poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 469 .



Semnul lui Lùn Mès
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ler ]

2021-04-27  |     | 



Când apa țâșni dintre stânci, Lùn Mès sări printre florile de gura leului să prindă cei zece stropi verzi care asigurau dreptul de a participa la concursul anual de arătare a semnelor. Era un concurs milenar. Câștigătorul dobândea puterea de a crea culoarea pentru apa florilor utilizabilă în următorul an pe toată suprafața planetei, dar și în peșterile asceților, primea cântecul anual al Păsării Trecătoare pe care îl putea păstra în suflet până la Posibila Trecere spre Tărâmul Alb și îl putea folosi în fiecare dimineață, între orele stabilite prin lege pentru culesul polenului florilor.
Se antrenase cu încrâncenare în fiecare zi scursă de la ultimul concurs, iar rezultatul se văzu. Prinse în timp record nouă picături. Pentru a zecea sări, pur și simplu, de la înălțimea parfumului florii de cais direct în umbra frunzei, lucru nerecomandat în toate manualele de antrenament, dar pe care toți purtătorii de semne îl făceau deși știau că un eșec aducea cu sine starea de levitație pentru o săptămână întreagă. Cu gândul la semn sări și simți, instantaneu, cum a zecea picătură de apă îi înverzi cea de-a zecea vertebră, asigurându-i victoria. Umbra frunzei îi trecu milimetric pe lângă fascicolul de privire aruncat de ochiul albastru, iar Lùn Mès se trezi ridicat de gravitația picăturii și reveni imediat printre gânduri. Purta deja în suflet semnul. Curcubeul creat de el acoperi totul, pluti deasupra planetei aducând cântecul Păsării Trecătoare care se auzi pentru prima dată sub Semnul lui Lùn Mès, noul Purtător de Semn al planetei.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!