poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 8197 .



Domnule președinte
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Tudor_Musatescu ]

2003-10-10  |     |  Înscris în bibliotecă de Anne Marie Oprea



Domniei-sale domnului
președinte al Tribunalului M.


DOMNULE PREȘEDINTE,


Subsemnatul V. Gh. Pelinescu, secretar al primăriei din comuna Lăicăi, plasa Râușor, jud. Muscel, cu onoare vă rog să binevoiți a intenta acțiune de divorț în privința soției mele legitime Elisaveta V. Pelinescu (născuta de familie Elisaveta V. Căcăuga) pentru motivele determinante pe care le voi transmite mai jos și anume, părăsirea de domiciliu a casei, care ea, neînțelegând firul vieții mele de om cult, m-a părăsit lăsându-mă într-o situație neutră, cât și foarte incomensurabilă pentru situația de care dispun în comună ca funcționar superior și om de lege, fiind bugetar de carieră iar nu numit prin mijloace de politică.
Într-adevăr, după cum pot dovedi și cu martorii oculari cu care mă găseam împreună când am constatat faptul că fugise de acasa și anume: nea Costică – că fiind beat și din altă comună, nu mai știa și mai cum îl cheamă, întrucât ne-am cunoscut la han, Ion Trandafir, lăutar și rom, Ion Nercea, cobzar și rom și V. Pantilică, țambalagist și rom - toți tigani și artiști din această comună – alatăieri, duminică, pe la orele unsprezece seara, întorcându-mă acasă cam cu chef și dorind a intra în posesiunea soției mele, am intrat în casă, împreună cu martorii care cânta și unde, spre marea mea concurență, am găsit pe soția mea eminamente descinsă de fotă și beată de rachiu de drojdie, în stare de adulter cu numitul Matei Birică, derbedeu din această cumună. Exprimându-mi dorința să-i omor, am fost dezarmat de către martorii cu care venisem, luându-mi toporul din mână, după care am fost maltratați prin bătaie de către numitul Matei Birică, iar martorii dați afară prin picioare în instrumente și în alte părți ale corpului, în timp ce soția mea juca în cămașă, adresându-ne cuvinte murdare și arătându-ne corpul delict. Față de această faptă, am pornit imediat cu martorii după mine spre a cere ajutor în sat, drept care întorcându-ne după un sfert de ceas, sau cât o fi trecut, împreuna cu toți locuitorii ce-i strigasem cerând ajutor, nu am mai găsit pe nimeni acasa, cei doi dispărând în negura timpurilor, cu brișca ce-o-nhămase la iapă, înca de la ora 9 seara, după cum am aflat ulterior și mai pe urmă...
În aceasta situațiune climaterică care este foarte de ultragiu pentru mine, vă rog să binevoiți d-le președinte a intenta acțiunea de divorț pe motivele ce le-am exclamat mai sus.
Ca încheiere, adaog că nu se poate o femeie ca eu să fiu de râsul ei, căci toți bărbații ne-am pierde prestigiul nostru de soți, ca gen, număr și persoană. Cer și cheltuieli de judecată cum și plata instrumentelor ce au fost sparte, căci martorii nu mai are cu ce să cânte.
Primiți vă rog asigurarea deosebitului meu respect,


V. Gh. Pelinescu

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!