poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 159 .



Violet Story sau ceva similar
proză [ ]
poveste de trezit copiii

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sorinucu ]

2023-01-30  |     | 



Clovnul cu nas de burete mov a murit într-o dimineață uscată și geroasă de ianuarie în trenul de Piatra Olt. Nu fusese bolnav și nici asasinat de vreun clovn dușman cu nas de burete normal, roșu, așa cum prezisese femeia cu barbă, colega lui, că se va întâmpla. În compartimentul în care s-a petrecut nenorocirea se afla călătorind doar clovnul cu nas de burete mov, după cum a concluzionat un detectiv aproape calificat de la Caracal, aflat cu treburi prin zonă, mai exact la vagonul restaurant să bea o mastică. Misterul scenei decesului fiind elucidat pe loc, detectivul a întocmit raportul pe un șervețel reciclat (n-avea kitul de Sherlock la el) și s-a dat jos din tren la Drăgășani, că avea programare la vulcanizare să-și schimbe un petic cald la o cameră de bicicletă ucraineană. Conductorul trenului, un anume domn Găselnițoiu Dumitru zis Rodica după o fostă verișoară, care absolvise la vremea lui un trimestru de conțopist la morgă, a preluat cazul, s-a uitat cu atenție la clovnul decedat și a concluzionat fără de tăgadă că acesta murise de bunăvoie și pe loc, așa cum scrie la carte că mor clovnii fără de succes și cei căzuți în dizgrație. Totul era clar și se preconiza un articol exploziv la gazeta C.F.R.-ului despre elucidarea morții unui clovn ratat în personalul 6504 și despre acuitatea și inteligența veritabilului domn conductor Găselnițoiu care ar fi urmat să fie propus urgent, pe merit, spre a ocupa postul de șef birou reclamații Mersul Trenurilor la Craiova. La 11,25 trecute fix, însă, totul a luat o turnură neobișnuită: gerul s-a mai înmuiat, în vagoane temperatura a început să bată spre 5-6 grade cu plus și clovnul cu nas de burete mov a mișcat mâna stângă exact când personalul scârțâia să oprească în gara Băilești cu doar 49 de minute întârziere. Cei doi gură cască veniți în cârca conductorului să vadă clovnul mort au sărit pe geam de și-au luxat prazul din papornițe iar însuși maestrul Găselnițoiu a leșinat. Cuminte, clovnul dezmorțit s-a uitat pe geam, a identificat gara, și-a luat catrafusele și s-a felicitat: se trezise la timp să coboare în orașul unde Circul Vasile & Asociații îl aștepta pentru o probă de lucru mai pe seară, în prima reprezentație din cadrul International World of Praz Tour din jurul Olteniei, unde cap de afiș la Vasile & Asociații erau piticul care joacă baschet din toate pozițiile, femeia cu barbă de Dorobanți, dresura de lighioane tatuate și omul-păduche prestidigitator de măciuci, recent sosit direct din manejul Parlamentului. Cu un șuierat anemic, locomotiva a anunțat că totul e bine în gară la Băilești.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!