poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 6737 .



Iarba rosie (Wolf si Lazuli)
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Boris_Vian ]

2002-08-02  |     |  Înscris în bibliotecă de Gabriel Nita



***

Ceilalti patru vorbeau, genul de conversatie-la-masa, da-mi painea, n-am cutit, da-mi penita, unde-mi sunt bilele, nu mi se-aprinde bujia, cine a invins la Waterloo, sa fiu al dracului daca ma gandesc la ceva rau, si o sa-i punem noi pe ticalosi la punct. Totul in putine cuvinte caci, pe scurt, Saphir era indragostit de Folavril, Lil de Wolf, si viceversa pentru simetria povestii. Si Lil semana cu Folavril, caci aveau amandoua plete lungi si blonde, buze numai bune de sarutat si talie fina. Folavril o purta ceva mai sus, datorita picioarelor sale desavarsite, dar Lil avea umeri mai frumosi si oricum Wolf o luase deja de sotie. Fara salopeta lui colorata, Saphir Lazuli era mult mai indragostit; era prima faza, bea vin pur. In asteptare, viata era viata, dar nu trista. Pentru Wolf. Pentru Saphir, debordanta si incalificabila. Pentru Lil, in consecinta. Folavril nu gandea deloc. Ea traia si era dulce datorita ochilor sai prelungi de caprioara-pantera.

***

- Da-mi painea, spuse Wolf.
Saphir, care statea in fata lui, intinse dreapta, lua cosuletul si i-l oferi cu stanga - de ce nu.
- N-am cutit, spuse Folavril.
- Da-mi penita, raspunse Lil.
- Unde-mi sunt bilele? intreba Saphir.
Apoi se oprira cateva clipe, caci asta era de-ajuns sa intretina conversatia pentru friptura. In plus, nici nu aveau friptura asta seara, seara de gala; un coscogea pui pe varza, bine rumenit, cloncanea in surdina in mijlocul platoului din portelan de Australia.
- Unde-mi sunt bilele? repeta Saphir.
- Nu mi se-aprinde bujia, remarca Wolf.
- Cine a invins la Waterloo? interveni pe neasteptate senatorul Dupont, intrerupand-o pe Lil.
Ceea ce cree o a doua tacere, caci asta nu era prevazut in program. In chip ostentativ, Lil si Folavril isi unira vocile.
- Sa fie-al dracului cine se gandeste la ceva rau... afirmara ele cu mare calm.
- Si o sa-i punem la punct pe ticalosi, de doua ori, raspunsera in cel mai desavarsit canon Saphir si Wolf.
Totusi, e clar ca se gandeau la altceva, caci perechile lor de ochi incetara pe data sa se mai asorteze.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!