poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 183 .



Umbra lui Àrb Mù la amurg
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ler ]

2023-10-07  |     | 



Pădurea își foșni liniștită culoarea. Era vremea când căldura soarelui se așeza pe frunze pentru odihna nopții. Àrb Mù încă nu terminase de instalat G.R.U.M.A-rul, aparatul care măsura, înregistra și compara valorile căldurii generate de lumină în funcție de unghiul temporal subscris adierii vegetative a acesteia pe sinapsele incipiente ale nervurilor superioare ale frunzelor. Àrb Mù era membru al Consiliului celor Doisprezece Îngrijitori ai Respirației Sinapselor Verzi, dar acest lucru nu îl făcea să iasă din simplitatea pe care o etala în toate activitățile, fie profesionale, fie personale. Àrb Mù era același individ care intrase în istorie prin crearea G.R.U.M.A-rului, după ce petrecuse aproape toată viața în umbra Pădurii, studiind efectele unghiulare ale luminii asupra sinapselor copacilor, mușchilor, ierbii, florilor, superbelor flori...
Nu se putea abține să nu admire jocul culorilor pe frunze în timp ce instala aparatul, ba chiar trăgea cu coada ochiului la stimulii chimici pe care doar el îi vedea înfoindu-se între nervuri și admira rețelele firave de conductori de semnale care creau spectacolul aproape incomprehensibil al "sinapselor îndrăgostite", așa le spunea.
Amurgul era viu! Respirația pădurii se dezvolta în lumină, căldura luminii înconjura unghiurile dintre sinapse, frunzele șopteau de plăcere, ca îndrăgostiții între ei... Àrb Mù își aruncă privirea spre G.R.U.M.A. Aparatul înregistra ceva neobișnuit, o lumină profund de calmă, aproape mirată spre întrebătoare, de parcă amurgul era însuși Àrb Mù, ancestral, zâmbitor, care se întindea peste pădure, ruginit ca o muzică străveche, ființă ea însăși...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!