poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3343 .



Tunelul
scenariu [ Film ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [parvati ]

2005-08-12  |     | 



TUNELUL


Scenariu de Ioana Vicol



PERSONAJE:
GOSPODINA ( DE ORIGINE RROMA)
CERSETORUL
TRAVESTITUL
BARBATUL
BAIETELUL( 6-7 ANI)
FEMEIA
ARABUL
SEFUL ECHIPEI DE SALVARE




SECVENTA 1
Intuneric. Se aud zgomotele specifice dintr-un vagon de metrou. Dupa care se aude un zgomot asurzitor de explozie. Se face liniste pentru cateva secunde dupa care izbucneste un urlet.
SECVENTA 2, INTERIOR VAGON DE METROU
Plafonul vagonului s-a rupt, prabusindu-se in interior astfel incat vagonul este impartit in doua. Peste tot sunt aruncate claie peste gramada cadavre, bucati de metal, genti, sacose, o manuta separata de trup care tine intre degetele inclestate o papusa neatinsa. Gospodina urla privind un picior retezat de la genunchi. Travestitul isi sterge sangele de pe fata, vede piciorul la care se uita gospodina, incepe sa urle si el. Baietelul plange in hohote, privind spre cei doi. Tatal baieteluilui isi scutura capul incercand sa se dezmeticeasca. Femeii ii curge sange din ureche, vadit ametita, se ridica de pe podea, merge clatinandu-se, se aseaza pe o bancheta, incepe sa verse. Arabul, care este foarte grav ranit, se taraste incercand sa se ridice. Gospodina se opreste brusc din urlat, se aseaza in genunchi .
GOSPODINA
Binecuvantata fii Marie..( incepe sa planga in hohote)
FEMEIA
Ce Dumnezeu a fost asta?
GOSPODINA
( suspinand)
Sfarsitul lumii!
FEMEIA
Ce?
GOSPODINA
( urland)
Sfarsitul lumii, mama!!
Femeia incepe sa verse din nou. Barbatul, incearca sa ajunga la baietelul care plange, intins pe podea.
BARBATUL
( il ia in brate pe cel mic)
Gata, cu tata, gata. A fost o explozie, am scapat, nu s-a intamplat nimic, imediat mergem acasa. Gata, gata!
Se apropie de usa vagonului, trage din rasputeri de ea. Usa nu se deschide.
TRAVESTITUL
A fost un atac terorist! Sfanta Marie nascatoare de Dumnezeu roaga-te pentru mine , pacatoasa!
Arabul se inneaca, incepe sa tuseasca, scuipa sange.
FEMEIA
Va rog! Nu aud! Nu aud nimic! Ce se intampla?
Gospodina se ridica tremurand, se apropie clatinandu-se de Femeie.
GOSPODINA
A fost o esplozie!
Femeia priveste undeva in spatele Gospodinei, incepe sa urle din toate puterile, Gospodina tresare, priveste in directia in care se uita Femeia. Acolo este un morman de cadavre ciopartite. Mormanul se misca si dintre cadavre apar capul si trunchiul cersetorului.
CERSETORUL
( sopteste)
Ajutati-ma, va rog eu, ajutati-ma!
Barbatul se apropie de el, il ajuta sa iasa dintre cadavre, il aseaza pe o bancheta.
TRAVESTITUL
( fara sa se adreseze cuiva anume)
Am scapat?
BARBATUL
Cred ca da!
BAIETELUL
Mamaaaaaaa!
Barbatul il ia in brate.
BARBATUL
O sa mergem imediat la mama! Nu mai plange! O sa vina imediat sa ne scoata de aici!
BAIETELUL
Cine?
BARBATUL
Trupele speciale, pompierii!
GOSPODINA
In cat timp credeti ca o sa ajunga?
Arabul geme intins pe podea.
BAIETELUL
Vin pompierii?
BARBATUL
( spre baietel)
Da, imediat vin pompierii si ne scot de aici si mergem la mama! ( spre Gospodina) O sa dureze probabil cateva ore. Depinde de starea in care se afla tunelul.
TRAVESTITUL
S-a darmat tunelul?
BARBATUL
Probabil ca da! Adica in cazurile astea asa se intampla!
TRAVESTITUL
( incepe sa planga isteric)
O sa murim aici! Nu o sa ajunga nimeni la noi! O sa murim..au murit toti, o sa murim si noi.
Baietelul incepe sa planga din nou. Gospodina isi face cruce.
BARBATUL
( spre baietel)
Te rog , nu mai plange, nu s-a intamplat nimic, sa vezi cum vin pompierii..imediat ( spre Travestit) incercati sa va calmati! Trebuie sa fim tari! Am fost foarte norocosi, sunt sigur ca or sa ajunga la timp ca sa ne salveze!
TRAVESTITUL
( tremurand din toate incheieturile)
Sunt claustrofoba, am sa ma sufoc, nu pot sa respir!
GOSPODINA
Trage aer in piept! Hai ca sperii copilul!
TRAVESTITUL
Aveti cumva o tigara, m-ar ajuta sa ma calmez ( uitandu-se in jur) Nu stiu unde mi-e geanta! Aveam tigari si nu stiu..( izbucneste din nou in plans) Au murit toti, ala a pus o bomba ( arata spre Arab), l-am vazut de cand a intrat in vagon!
Gospodina il priveste pe Arab.
GOSPODINA
( spre Travestit)
Nu poti sa fumezi aici, suntem la metrou! ( uitandu-se spre Arab) Arza-i-ar focu’ de nebuni cu bombili lor cu tot! Cum ii rabda Dumnezeu pe fata pamantului?!?
TRAVESTITUL
( isteric, spre Arab)
Caini turbati ce sunteti! De ati crapa toti cu neamu’ si samanta voastra de dementi!
BAIETELUL
Tata, da’ ce a facut omul asta?
BARBATUL
E Arab!
BAIETELUL
Si e rau sa fii arab?
BARBATUL
Foarte rau!
BAIETELUL
Da’ de ce? Ce face?
GOSPODINA
Arabii omoara oameni nevinovati!
TRAVESTITUL
Au adus lumea in pragul haosului!
BAIETELUL
( spre Travestit)
Ce-I aia haos?
BARBATUL
Dezastru, dezordine!
BAIETELUL
Isi lasa hainele prin camera?
TRAVESTITUL
Isi lasa avioanele prin camera!
Cercetorul se ridica de pe bancheta, se apropie de Arab, isi scoate haina, o face sul, i-o aseaza sub cap. Se uita in jur, unul dintre cadavrele ciopartite are in buzunarul de la spate al pantalonilor un pachet de tigari. Cersetorul ia pachetul, scoate doua tigari, le aprinde, ii intinde una Travestitului.
CERSETORUL
Nu poti sa-l lasi sa moara ca un caine, ! Isus ne-a invatat sa fim milosi cu cine ne greseste!
GOSPODINA
Da’ de saracii oamenii astia nu ti-e mila? Ei cu ce a gresit? ..sa mai si sufar pentru el!
TRAVESTITUL
Ca si merita a dracu’ sa suferi pentru ei dupa tot ce au facut in lumea asta! Pai la 11 septembrie? Ce-au facut? Si sa-mi fie mila de el? Veni-mi-ar rau!
BARBATUL
Domnule, va rog mult! E un copil aici!
TRAVESTITUL
Ma scuzi, da’ m-am si enervat!
BARBATUL
La 11 septembrie n-au fost arabii, au fost jidanii!
BAIETELUL
Ce e aia jidanii?
GOSPODINA
Niste oameni rai, puiule, l-a rastignit pe Domnul nostru Isus Hristos! ‘rar masa a dracului!
TRAVESTITUL
Si au pus mana pe tot show-biz-ul! Da’ la 11 septembrie nu au fost ei, ori au fost arabii, ori americanii, ca nici aia nu-s prosti! Puteau sa si le bage singuri in turnuri , sa spuna la lume ca le-au bagat arabii si sa intre la ei sa ia petrol fara sa plateasca!
Femeia, se ridica de pe bancheta.
FEMEIA
Fac pe mine!
BARBATUL
Usa e blocata, nu se poate iesi!
FEMEIA
Nu va aud!
GOSPODINA
Aoleu! Pai ce sa-ti fac, mama?!? Uite si tu ce-I aici!
FEMEIA
Vorbiti mai tare ca nu va aud!
GOSPODINA
( striga)
N-ai cum sa iesi ! Tine-te si tu pana ne scoate!
TRAVESTITUL
Daca ne mai scot vreodata!
BARBATUL
Termina, domnule! Sigur ca o sa ne scoata! Nu mai speria copilu’!
BAIETELUL
Tata, da’ de ce ii spune toata lumea lu’ doamna asta, “ domnule”?
BARBATUL
( soptind)
E barbat!
BAIETELUL
( spre Travestit)
Esti barbat?
TRAVESTITUL
Sunt o femeie inchisa in trupul unui barbat!
BAIETELUL
Da’ cine te-a inchis?
TRAVESTITUL
Dumnezeu..Societatea!
CERSETORUL
( stergandu-l pe frunte pe Arab)
Ce Dumnezeu? A innebunit lumea de tot , de aia ne bate Dumnezeu! Peste tot numai curve si trantori! Vine Apocalipsa!
BARBATUL
Ia vezi cum vorbesti, ca e un copil aici!
GOSPODINA
Are si el dreptate, ca munceste oamenii cinstiti sa plateasca impozite pentru toate spurcaciunile!
TRAVESTITUL
Auzi! Eu te rog sa nu ma faci spurcaciune, ca ti-am vorbit frumos!
FEMEIA
( aproape plangand)
Va rog mult, fac pipi!
GOSPODINA
Da’ fa , mama, mai intr-un colt ca ne intoarcem cu spatele. Hai ca nu-I rusine, oameni suntem!
FEMEIA
Nu pot!
GOSPODINA
E, nu poti, nu poti! Ce vrei sa-ti fac, crezi ca eu vreau sa stau aici?!? Ma asteapta omu’ meu la spital, de dimineata!
Arabul geme, ii curge sange din gura. Cersetorul il sterge cu maneca. Femeia se ghemuieste intr-un colt. Arabul incearca sa se ridice.
CERSETORUL
Se chinuie, saracu’! Vai mama lui, cum moare intre straini!
TRAVESTITUL
Da’ nu-l mai caina, bre, atata! Ca din cauza lui moare! Cine l-a pus sa puna bomba? De ce n-a stat acasa la el? In tara lui!
GOSPODINA
Tu stii de ce vine ei aici?!? Pai la ei in tara umbla femeile dezmatate si despuiate ca la noi?!? Nu! Alea e imbrobodite toate de li se vede numai ochii! Si ei vine aici sa caute curve! Da’ cand ramane fara bani si nu mai vrea curvili sa stie de ei, sta acasa si face bombe!
CERSETORUL
Bine ca de astea va arde acum!
TRAVESTITUL
Da’ ce vrei dom’ le sa fac? Sa stau sa-mi rog moartea?
BAIETELUL
Da’ mie mi-e sete!
BARBATUL
Ai putina rabdare, ca iesim imediat!
BAIETELUL
Cand?
BARBATUL
Imediat! Fii cuminte!

BAIETELUL
Da’ eu vreau apa!
BARBATUL
Fii cuminte, am spus!
Cersetorul se ridica, incepe sa caute prin gentile imprastiate pe podea.
TRAVESTITUL
Ce faci, dom’ ne?
CERSETORUL
Caut apa la copil!
Femeia ii priveste din coltul ei. Cersetorul gaseste o sticla de apa, i-o intinde baietelului. Baietelul bea, ii da sticla inapoi. Cersetorul umezeste buzele Arabului. Acesta geme. Cersetorul ii ridica capul, il ajuta sa bea, dupa care se ridica si se apuca din nou sa scotoceasca prin genti. Scoate un portofel, il baga in buzunar.
BARBATUL
Ce faci tataie?
GOSPODINA
Ai innebunit!
CERSETORUL
Lasa ca lor nu le mai trebuie!
TRAVESTITUL
Da’ totusi! Te bate Dumnezeu!
CERSETORUL
Da ce crezi ca Dumnezeu nu stie ca ei nu mai au nevoie?
BARBATUL
Pai nu mai au nevoie, nu mai au nevoie! Da’ chiar asa?
CERSETORUL
Da’ de ce sa le ia pompierii si sa nu le iau eu? Crezi ca mai ajunge ceva de aici la familiile lor? Mortii cu mortii si vii cu vii!
TRAVESTITUL
Nu lua dom’ne lucrurile oamenilor! Macar atata sa ajunga la familiile lor!
GOSPODINA
Si daca le ia astia dupa ce ne scoate pe noi? Prosti or fi sa spuna?!?
BARBATUL
Si daca le cere cineva socoteala?
GOSPODINA
Daca le cere, ce? Zice ca s-a distrus! Mai sta cineva sa intrebe la ce jale o sa fie?
Cersetorul scoate un teanc de bani dintr-un portofel, ii numara, baga o bancnota inapoi in portofel, pune portofelul la loc in buzunarul cadavrului.
TRAVESTITUL
Aia de ce n-ai luat-o?
CERSETORUL
Daca las in toate portofelele cate o hartie, nu se prinde nimeni ca am luat !
BARBATUL
Asta cam asa e! Si la cati bani or fi in tot vagonul asta..
GOSPODINA
Si nu e numai bani!
TRAVESTITUL
O gramada de inele!
BAIETELUL
Tata, nu-I luam lu’ mama inel?
BARBATUL
Eu stiu?!?
GOSPODINA
Ia dom’le la femeie un inel, ca nu se baga de seama! Uite, zice si asta micu’!
BARBATUL
Da’ mata de ce nu iei?
GOSPODINA
Oi lua si eu unu, doua, ca e greu, mama, vai de capu’ nostru cum traim!
TRAVESTITUL
Mie imi trebuie bani de operatie! Cine stie in cat timp ii strang , daca ii strang!
CERSETORUL
Pai vino incoace ca ajunge pentru toata lumea!
GOSPODINA
( se ridica hotarata)
Da’ pana cand o viata amara?!?
TRAVESTITUL
Ca bine zici!
Incep cu totii sa scotoceasca prin buzunare si genti si sa scoata inele de pe degete si ceasuri de la incheieturi. Femeia ii priveste plangand. Gospodina ii face semn sa se apropie. Femeia clatina din cap.
GOSPODINA
E , lasa ca iti aleg eu un lantic frumos!
Se apleaca, scoate o bratara de aur de la incheietura unei maini, i-o intinde baietelului.
GOSPODINA
Da-o la tanti sa nu mai planga!
Baietelul ia bratara, se apropie de femeie , se opreste in fata ei cu manuta intinsa. Femeia il priveste, plange in hohote. Baietelul se intoarce spre Gospodina.
BAIETELUL
Nu vrea!
GOSPODINA
Vrea! Baga-i-o in buzunar.
Baietelul se apleaca, ii baga femeii bratara in buzunar. Aceasta isi acopera fata cu palmele, dar nu ii innapoiaza bratara. Arabul se taraste, reuseste sa isi ridice capul, ii vede buzunarind cadavrele, incepe sa urle. Tresar cu totii.
GOSPODINA
( intorcandu-se speriata)
Ce ati facut, ma!?
TRAVESTITUL
Ce are?
BARBATUL
Ce ai de urli asa? Esti nebun? Sperii copilul!
CERSETORUL
Nu mai vorbi cu el ca si asa nu intelege nimic!
BARBATUL
E, nu intelege! Se preface ca nu intelege!
Gospodina si Travestitul se ridica brusc, loviti de acelasi gand.
GOSPODINA
Aoleu!
TRAVESTITUL
Fata, sa vezi ca asta spune!
BARBATUL
Sigur spune!
TRAVESTITUL
O sa ne dea in gat pe noi ca sa se scoata el!
GOSPODINA
Normal, ca sa nu-l aresteze numai pe el ca a pus bomba!
BARBATUL
Ce facem? Le punem la loc?
CERSETORUL
( care nu s-a oprit nici o clipa din scotocit)
Eu nu pun nimic inapoi!
GOSPODINA
Parca nici mie nu-mi vine!
TRAVESTITUL
Pai si atunci ce facem?
Se uita cu totii spre Arab. Acesta ii priveste si incearca sa se indeparteze , tarandu-se. Cersetorul, care are in mana un portofel, scoate din el o poza si le-o arata.
CERSETORUL
Uite ce familie frumoasa avea asta! Dumnezeu sa-l ierte!
BARBATUL
( lovit brusc de inspiratie)
Domnilor, omul asta e un criminal! Un asasin! Un ucigas! Un psihopat care face degeaba umbra pamantului!
TRAVESTITUL
( prinzand ideea din zbor)
Din cauza lui s-au intamplat toate astea!
BARBATUL
Atatea victime inocente!
GOSPODINA
Oameni care ii asteapta copii acasa, saracii!
TRAVESTITUL
Si care nu o sa-I mai vada niciodata pe copilasii lor!
CERSETORUL
Oamenii ca asta nu merita sa traiasca, trebuie omorati cu piatra ca in Biblie!
BARBATUL
Oricum o sa il execute pentru tragedia pe care a provocat-o!
GOSPODINA
E pe dracu’! Iese dupa 2 ani din puscarie!
CERSETORUL
In doi, nu! Da’ in cinci ani tot iese. Si sa vezi atuncea razbunare!
TRAVESTITUL
O sa provoace alt dezastru!
CERSETORUL
Nu trebuie sa lasam mieii Domnului, nerazbunati! Si fiara turbata umbland libera pe Pamant!
BARBATUL
Sa facem dreptate!
Se napustesc cu totii spre Arab, incep sa ii care pumni si picioare. Femeia il ia in brate pe cel mic. Se intoarce cu spatele.
FADE-INTUNERIC
SECVENTA 3, INTERIOR VAGON
Cu totii dorm, se aude zgomotul unui fierastrau de taiat metale. Baietelul deschide ochii.
BAIETELUL
Tata!
BARBATUL
Ce-i?
BAIETELUL
Ne-au gasit!
BARBATUL
( foarte speriat, sare in picioare)
Cine?
BAIETELUL
Pompierii!
FEMEIA
Ce bine! Nu mai puteam sa ma tin mult!
Incep cu totii sa strige. In tavanul vagonului intra o lama de fierastrau. Bucata de metal cade, se iveste capul si trunchiul unui om cu o casca galbena pe cap.
BAIETELUL
( urla fericit)
Uite, tata, pompierii!
OMUL
Stati linistiti, facem tot posibilul sa va scoatem cat mai repede!
GOSPODINA
( incepe sa planga)
Multumesc lu’ Dumnezeu! Nu stiti ce-a fost aici!
TRAVESTITUL
Am trecut prin clipe de cosmar, de groaza! A venit si televiziunea?
BARBATUL
Am crezut ca nu mai scapam vii de aici!
OMUL
Mare minune ca traiti! Sunteti singurii supravietuitori din tot tunelul!
BARBATUL
Culmea e ca ala care a pus bomba se afla in vagon cu noi! Uite-l!
Arata spre un morman de carne si zdrente, despre care s-ar putea cu greu spune ca a fost un om.
CERSETORUL
Da’ l-a batut Dumnezeu! A murit in chinuri groaznice!
OMUL
Ce bomba?
TRAVESTITUL
Bomba care a cauzat nenorocirea asta!
OMUL
Da’ nu e vorba de nici o bomba! A fost un cutremur de 7 grade urmat de un incendiu!
BARBATUL
Nu pot sa cred!
OMUL
Ba sa crezi! S-au spart conductele cu gaze, tot orasul a luat foc! Aici in tunel e bine! Sa vezi ce haos e afara!
Cei din vagon amutesc. Se privesc pe furis.
BAIETELUL
Tata, ce era aia haos?
BARBATUL
( poticnindu-se in cuvinte)
Balamuc! Ca aici in tunel!
TRAVESTITUL
Doar ca la o scara mai mare!
CERSETORUL
Mult mai mare!

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!