poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1907 .



Oare, ce contează mai mult ca omul să fie fericit, puterea de a iubi sau puterea de a ierta?
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [GHILOTINA ]

2008-08-03  |     | 



Oare, ce contează mai mult ca omul să fie fericit, puterea de a iubi sau puterea de a ierta? Cine iubește ar trebui să poată ierta. Dar este așa? Cel care pierde sau este trădat în dragoste, de cele mai multe ori, se lasă stăpânit de suferință și pentru a se elibera de aceasta apelează la dorința de răzbunare și își transformă iubirea în ură. Sunt puțini oameni care își transformă suferința în dragoste și în iertare. Oare, de ce acordăm cu atâta greutate iertarea altora, când fiecare dintre noi greșim în nenumărate rânduri și în diferite moduri? De la sublim la ridicol este doar un pas, de la iubire la ură un pas, de la iertare la dorința de răzbunare tot un pas; nu contează dacă acesta este mic sau mare, ci dacă îl facem sau nu, și totdeauna hotărârea ne aparține, în funcție de slăbiciunea și puterea sufletească personală. Putem fi puternici numai dacă împletim iubirea cu iertarea! Ura împletită cu dorința de răzbunare este flagelul care va distruge omenirea, dar câți dintre noi au tăria șă-și calce orgoliul în picioare de dragul și pentru fericirea altuia sau pentru fericirea majorității?! Războaiele sunt rodul unor minți pătimașe stăpânite de mândrie. Oameni slabi din punct de vedere sufletesc ajunși în fruntea unor grupuri umane sau la conducerea unor popoare, orbiți de succes și amăgiți de o minte ce se crede invincibilă, în numele unor idei mărețe, au transformat de multe ori Pământul în iad. Și ce a rămas în urma lor? Oamenii și ideile sunt muritoare, însă iubirea și iertarea, oferite celorlalți, ne înnobilează viața și fac să trăim veșnic în memoria lor.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!