poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 626 .



Miniaturi
proză [ ]
Trădarea (69)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Danaia ]

2022-11-17  |     | 



Printre multe altele, mă fascina la mama darul ei de a pune ordine-n toate, felul în care, pierduți fiind noi – eu și tata – ea zicea și se făcea! Odată mama a împins îndărăt haosul cu stilul ei rafinat-categoric de a spune lucrurilor pe nume, fără de rețineri, fără ocolișuri. Priveam ca la dumnezeea noastră: ne întrebam: din ce o fi făcută, cât de mult trebuie s-o iubească celălalt dumnezeu, până unde putea ajunge forța ei miraculoasă? Nu îndrăzneam să ne gândim chiar la Infinit, o compresă parfumată cu rouă într-o vară putrefiată era de ajuns să-i proclami supranaturalul, așa-de-puțin-firescul! Și ea, atât de frumoasă, de luminoasă, părând a nu mișca un deget pentru a institui starea petalelor rozalii, când te apropii de adolescență și simți înainte-ți fereastră după fereastră dându-și la o parte obloanele, loc să facă devenirii catifelate! Și ce binecuvântare, câtă divinitate, câtă mântuire acum când în bătătura noastră venise sfârșitul lumii! Acest câmp al foștilor oșteni, al arțarilor deșucheați în goliciune, mai ales al trunchiurilor din care, deznădăjduiți, creșteau ochi de vietate pitulată: înălțându-se deasupra casei noastre, orologiul cu trup ruginit ne făcuse părtași înțelepciunii de bătrân mizantrop, de orice răzbunare în stare... Țipase coteica la paie! Și coteica nu era o pasăre! Nici atât om! În burta filelor șterse, literele începuseră a o lua razna, icnind a neputință, a prea-puțina-fericire, a toamnă! Ne lăsam împresurați. Hipnoza ne poseda bunătatea cuvintelor și noi articulam Nu-ul drept unica replică la realitate.


...și, chiar de mama avea să plece ea undeva... cândva, nu puteau să nu rămână mărgelele-i de smarald, cele câteva mări sălășluind duhul, mai ales, inefabil, cântecul trecerii-n neființă a nimicului...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!