu am avut timp…
Claudiu:
- Ma rog… “Nu te lasa biruit de rau, ci biruieste raul prin bine.” …Romani 12:21 .

Se apropie Ospătărița si face ordine pe masa.

Ospătărița:
- Va servesc cu ceva ?
Cezar:
- Da. Pentru mine o…
Ospătărița:
- Vodkă…
Cezar:
- O apa
Ospătărița: (mirata)
- Apa ?!
Cezar:
- Si 100 de vodkă (rade)
Ospătărița:
- Asa mai merge.
Ospătărița: (catre Claudiu si Iulia)
- Dumneavoastra ?
Claudiu:
- Aduceti-mi si mie o vodkă. (il priveste pe Cezar) Prea a laudat-o (rade)
Ospătărița: (o priveste pe Iulia si observa ca a plans)
- Dumneavoastra ?
Iulia: (se sterge cu un servetel la ochi)
- Nimic. Multumesc !
Ospătărița:
- Deci… DOUA VOCI.
Cezar: (ridica un deget ca o atentionare)
- VOCI… Vocile sunt importante, numai asa am ajuns oameni, prin comunicare, "Comunicarea reprezinta un sistem de transmitere a unor mesaje, sau expresii fizice - gesturi si… SUNETE ” (se uita la Claudiu) Ia spune, pot sa ascult ce este pe caseta ?
Claudiu: (il priveste iscoditor)
- Nu. Ce este aici, apartine fratelui meu si numai eu o sa stiu ce este…. O sa ajunga la politie doar dupa ce o ascult si consider ca poate sa ajute cu ceva.
Cezar: ( ofteaza)
- Ooook… cum vrei. Este alegerea ta si o respect…
Iulia:
- Tu vorbesti de „respect” ?!
Cezar:
- Eram curios cu ce anume ma tot ameninta Andrei… Acum ca l-au gasit la 8 metri in copac… nu mai este important. (intinde mana si scoate un pix din buzunarul de la sacoul lui Claudiu si deseneaza ceva, pe masa)
Claudiu: (priveste la desen)
- Ce faci acolo ?...
Iulia:
- Deseneaza… Doua puncte… si o paranteza…
Claudiu:
- Asta vad si eu. (se uita la Cezar) Ce reprezinta ?
Iulia:
- La messenger… cred. Cand tastezi doua puncte si o paranteza deschisa, este o fata trista.
Cezar:
- Hm… Ce spirit de observatie !
Claudiu: (o priveste pe Iulia)
- Poate i se trage de la palma (rade). Bine ca nu plange…
Iulia: (dezgustata)
- Oamenii ca el nu plang niciodata. Astia nu au lacrimi.
Claudiu:
- Sigur nu stii cine sunt cei doi… care mai erau cu tine in afacere ?
Cezar:
- Nu… Nu era afacerea mea. Matiz a facut intermedierea si Andrei a organizat restul. Eu trebuia sa scap de
marfa si sa le trimit banii. Asta a fost.
Claudiu:
- Foarte curios !... De ce ai preferat sa-mi spui toate astea, fara nici o retinere ?... As putea sa te reclam…
Cezar: (zambeste ironic)
- Nu ai fi in stare de asa ceva
Claudiu:
- De ce crezi asta ?
Cezar:
- Pentru ca ai fost fratele lui Matiz si cine intra in… "TACADAUA" asta, sunt foarte bine monitorizati… atat ei cat si familiile lor. Andrei a vrut sa te recomande, dar Matiz a refuzat. Spunea ca esti mult prea slab si te pierzi usor.
Claudiu:
- Asa a spus ?!… Hm … Macar sa stiu ca este in viata pe undeva, in Spania, Grecia… sa stiu ca traieste

Se apropie Ospătărița cu doua pahare de vodkă pentru Cezar si Claudiu

Claudiu:
- Multumesc !
Cezar: (il priveste studios pe Claudiu)
- Poate ca traieste…. Nu ai de unde sa stii…. Daca asculti inregistrarea poate aflii… (bea; suna telefonul; se ridica) Ma scuzati 2 minute. (Pleaca)
Iulia:
- Si 10…
Claudiu: (se uita dupa Cezar)
- Nu stiu de ce, dar… parca am impresia ca a fost tot timpul in acest local sa ma astepte pe mine. Parca stia ca o sa vin !... (ingandurat) Ceva este ciudat cu omul asta. Nu crezi ?
Iulia:
- De unde sa stie ? Nu… nu cred. A fost o coincidenta.
Claudiu:
- Tu ai avut o relatie cu el, in sensul ca…
Iulia:
- Nu.
Claudiu:
- Ma rog… e viata ta, nu ma intereseaza. Am observat ca ceva a fost intre voi si eram curios. Nu trebuie sa-mi spui… (o priveste iscoditor) Tu chiar nu ai ascultat ce e pe inregistrarea asta ?
Iulia:
- Nu. Nici nu am avut cand. Doar ce l-am luat de la politie si am venit aici. Mi-au spus ca asta a fost tot ce a gasit in casa…si cateva haine ravasite pe pat.
Claudiu:
- In orice caz… este ceva care are legatura si cu Cezar. Altfel… nu dorea atat de mult sa asculte inregistrarea. (ingandurat) In acea seara, era cu doua persoane la masa… si la un moment dat ceva s-a stricat…
Iulia:
- In lumea lor, mereu se strica ceva… „frumosul” rezista putin… "O tara de biciclisti".
Claudiu: (zambeste)
- Hm… cum adica ?
Iulia:
- Adica, "faci plecaciuni la cei de sus si dai cu picioarele la cei de jos", asta este…
Claudiu: (zambeste)
- Foarte tare !…
Iulia:
- Am auzit-o la teatru. Este o replica din "Regele Lear", asta o spunea nebunul.
Claudiu:
- Da ? Super !… Asa si este !…
Iulia:
- Nu ai vazut spectacolul ?
Claudiu:
- Nu. Nu-mi place sa merg la teatrul. Am fost acum cativa ani la… (se gandeste) "Sase personaje…”
Iulia:
- Aaa… "Sase personaje in cautarea unui autor". De Luigi Pirandello. Un super spectacol ! Si nu ti-a placut ?
Claudiu:
- Ba da… dar ma simteam ciudat. Imi venea sa tusesc…. Nu aveam stare. Abia asteptam sa se termine. (rade) Tin minte ca in sala a aparut un actor sa-si spuna replica. Am crezut ca este un spectator… (ofteaza) Pe atunci eram cu Nico.
Iulia:
- A... Nicoleta parca, nu ?
Claudiu:
- Da…
Iulia:
- O tin minte. Dumnezeu sa o ierte ! Ce femeie frumoasa !... Intotdeauna ma intrebam cum reusea sa-si faca parul asa de perfect. Avea un stil aparte… Am incercat si eu de cateva ori dar nu am reusit
Claudiu:
- Era unica in tot ce facea. Avea ceva unic… Ea, era unica. Nu am stiut niciodata ca se droga… o supradoza… si gata... Asa se intampla cu multi… Pacat… aici era liniste, asa cum era, dar nu se stia de droguri, lume interlopa, coruptie…si nimeni nu face nimic… Un haos total. "O tara de biciclisti".
Iulia:
- Vezi… daca le aduni pe toate la un loc, cate se intampla, cate nedreptati exista… ajungi sa nu mai crezi in Dumnezeu. Toate javrele raman sa faca umbra pe pamant si numai pe aia buni ii ia. Uite (se uita spre Cezar care se apropie) pe unul ca asta nu-l ia. Dumnezeu nu are nevoie de lichele si ni-i lasa noua.

Se apropie Cezar

Claudiu:
- Poti sa ne spui macar, ce fel de afaceri facea ? Poate asa ajungem sa ne dam seama… Poate in seara in care a disparut, era la masa cu niste clienti si poate descoperim cine erau acele persoane…
Cezar:
- Pai… sa stii ca fratiorul asta al tau nu prea era cuminte deloc si… nu este de mirare sa-l casesti pe undeva, intr-un tomberon. Nu vreau sa fiu sarcastic, sunt realist, pentru ca stiu in ce lume se invartea si este posibil orice. Mai ales ca …. imi pare rau ca trebuie sa-ti spun, dar ai tot dreptul sa aflii. Era un "SIFONAR" si asta nu o spun eu, ci altii pe care ia infundat pe la Jilava, Aiud, Poata Alba… multi…. A turnat pe multi si… normal ca rechinii l-au halit (bea) Nu juca corect…
Claudiu:
- Mai Cezar… tu stii mult mai multe…. De ce nu vrei sa ma ajuti ? Te-am ascultat cu atentie si am observat ca vorbesti mereu la trecut.
Cezar: (se joaca cu paharul)
- „TRECUT”… nu eu am inventat trecutul. Trecutul este timpul care s-a scurs, pana in prezent; intamplarile, faptele…. Saaaau…. Denumire data (face un semn in cerc, incercand sa cuprinda locul Iuliei si a lui Claudiu) GRUPULUI de timpuri. Vezi ?... Nu eu l-am creat… eu doar l-am preluat si il folosesc ori de cate ori vine vorba de el… . (bea) de trecut.
Iulia:
- De ce faci pe prostul ?
Cezar:
- Eu ?! Nu este adevarat. (ironic) Mereu mi-a placut sa ma consider, daca nu destept, macar… un infractor organizat (zambeste ironic) stii… se spune ca au o inteligenta aparte…
Claudiu: (se ridica)
- Mda… Am ajuns sa stau cu infractori la masa… (o priveste pe Iulia) Lipsesc doua minute.

Claudiu pleaca si Cezar ramane cu Iulia

Cezar: (da paharul de vodkă peste cap)
- Scuza-ma putin… vreau sa-i spun ceva intre patru ochi.
Iulia ramane singura si priveste ingandurata. Lumina se stinge usor. Se aude muzica (6). Se face intuneric si pe peretele din spatele ei este proiectat un film. Este inregistrarea facuta la o petrecere. Figuri vesele. Apar pe rand: Gelu, Iulia, Cezar. Filmul dureaza pana la aparitia lui Cezar. Muzica se opreste. Lumina se aprinde si Cezar se apropie spre masa. Se observa cum incearca sa-si ascunda emotiile.


Iulia: (il urmareste pe Cezar care incearca sa aprinda o tigara si observa ca are miscari nefiresti)
- Te simti bine ?…
Cezar: (se uita spre toaleta)
- Aaa… da…da.
Iulia: (se uita dupa Claudiu)
- Claudiu…
Cezar:
- O sa vina… Nu iti place sa discuti cu mine ? Spune-mi ceva…
Iulia:
- Ce as putea sa-ti spun ? Ca sunt bucuroasa de… secretele pe care le-am aflat in seara asta ?
Ca am iubit pe cine nu trebuia ? Ca am crezut ceva si defapt sa aflu ca nu era chiar asa ? Ca, hop, ai aparut de nu stiu unde si sa-mi spui ca doreai sa ai o familie cu mine ?… Ce sa-ti spun ? Deja este prea mult…
Cezar:
- Daca ajungeai in Spania si iti spuneam acolo cum stau lucrurile, ce crezi ca se putea intampla ? Ma acceptai asa cum sunt… cu tot trecutul meu ?
Iulia:
- De ce nu mi-ai spus la petrecerea aia… la Coco ?
Cezar:
- Atunci nu stiam in ce relatii erai cu Gelu.
Iulia:
- Este prima oara cand ii spui Gelu !
Cezar:
- Asa i-am spus tot timpul. Asa ii spuneam cand eram toti. Matiz era o porecla… un fel de nume-cod. Asa am vrut sa-i spun in fata lu` Claudiu, ca sa ii dau de inteles ca vorbesc de aceeasi persoana. Stiam ca o sa vina aici… si am vrut sa-i atrag atentia si sa ma opreasca la masa.
Iulia: (se uita dupa Claudiu)
- Ma duc sa vad ce s-a intmpla. Precis i s-a facut rau … Ceva nu este in regula…
Cezar: (incearca sa o opreasca)
- Nu te duce. Te rog !… Hai sa mai vorbim…. Imi place sa vorbesc cu tine. Sau… uite… hai sa plecam. (Iulia se ridica, pregatita sa plece) Hai cu mine… Claudiu o sa inteleaga. Uite… putem sa plecam in Spania chiar in seara asta…
Iulia: (speriata)
- I-a mana de pe mine ! Ai o privire ciudata !… Oameni ca tine au fost, sunt si for mai fi… problema este ca in aceasta lume… in care existati… traiesc si eu, traiesc si ei (priveste spre public) si nu face bine nimanui… Nu vreau se stiu ca existati (pleaca)

Cezar o urmareste cum pleaca. Ramane singur. Se asaja la masa. Se uita dupa Iulia. Se ridica si pleaca dupa Iulia. Creste muzica (7). Lumina se stinge treptat.

Se aprinde lumina si apare Cezar. Paseste usor. Scoate reportofonul din buzunar si se asaza la masa.
Asaja reportofonul cu grija pe masa si il priveste. Il ridica si asculta. Nu se aude nimic. Este uimit. Mai incearca. Nimic. Observa ca nu era nimic inregistrat pe caseta. Arunca reportofonul pe masa si il priveste. O lumina ii lumineaza fata reliefand lacrimile care parca asteptau sa cada. Rade. Plange. Aprinde o tigare. Plange. (toata actiunea se petrece pe muzica, timp de 35 de secunde) Muzica continua sa se auda pana la final.

Se stinge lumina si pe peretele din spate este proiectat filmul de la petrecerea lui Coco.
Proiectia ruleaza cat timp dureaza muzica.


Cortina.




.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!