poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2895 .



Cocoșul orgolios
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Adela Vasiloi ]

2006-04-26  |     | 



Un cocoș era foarte arătos de felul lui – mereu îl vedeai pășind țanțoș prin ogradă, înfoiat în pene și fudul nevoie mare. Găinile îl adorau și alergau cu cârdul din urma lui, iar când îl vedeau venind spre ele galeș, cotcodăcind tandru, cu o aripă lăsată în jos – pe loc li se muiau picioarele! Stăpânii iarăși, văzându-l atât de frumos și vrednic la trebile sale, îl admirau peste măsură. Așa că, de câte ori le era dor de o zeamă sau o răcitură de cocoș, îl tot ocoleau, luând altul mai puțin arătos.

Într-o zi cocoșul o auzi pe stăpână lăudând unei vecine zeama, pe o făcu dintr-un confrate al lui. Și … prinse a-l roade invidia. Nu putea să uite nicidecum, că un altul a fost mai bun decât el măcar pentru o treabă. Atunci, prinse a se fandosi printre găini, zicându-le: “O zeamă bună din amărâtul acela?! Ba bine că nu! Să vedeți ce zeamă ar ieși din mine! Dar știu că stăpânii mă iubesc prea mult, ca să mă sacrifice!” Găinile, proaste, au început să cotcodăcească cu admirație, lăudând zeama, pe care ar îndulci-o iubitul lor. Au ridicat o asemenea zarvă, că a aflat toată mahalaua despre calitățile excepționale ale cocoșului orgolios. Stăpânii aflară și ei pătărania, de aceea când le trebui o orătanie pentru zeamă, nu au rezistat ispitei și l-au tăiat.


Morala: Nu încerca dragostea mai marilor tăi – s-ar putea întâmpla să le placă mai mult zeama!


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!