poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2419 .



flashu-ri
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [isa ]

2004-02-08  |     | 



Flashu-ri



Avem o minte! Aș dori să știu dom'le oracol cum procedăm? În afară de "mintea asta" strălucită ne confruntăm cu o mare dilemă... Ia zi-mi și mie rogu-te cum procedăm în cazul în care "inchiziția" alias mama conștiință, te scoate la tablă? Eu nu mai înțeleg nimic, sau poate e doar ceața din sufletul meu care s-a revărsat peste marginile ființei mele pământene, și sapă zi de zi, ceas de ceas, secundă de secundă, în speranța că într-o zi va da cumva din greșeală peste filonul fericirii!
Mda! Nu vreu să spun că înainte excelam la capitolul "orientare turistică", adică ăla cu știutul menirii, a locului în lume, a valului care ar fi pecetluit viața asta a mea, oricare ar fi ea, de un țărm stabil. Cam multe pretenții, nu-i așa domnule inchizitor, și ai mare dreptate să-mi dai peste nas cu treaba asta! Așa e! Nu există "țărm stabil", pentru că așa-zisul val nu face altceva decât să ia cu sine și o bucată din "prețioasa mea stabilitate". Da știu, dar eu am spus-o doar așa, metaforic... Aha, deci trebui să renunț metaforic vorbind, la visele alea inocente și mistice și pur si simplu, să fiu pe val! Ups! Da' zi-mi și mie rogu-te cum să fac surf, când eu sunt "marinar de apă dulce", și singurele valuri pe care le-am văzut au fost alea făcute de bărcile cu motor! Amuzant nu-i așa, valurile de care am avut parte nu au fost creeate de mama natură, ci de "stânga" celebră a omului!
Ce fac eu acum?! Gata nu mai țip, știu ce fac... Uite m-am uitat în oglindă și mi-am dat seama că nu fac altceva decât să-mi caut celebrul țap ispășitor, acel "deus ex machina"!Și eu care mă simțeam manipulată, na, uite ce fac îmi inventez o dublură, proprietatea mea, pe care să o folosesc, manevrez numai eu! Dom'le egoismul e în floare, posibilitățile materiale și spirituale se află într-o acută criză de identitate... Măi da' cine mai are nevoie de identitate, intrăm în Europa., fir-ar să fie, vom avea poate doar un număr de cod: România, alias să-mi moară cerșetoria! D'apoi cine se joacă de-a Creatorul acu? Eu, tu, ea, și cine o mai vrea! Unde am rămas? Ai dreptate, nicăieri... Îmi caut, hm, nu timpul, pe ăsta îl am la purtător, menirea? Nu, nici pe asta, pentru că indiferent ce-aș face taina mi-e scrisă pe frunte. Și doamne cât am stat cu fruntea la soare, și degeaba cereneala asta e prea "simpatică" ca să-și dezvăluie identitatea...
Care se dă cu sufletul pereche la mine?! La o asemenea figură de stil, greu să-i mai găsești dublura... Ia să vedem după ce "urli" tu... adică faza aia cu cereți azi și veți primi....mâine! Ce vrei tu? O slujbă mai bună, o casă o......Carolina, vorba cântecului! E dreptul tău să vrei și rolul meu este să aprob cu aplomb, toate bazaconiile ce-ți chinuie existența și neuronii! Așa visează frumos pentru că în realitate ești cam lipsă la inventar, frate! Dom'le inchizitor mi-e lehamite! Și dacă ploaia va veni... eu stau pe margine și-mi înec elanul...ei și ce dacă. Ploia, nici măcar ea nu mă mai poate salva, ce să șteargă săraca mai întâi? Amintirile, durerea, speranțele, promisiunile, iluzii?! Astea s-au lipit de sufletul meu mai ceva ca lipitorile! Cel puțin alea când se satură pică de la sine...
Ce face îmi comanzi una acidă? Hm! Nu asta-i soluția! Știi bine că-s imun la "metodele astea învechite de intimidare", de vina e poluarea, sunt un fel de muntant-desant în miniatură. Hei, dacă mă ucizi nu câștigi nimic! Eu sunt nemuritor, pe alocuri... Privește în ochii mei și spune-mi ce vezi? Nimic! Exact! În ochii mei și-a făcut casă marele Nimic! Măi și asta nu plătește nimic, nici o dare de "seamă" la stat. Să-mi trăiască parazitul! Ia spune-mi cum poți ucide Nimicul? Nu-mi spune cu indiferență, că nu ține... Cu pasiune?! Aiurea!Sentimentul ăsta e deja un vulcan stins. Cu apă? Nici o șansă, nimicul pultește mai dihai ca o "geamandură" experimentată!
Ha! Ha! Ha! Sunt aici dom'le inchizitor! Nu-i chip să scapi de mine! Te voi urmări până la ultima suflare... eu sunt veșinic......trăiască veșnicia! Nimic... Nu-i nimic... ia zi mai joci la loz în plic? Io zic să renunți că nici aici nu-ți iese... nimic! Vezi tu inchizitorule dragă, inițial m-ai scos tu la tablă, dar habar n-am cum s-a rotit povestea asta, că uită-te și tu, din acuzat am devenit acuzator! La mulți ani și la mai mare...


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!