poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 934 .



Povestea unui bolovan
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [coculeana ]

2006-06-20  |     | 



Pe planeta Mirisena nu existau viețuitoare, era un ținut pustiu și neprimitor. Tot ținutul era plin de bolovani, pietre mari și pietricele. Ele dădeau acestei planete un aspect înfiorător și plin de mister. Bolovanul Soroc era cel mai răsărit și-n jurul lui se adunau ceilalți bolovani, pietre și pietricele. Povestea lui este ciudată și totodată învăluită într-un mister greu de descifrat. El părea un conducător autoritar însă mai erau și nemulțumiri venite din partea celor doua carcotașe, piatra Petronella și pietricica Rica. Soroc îi invita pe toți la adunare ca sa vadă care este situația actuală in ținutul condus de el. Mai întâi vorbea calm însă după aceea începea să se agite și să țipe spunându-le: Nu am chef de neințelegeri între pietre și pietricele. Dacă vreți facem alegeri, sunteți toate un pui de lele. Las la alegerea voastră să gândiți cât mai corect.Nu-mi faceți ziua mai proastă, și așa traiul nostru-i infect. Cele doua prietene se aliau și începeau sa îl critice pe alesul lor.Prima piatra Petronela îi striga de la obraz: Șefule,eu nu înțeleg, dai ordine și te crezi un zeu. Eu ca piatră te reneg, pe planetă nu ești Dumnezeu. Noi te-am ales, noi te izbim, când nici nu te gândești,amice. Acum de fațadă noi zâmbim, suntem proști de nu ți-om zice. Apăru și pietricica Rica înfuriată peste măsură și-l amenință pe bolovanul Soroc: Dați-l jos pe bolovan. Alegem o piatră sau o pietricică, nu ajungem nicicând la liman dacă avem-n cap doar frică.Bolovanul Soroc râzand in hohote le spuse: Să vedem dacă vă duce capul să faceți alegeri generale. Avea dreptate tata săracul când spunea că pietricelele sunt haimanale.Aș putea pune pe voi armata mea de bolovani.Dar sunteți la minte goi, sunteți doar niște sărmani. Piatra Petronela îi dădu un ghiont și îl avertiză: Abia ieri noi am aflat că-n subsol noi avem petrol.Bolovanul asta prost și căpiat se crede un simbol. Pe deasupra e ariditate însă pe dedesubt e bogăție. Noi avem acum dreptate, vom scăpa urgent de sărăcie. Soroc infuriat peste măsură de această descoperire a celor două inamice se gandi sa le invite la un dineu . Acolo le va otravi și va scăpa pentru totdeauna de ele. Rica o lămuri pe prietena sa si plecara la dineul oferit de bolovan care se schimbase total in câteva secunde.
Cele doua se gandiseră că: Poate s-a schimbat săracul, are o planetă plină de belele. Merge-n viața doar ca racul și este supărat pe pietricele. După dineu cele doua pietre au inceput să se simtă rău și au murit.Au fost duse intr-o camera pe care era scris cu litere de o șchioapă: Virus necunoscut. Bucuros a spus celor aflați in jur: Petrolul este numai al meu, asta a fost țelul in final.Un bolovan poate deveni leu, să nu se înece la mal.După 2 ani de bogăție bolovanul Soroc a avut un accident de elicopter și a trecut in lumea umbrelor.Aici a gasit pe cele doua amice de pe Mirisena care s-au bucurat cand l-au văzut și i-au spus: Tot aici, dragă ai venit după noi, cât ne-am rugat. Aici nu mai ești renumit, cum s-ar spune, un rahat. Nimeni nu ia în viață nici palate și nici putere. Când s-a dus firul la ață, în final ai ce mai cere? Bolovanul se uită cu drag la ele și le spuse bucuros: Vă sărut pe amândouă,vom face ordine-n curănd aici, nu o să mai fie ceață ci rouă, toți trei vom fi buni amici.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!