poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3926 .



Dialoguri între maestru și discipol II
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [marius niþov ]

2017-07-15  |     | 





De data asta sub o stâncă, mai jos un izvor spre care discipolul își întindea mâinile: “Care e secretul unei vieți împlinite în credință? Ce mod de a fi e plăcut Celui Etern?”, în cele din urmă ajungând la oglinda apei, ținut de maestru să nu alunece. După ce s-a asigurat că discipolul e în echilibru, i-a răspuns: “Tot ce faci în viață responsabil, cu credință îți va fi de folos, odată am scăpat o tânără înconjurată de trei bețivi, când m-am internat la spital am revăzut-o și, mare mi-a fost mirarea cât de atentă a fost față de mine. Că îi spuneam să fie liniștită, Dumnezeu mă vindecă, iar ea nu știa cum să fie mai folositoare pe lângă un bătrân. Dar așa înțelegeam răspunsul faptelor mele, deși nu aștept niciodată vreo răsplată. Mai mult, când ai control la gânduri și cuvinte, în adânc simți o liniște, nimic din afară nu te mai tulbură. La controlul gândirii și cuvintelor ar trebui cea mai mare atenție, că de aici pleacă vrajba și toate neînțelegerile. ” Discipolul, ca un însetat de înțelepciune, continuă șirul întrebărilor: “Cât aș vrea să întâlnesc și eu o fată bună, dar cine știe dacă merit sau mi-e dat! Mulți înțeleg cuvântul ăsta, bună, cum ar folosi femeia numai la satisfacerea plăcerilor, adică un fel de animal sexual!” și căută pe maestru cu privirea, iar acesta se aplecă de pe piatra pusă drept scaun: “Da, apoi rămân cu ce și-au dorit. Când ne dorim ceva atât de mult, așa căpătăm! Dacă îți dorești o femeie ușoară, primești după dorințe! Însă dacă vrei o femeie de casă, gospodină, să nu o cauți pe site-uri de profil și nici în cluburi de noapte. Degeaba găsești una care să te urce în cerurile plăcerilor și după, te coboară în iadul unui trai nedemn, fără liniște și credință. Timpul trece cât ai clipi, știi câte fete frumoase mi-au plăcut la vremea tinereții și când le-am văzut peste ani, mai că îmi era teamă să le recunosc”. Discipolul insistă în căutarea unei femei potrivite: “în cele din urmă, e greu să găsești azi o femeie de casă, să țină cu adevărat la tine și nu la avantajele virtuale. Dar, mă întreb de multe ori, există dragoste cu adevărat? Sau sunt un biet sentimental, romantic într-un bordel de oameni vânduți, fete cu etichete!”, nici nu-și mai ridică privirea către maestru, acesta simțindu-I căzut pe gânduri: “Dar oamenii se simt cum sunt! Îi percepi numai când stai lângă ei, dacă mai vorbesc ceva… nu trebuie să te convingă nimeni! Poți să vezi, dacă ai credință, ce-i în sufletul fiecăruia. Și dacă îți dorești o femeie cu credință și înțeleaptă, nu ți-o va trimite bunul nostru Tată pe Cicciolina! O femeie ușoară sau una interesată se dă de gol din simpla prezență. Ținuta ei o dă de gol, o curvă se comportă după renume, iar o femeie serioasă o vei percepe după fapte. Uite, odată mergeam cu o tânără să cumpăr bunicului tutun, se tot ținea să mă însor cu ea, dar mie nu-mi stătea gândul atunci la așa ceva. Când ne-am apropiat de local, era un om care își biciuia nervos calul, cu tot corul de înjurături, iar Nadia s-a băgat între furia omului și calul prăbușit, îți dai seama că a încasat două lovituri. Dar felul ei m-a convins că era un suflet mare și ar fi fost o femeie pe cinste. Mai târziu am aflat că devenise medic într-un sat din Bucovina, cu o familie frumoasă și un soț pe măsură. Da, comportamentul în diferite situații e cartea noastră de vizită! Ori femeia dacă te iubește cu adevărat, dezinteresat, pentru ceea ce ești, te va respecta toată viața și nu-ți va turna apă pe cap, cum i-a pus Xantipa lui Socrate când era la masă cu prietenii. Nici nu te va jigni sau critica în fața celor din jur. Frumusețea unei femei stă în discreția comportamentală, devotamentul față de soțul ei, de familie. Știu prea bine, aceste principii sunt desuete, depășite, femeile de azi vor să fie ca în reclama aia la vopsele, cu soțul obedient, mereu la dispoziția lor, altfel găsesc alte oferte!”și discipolul își luă gândul de la subiectul cu femeia potrivită, concluzionând: “Dacă îmi va fi dată, chiar o voi considera un dar, după cum spune Solomon în Proverbe”.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!