poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1557 .



Visul
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [wolfdrop ]

2008-06-11  |     | 



Petale de trandafir i-au presarat calea si parfumul lor imbatator i-a luat mintile.S-a pierdut. Pluteste alene si se gandeste aiurea. Deodata, o mana gingasa ii cuprinde gatul si-l trage intr-o parte. Nu se opune. Nu realizeaza ce se intampla in jurul lui. E intuneric si nu se distinge nimic.

Simte o mana rece si batatorita atingandu-i fruntea si o rasuflare puturoasa ii spune : „E randul tau sa faci de garda !”

Se trezeste si-si da seama ca trandafirii si forma gingasa care-l conducea au fost un vis. Un vis frumos, dar a simtit ca apartinea acelei lumi. E ofiter in armata interplanetara a Caii Lactee. E un serviciu oarecum sigur, caci conflicte se gasesc mereu in acest Univers imens si intotdeauna va fi nevoie de soldati. Dar si-a promis solemn ca dupa ce se va pensiona, se va retrage pe una dintre planetele satelit ale lui Jupiter. Acolo este un taram linistit, cu verdeata multa si daca ar avea o familie, acolo i-ar placea sa locuiasca. Dar viata de soldat nu-i permite sa se casatoreasca. Ce rost ar avea ? oricum el este plecat in marea majoritate a timpului. Acasa vine doar de Sarbatori, sa-si vada parintii si fratii. Si-ar dori tare mult o familie. Dar …. Nu acum. Poate se va retrage dupa ce va lupta intr-un razboi mare. Oricum ii miroase a razboi. Poate….

Se imbraca si-si ia in primire postul. Are timp 4 ore sa se gandeasca cine era fiinta si unde-l conducea. Ciudat… si acum simte acel dulce parfum al trandafirilor. Pe nava oricum nu se intampla nimic neobisnuit niciodata. Mai bine se lasa prada gandurilor.

Mergand alene pe coridoarele sectorului G6 al navei se gandea cine era femeia din vis, cand, deodata, i se paru ca o vede prin hublou. Pare ireala si pluteste in jurul navei printre asteroizi. Are parul lung care-i invaluie mijlocul subtire si ochii de o culoare ce nu poate fi definita. Parca ar fi o zana din povestile ramase de la strabuni. Il cheama. El se apropie de hublou, dar…. afara nu este nimeni. Acelasi peisaj cosmic monoton, cu mii de fragmente de asteroizi plutind fara vre-un scop anume si din cand in cand, cate un nor de praf stelar. Se indeparta dezamagit. Crezuse ca se lasase prada inchipuirii si hotari in sinea lui sa-si faca rondul fara a se mai gandi la EA.

Dintr-o data auzi un zgomot infricosator si o lovitura puternica il arunca in cealalta parte a coridorului. Alarma tiuia ca prin vis.

Se trezi imbatat de un parfum dulce de trandafiri. Crezu ca viseaza : camera in care se afla avea peretii vopsiti cu verde si pe acest fundal erau pictati cu migala sute de trandafiri. Mozaicul de pe jos inchipuia un mare trandafir deschis. Patul in care dormise era dintr-un lemn sculptat aidoma petalelor de trandafir. Pe masuta de langa pat vazu o cana cu apa si alaturi un vas mare, gol, care avea trandafiri pictati pe fund si pe margini. Se spala si vazu pe fundul canii petale de trandafir.

Pe nesimtite se apropiase de el una din gazdele sale, care-i intinse un prosop brodat cu trandafiri si-i facu semn sa o urmeze.

Totul in jurul lui parea o imensa gradina de trandafiri, ca si cum alte flori nu ar fi existat.

Ajunse intr-o sala mare care avea intr-un capat un jilt-trandafir. Si o vazu, pe EA, cea care-i imbatase simturile cu parfumurile ei si care il chemase de atatea ori. Dar … oare este adevarat sau viseaza ?

Nu, nu viseaza si incetul cu incetul afla ca a ajuns pe planeta Trandafir, EA este regina acestui tarm idilic si el nu este prizonier, ci, daca vrea, poate trai aici, alaturi de acesti oameni minunati, care-si dedica tot timpul cultului Trandafirului, ocrotitorul acestei planete.

Si totusi, o intrebare nu-i lasa sufletul sa se bucure de aceste minunatii. Se duse la regina si-i ceru sa-i spunacum a ajuns el pe aceasta planeta.

Ea ii dete raspunsul :

- Puterea dragostei si a sufletului tau te-au adus aici. In clipele tale grele te-ai gandit la mine si ti-ai dorit sa fii aici, langa mine.

Si el intelese ca orice muritor poate ajunge acolo unde isi doreste sa fie cu toata puterea sufletului. Si inca ceva : sufletul nu creeaza diferente intre oameni, sau intre oameni si animale, ci cugetul. Iar atunci cand iti este mai greu, lasa-te prada sufletului si totul va deveni usor de rezolvat si nici un obstacol nu va fi atat de mare incat sa nu-l poti depasi.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!