poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2429 .



Din bloc...
proză [ ]
...alti bunici

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [NU ]

2004-07-28  |     | 



Stateam azi dimineata si oricum nu ma interesa. Am mai stat atata timp si inainte…si inapoi. Acum ma chinuia insa un vecin de la unu, care de la rasarit de soarea muncea de zor pe ogor…asa credea el. Cioc, cioc! De fapt isi monta centrala in apartamentul de bloc de ½ … ce sa faca si el…cioc,cioc! de ce sa nu faca ca toti ceilalti din bloc? “Centralaaa, baa! Ca-i hip!” (adica la moda)…ia uite mosu’ dracului ce limbaj pe capul lui…probabil a zis asta ca sa o impresioneze pe tanti Margareta pensionara de la doi, care, mai! ce mai cucoana si asta…si mai, ce albinuta…muncitoare! Se trezeste la ora 5, cand ajung eu acasa si da fuguta trop!trop!trop! la piata (nu ca ar cumpara ceva, ca n-are cu ce, dar asta i-a intrat in rutina...si, de, da bine ochii vecinilor…tot pensionari si ei…) “Buna dimineata draguta! Ce devreme te-ai trezit si tu!”…”Noapte buna…”murmur eu de colo, de parca n-ar sti baba ca acuma vin acasa…”Vai, vai ce ti-e mai si cu tineretile astea.”striga mosu cu centrala prezent ca o catana la rapotul de dimineata in balcon…si iar va sti tot blocul ca am venit la 5…t! t! t!… si ce caut eu in blocul asta plin de pensionari?
Cioc! Cioc! Cioc!
Un bloc de pensionari este un bloc model
Cu ora de liniste si femeie de serviciu
Jos, la afisier, mereu ultimele stiri…de la asociatia de locatari.
Un bloc de pensionari este mereu mai modern
Cioc! Cioc! Cioc! Trop! Trop
Interfon si alarma, pivnite ingrijite si geam securizat la usa de la intrare.
… si ce caut eu in blocul asta plin de pensionari?
Vara e plin de noi nepotei, care zornaie toata ziua…
…zornaie si chiuie, dar nu-i nimic ca pe bunici nu-i deranjeaza…pe ei ii deranjeaza doar ‘draguta’ de la parter…pentru ca se culca in zori de zi si pentru ca nu are televizor, si pentru ca poarta fuste scurte scurte si pantofi fara tocuri si iese cu prarul ala lung mereu despletit.
Cioc! Cioc! Trop! Trop! Trop!Cioccioccioc!
“ Sa vezi ce frumos ti-ar sta niste cosite, draguta!”…imi sugereaza tanti Margareta, amintindu-si nostalgic de vremurile cand recolta spice galbene pe camp la munca patriotica… si ce caut eu in blocul asta plin de pensionari?..
Cioc! Cioc! Zrrrrrr….!CIOC! Cioc! CIOC!
“Draguta, draguta!” striga la mine la usa…e nenea Misu ( care inca nu a auzit de sonerie) “Mi-am luat un telefon – s-o sun pe Margareta de la doi, ca sa nu ma auza nevasta-mea - e din asta fara fir (adica mobil) da nu stiu cum merge…arata-mi tu draguta, te roaga nenea frumos!…Asa-i ca nu te-am trezit?”…Cioccioccioc!!!…. si ce caut eu in blocul asta???
Am ochii impaienjeniti de vise nevisate, mintea inoata letargic pe patul moale din firele de par ale scalpului caci inauntrul creierului e locuit de sunete…Cioc! Cioc! Trop trop! Zbuf! Cioccioccioccioc!…nu e loc de minte..De ce nu ma lasati sa dorm? Eu nu am ogoare si nici copii de hranit, nu sunt nici catana sa dau soarelui raportul...lasati-ma sa dorm!!!

Cioc! Cioc! Trop! Trop! Trop!Cioccioccioc! Cioccioccioc!!! Trop Trop Trop! Zrrrrrr! Zbuf!………………………………………….
“Domnisoara!!! Dumneata nu vrei sa-ti pui centrala de apartament?”…TRONC! ii inchid usa omului.EU NU VREAU CENTRALA!!!.. ..si ce daca o sa mor de frig la iarna? Probabil asa o sa pot sa adorm in sfarsit, probabil de frig voi adormi adanc…Ia te uita! Am facut si eu zgomot…si Tronc! Si mai trantesc odata usa de rasuna toata scara si pentru o fractiune de secunda nu se mai auzi nici un alt zgomot in bloc… TRONC!

Epilog: Am visat azi noapte ca era iarna si tare frig la mine in apartament. Asa ca am inceput sa colind prin bloc de la vecin la vecin…ce bine si cald imi era…pensionarii astia sunt draguti iarna, mai ales atunci cand te primesc in casa… ca sa se poat fali cu ce au mai achizitionat ( ma gandeam la ce pensii au, sarmanii)… si cum va spun, am inceput sa colind de la vecin la vecin, cu un casetofon la subrat din care rasuna ultima piesa compusa de mine. Trebuie sa recunosc ca aceasta devenise hit-ul blocului si placea atat lui nenea Misu cat si lui tanti Margareta, chiar si mosului de la unu…Ce mai! Era o piesa moderna… Sa vezi cum miscau din solduri dragutii…
” Cioc! Cioc! Trop! Trop! Trop!Cioccioccioc! Cioccioccioc!!!
Trop Trop Trop! Zrrrrrr! Zbuf! TRONC!
MargaretaaaAAAA! Misu! MargaretaaaAAAA
Cioc! Cioc! Trop! Trop! Trop!Cioccioccioc! Cioccioccioc!!!
Trop Trop Trop! Zrrrrrr! Zbuf! TRONC!…..


Semnal de alarma! ( Cititi cu atentie, cu ceva noroc, aveti si dumneavoastra asa ceva pe-acasa) Bunica mea, pensionara si ea, locuieste la casa. Bunica obisnuia sa se trezeasca dupa rasarit, apoi mergea la plimbare cu bunicu’ si cand era nevoie mergea si pe la piata, dar numai dupa masa. Apoi inainte sa dorm imi citea cate-o poveste. Facea focul in soba cu lemne. In timpul scolii imi scria scrisori, si asta face si acum. Ea nu are centrala si nici mobil si nici nu se trezeste la rasarit ‘ca da bine la vecini’, ei nu ii plac povestile ‘dintre vecini-despre vecini’ si nici nu asculta muzica hip! Bunica mea m-a invatat de mica sa nu zornai ca sa nu deranjez vecinii… Bunica mea e un exemplar de pensionar pe cale de disparitie! Ajutor!

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!