poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1207 .



Fantomele de la facultate
proză [ Ştiinţifico-Fantastică ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Fausta_Paris ]

2007-02-27  |     | 



După o lungă și obositoare sesiune am avut o scurtă vacanță. Așa că vrând să evadez din agitația obositoare a orașului am plecat cu o colegă la țară ,
într-un sat îndepărtat. Acolo era o liniște deplină se mai auzea din când în când mugetul vacilor, strigătul cocoșului și uneori lătratul câinilor, dar asta nu mă deranja prea tare, prferam să aud “glasul” animalelor din acest sătuc decât claxoanele mașinilor și înjurăturile oamenilor de la oraș.
Totul era perfect. Dimineața, după ce mâncam, mă îmbrăcam bine, deoarece era luna lui februarie, și ieșeam la o scurtă plimbare prin împrejurimi. Apoi mă întorceam acasă, zgribulită de frig și mă așezam lângă sobă. Soba era ataât de caldă încât adormeam imediat. În unele nopți stăteam și admiram luna și stelele. Erau atât de fermecătoare încât credeam că sunt pe un tărâm fermecat. Dar zilele s-au scurs și a trebuit să mă înorc în Iași. Totul era ca odinioară, oamenii se îmbulzeau pe străzi, claxoanele mașinilor erau asurzitoare iar studenții se pregăteau pentru noul semestru care bătea la ușă.
Luni: Mă trezesc, mă uit pe geam și…deodată un sentiment puternic pătrunde în sufletul și gândul meu.
Ce să fie oare? mă întreb. Nu știam ce se petrece cu mine dar ceva mă îndemna să nu merg la școală. Mă învârteam prin cameră gândindu-mă la acea stare ciudată pe care o simțeam. Cu cât mă gândeam mai mult cu atât gândul era mai puternic “ Nu te duce la școală! “
După ce am analizat bine starea în care mă aflam am hotărât. Am avut și altă dată un sentiment asemănător, nu i-am dat importanță și totuși s-a adeverit. Deci nu voi merge azi la școală, m-am decis, după care m-am apucat de treburi prin cameră.
Colega mea nevrând să ia în considerare acea stare care mă cuprinsese s-a hotărât să meargă la curs.
-Eu trebuie să merg, trebuie să văd noii profesori și pretențiile lor, spuse ea.
-Bine, fă cum vrei. Poate o să vin și eu mai târziu, i-am spus. A plecat,
m-am apucat să fac mâncare când deodată bătea cineva cu putere la ușă.
Era curiozitatea : “ Oare de ce acest sentiment? Oare ce se petrece la facultate? Nu mai rezist, trebuie să văd ce se întâmplă. “
După ce m-am îmbrăcat, m-am uitat pe geam și am văzut strada plină de studenți. Așa că am ieșit repede din cămin, am ajuns pe strada ce ducea la facultate și…un lucru ciudat deja mă întâmpinse. Nu mai era nimeni pe stradă, toți parcă intraseră în pământ. Mă uitam când în stânga când în dreapta, dar în zadar, strada era pustie. Mi-am continuat drumul și când am ajuns la facultate m-am întâlnit cu o colegă:
-Bună!
-Bună!
-Ce faci? În ce sală avem cursul?
-CH III, spuse ea.
Îi mulțumesc, după care dau să plec , dar ceva ciudat mi-a sărit în ochi. Când vorbeam cu ea, observam că vorbea cam greu, dar acum se mișca foarte încet, iar din ea curgea un lichid galben unsuros, care avea un miros oribil.
M-am cutremurat, mă gândeam că are vreo boală, așa că m-am îndepărtat ușor de ea și mă hotărâsem să merg în amfiteatru când deodată văd o altă colegă în aceeași stare doar că din ea curgea un lichid negru, care mirosea și mai urât.
“Cred că visez.” mi-am spus. Apoi m-am hotărât să intru în amfiteatru. Și aici aceeași problemă, toți se mișcau în reluare și din fiecare curgeau lichide de diferite culori, iar mirosul era insuportabil.
Am ieșit repede din facultate când deodată m-am întâlnit cu Kati, colega mea de cameră. Ea se comporta normal, era ca și mine, nu curgea nici un lichid din ea. Apoi mi-a povestit că nu a mai intrat în Facultatea de Chimie deoarece a avut puțină treabă la altă facultate. Deci ceva se întâmplase în Facultatea de Chimie.
Ne-am întors în cameră. Mai târziu a venit și Gyorgy la noi, speriată de ceea ce văzuse în facultate. Deci nu eram nebună, ceva se întâmplase acolo.
-Gyorgy, dar tu nu ai fost la curs?
-Nu, am avut niște probleme și nu am mai ajuns la primul curs.
-Aha, deci la cursul de dimineață s-a întâmplat ceva, iar noi trei pentru că nu am fost în zonă nu am pățit nimic.
-Trebuie să aflăm ce s-a întâmplat.
-Cum? , întreabă Gyorgy mirată.
-Uite, în noaptea asta vom intra în facultate și o vom cerceta.
Se făcuse seară, iar pe la orele 22.00, ne-am echipat, ne-am luat ustensilele necesare, inclusiv măști de gaz și am pornit în cercetarea facultății.
Am intrat în facultate, ne-am foit când încolo, când încoace, dar nimic. Se făcuse miezul nopții, ne pregăteam să plecăm, când deodată în holul dintre celuloză și pielărie se auzi un zgomot. Ne-am dus într-acolo și ce să vezi, erau o mulțime de fantome. Ne-am pitit după o ușă și am stat să vedem ce pun la cale. Era o ședință a fantomelor. O fantomă mai bătrână a ieșit în față, bănuiam că era Căpetenia, iar aceasta spuse:
-Sunteți toți?
-Da.
-Să facem prezența: Haralamb?
-Prezent.
-Săvescu?
-Prezent.
-Longinescu?
-Prezent.
-Costăchescu?
-Prezent.
După ce au făcut prezența, au deschis un subiect chiar interesant pentru noi.
-Ne-am adunat aici pentru a douăzecea oară, avem nevoie de un nou membru.
-Dacă nu găsim un nou membru vom fi nevoiți să părăsim facultatea și să ne mutăm în cimitir.
-Da stăpâne, știm aceasta.
-Deci am trei propuneri: Granduela, Lady și Pèclèt. Vreau să alegeți dar mai întâi vreau să vă spuneți părerea de fiecare.
-Ce părere aveți de Granduela?
-Păi Granduela, e perfectă, pe ea o vrem.
-Ba nu, nu e bună, spuse o fantomă.
-De ce spui asta?
-E a e ca un dicționar și dacă greșești ceva legat de gramatică iți face capul calendar, nu vreau așa ceva.
-Bine, bine, dar de Lady ce părere avețI? O vreți?
-Lady? Nu, nu o vrem. E prea impunătoare și corectă. Dacă va deveni membru va deveni chiar șef, tare ne va chinui și nu ne-am putea abate de la legi.
-Bine, bine, dar de Pèclèt ce părere aveți?
-Pèclèt? El este perfect, pe el îl putem juca cum dorim, el e slab de înger și va face cum vrem noi.
-Bun, acum că știu părerie voastre propun ca noul membru să fie ales prin vot.
S-a făcut liniște. Fiecare vota cu cine dorea iar după vreo zece minute s-au dat rezultatele.
-Granduela a primit zece voturi, Lady nouăsprezece voturi, iar Pèclèt douăzeci voturi.
-Ura! Pèclèt e al nostru, se bucurau fantomele.
Dar deodată Căpetenia spuse?
-Stați, eu încă nu am votat, iar votul meu e pentru Lady, deci Pèclèt și Lady sunt la egalitate.
-Dar de ce o alegeți pe Lady? Întrebă o fantomă.
-Lady ...pe Lady o iubesc...am iubit-o și când trăiam, dar o iubesc și acum. Pe pământ nu mai are ce face, e singură, aici cu noi va avea o familie.
-Bine, bine, dar dacă Lady și Pèclèt sunt la egalitate pe cine vom alege? Că doi membri nu putem aduce.
-Știu, tocmai de aceea aveți o săptămână să adunați date și dovezi, să aflați cine e mai urât dintre cei doi, de către studenți.
-Iar duminică noapte ne vom aduna aici pentru a decide pe cine luăm cu noi.
Ședința s-a încheiat iar fantomele au dispărut.
-Fetelor ați auzit? Trebuie să aflam de ce i-au ales pe ei și nu pe alții.
-Și cum vom afla asta? Întrebă Gyorgy.
-Trebuie să cercetăm biroul fiecăruia.
-Eu o să merg la Lady, Kati tu du-te la Granduela, iar tu Gyorgy vei merge la Pèclèt.
Luați tot ce vi se pare ciudat ca să le analizăm acasă. După vreo cinsprezece minute ne întâlnim tot aici.
Ne-am despărțit, fiecare s-a dus în treaba sa, iar după vreo cinsprezece minute ne-am întors acasă.
-Oare de ce pe ei? Știe că îi cunoaștem?
-De unde să știe? Nu ne-au văzut, nici nu știau că suntem acolo și că știm de planurile lor.
-Atunci... știu!
-Ce?
-Granduela a ieșit la pensie, așa-i?
-Da.
-Lady și ea.
-Da.
-Și Pèclèt la fel.
-Da, și ce vrei să spui?
-Păi au ieșit la pensie și încă mai predau, deci asta a vrut să spună Căpetenia cu “ și-au terminat treaba pe pământ”.
-Bine, dar ce se întâmplă cu colegii noștri de merg și vorbesc în reluare?
-Stai să vedem. Þin minte un documentar în care vorbea despre încetinirea moleculelor. Asta cred că s-a-ntâmplat și la ei. Cineva sau ceva le-a încetinit moleculele.
-Și cum le accelerăm moleculele ca sa-și revină?
-La temperaturi foarte mari moleculele se mișcă foarte repede.
-Deci trebuie să montăm niște becuri care să genereze o căldură foarte mare și iși vor reveni sau cel puțin așa ar trebui.
Așa că am montat becuri iar colegii și-au revenit. Acum că rezolvasem o problemă , era doar aceea de a o salva pe Lady de la moarte.
-Ați găsit ceva în birou? Eu la Lady am găsit un lichid roșu, urât mirositor.
-La Granduela era lichid gri, spuse Kati.
-De la Pèclèt am găsit un lichid negru, ca smoala.
-Trebuie să analizăm lichidul acesta, haideți să luăm câte o mostră din fiecare lichid care mai e prin facultate.
Am pus totul într-un pahar Berzelius, toate lichidele, și culmea acestea nu s-au amestecat. Cele mai dense și mai închise la culoare s-au dus la fund, iar cele mai deschise erau la suprafață. Nu găsisem nimic care să o salveze pe Lady, așa că ne-am prezentat și noi la ședința fantomelor.
Acolo fiecare venea cu afirmații că Lady e cea pe care o urăsc toți studenții și că ea trebuie să moară iar Pèclèt e mai puțin urât.
Atunci Căpetenia spuse:
-Dacă are cineva ceva împotrivă că o alegem pe Lady să spună acum dacă nu să tacă pentru totdeauna.
Atunci eu am ieșit din ascunzătoare și le-am explicat că Lady nu e așa cum o cred toți. Ea e bună și nu trebuie să moară acum. Căpetenia fiind mirată că un student îi ia apărarea, hotărâse să-l ia pe Pèclèt ca nou membru.
A doua zi când ne-am dus la facultate, am aflat că Pèclèt a murit.
Deci și el devenise o fantomă și care avea să bântuie prin facultate.
-Nu se poate! Pèclèt fantomă?
-Păi e un dezastru, îi va speria pe toți.
-Trebuie să facem ceva ca fantoma aceasta să plece de aici.
-Dar ce?
-Trebuie să analizăm substanța aceea, trebuie să aflăm ce este.
După mai multe analize am ajuns la concluzia că acel lichid care curgea din fiecare student, profesor reprezenta răutatea, cu cât culoarea era mai închisă cu atât răutatea era mai intensă.
Într-o zi plimbându-mă prin facultate, imi veni ideea de a studia tablourile marilor profesori care au trăit în trecut. M-a atras un tablou, era Căpetenia fantomelor, l-am atins și deodată a început să curgă o substanță care era în stare solidă.
Ce era aceasta, nu știam dar am pus-o peste lichidele ce se aflau în paharul Berzelius, când deodată a început să fiarbă și să scoată zgomote ciudate.
Tot lichidul se evaporase.
După un timp, fiind în vizită la Lady am văzut o scrisoare, care era de la Căpetenia fantomelor în care spunea că a descoperit o substanță care în contact cu răutatea oamenilor va distruge toate fantomele de pe pământ.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!