poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 896 .



meandre 35- când treci peste o apă grijile rămân dincolo
proză [ ]
va trebui să realizezi un flagrant delict de adulter

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [viorel-dona ]

2015-06-08  |     | 



va trebui să realizezi un flagrant delict de adulter

MEANDRE 35- când treci peste o apă grijile rămân dincolo

Mihaela nu spusese nici măcar când vine. Mihai a cercetat mersul trenurilor și veniri de la Făgăraș erau două, una dimineață cealaltă după amiază. Cafeaua, micul dejun pentru amândoi și, după o ezitare, a plecat cu fata la Gara de Nord.
Linia șase ar fi trebuit să fie cea la care ar fi sosit Mihaela.
Șuvoiul de femei militar a colorat peronul în verde. Chipurile bronzate și șepcile cu paspoal roșu dădeau un aer primăvăratec peronului. Florentina a fost prima care, din brațele tatălui, și-a descoperit mama între atâtea uniforme. Mihai a lăsat copilul din brațe și Florentina a alergat cu agilitate printre picioarele atâtor oameni mari.
-Mama, ce bine că ai venit! Mi-a fost dor de tine!
-Și mama se bucură că ești aici.
A luat-o pe copilă în brațe, a sărutat-o și apoi a așezat-o pe peron.
-Măi, da mare ai mai crescut! Ce ați mai făcut?
-Am fost cu mamaia cu puiul la munte, am fost cu tata în deltă, m-am jucat cu copiii.
-Și ce note ai mai luat?
În timp ce fetele sporovăiau Mihai abia târa geamantanul. În fața gării, în parcare, mașina aștepta discret. Au urcat și drumul până acasă l-au parcurs în câteva minute.
Mihaela și-a scos cheile din buzunar, biletul și tichetul de tren și s-a dus în dormitor să despacheteze.
Florentina aștepta în pragul dormitorului, privindu-și mama.
Mihaela, privind peste umăr a întrebat:
-Ce stai ca o pupăză? Ai ceva să-mi spui?
-Așteptam să văd dacă mi-ai adus ceva...
După o scurtă ezitare Mihaela a căutat în valiză și a scos niște vederi de la palatul Brukenthal.
-Uite, am niște vederi frumoase pentru tine.
Privirea lui Mihai s-a oprit asupra biletelor de tren și a tresărit discret. Biletele erau pe ruta Sibiu...Făgăraș, București. Declicul s-a produs instantaneu.
Mihaela i-a spus că va merge pe la mama ei dar nu a întrebat dacă merge și Mihai.
Bărbatul s-a apucat să pregătească masa.
-Hai, să mâncăm ceva!
-Ce, dragă credeai că am murit de foame pe acolo? Nu mi-e foame. Mâncați voi. Dacă o să-mi fie, mănânc la mama.
Tatăl și fiica au mâncat în liniștea ce se țesea ca un covor greu peste întregul apartament de la etajul doi.
Mihaela a rămas acasă iar Mihai a luat-o de mână pe micuță și se pregăteau să plece în parc.
-Mi-a sunat prost motorul mașinii, a spus Mihaela cu un ton de reproș.
-Păi va trebui să mai merg la mecanic dar nu am avut bani. Și așa am rămas restanță la întreținere că tu nu ai dat nici un ban în ultimele trei luni. Nici măcar nu ai vrut să te scot de la întreținere și a trebuit să plătesc pentru trei persoane...
-Ai furat, te-au dat afară din armată, acum rabdă. Dacă nu ai fost în stare de hainele militare acum să trăiești cu ce câștigi. Þiganul tot țigan. Tot neamul vostru fură și omoară! Și mașina aia ar trebui s-o vinzi. Eu nu mă pot folosi de ea așa că la ce-mi trebuie?
-Bine dar ai dat examen de șase-șapte ori. Dacă vrei mai luăm ore.
-Nu! Dă-o dracului. Nu mai vreau permis!
Mihai a plecat cu fetița de mână și era înnegurat. Ajunși la Moghioroș s-au așezat pe o bancă...
-Floricica tatei, se pare că viața nu este atât de liniștită și de roză între oamenii mari. Este posibil ca părinții tăi să nu rămână împreună și tu, nefericita de tine, va trebui să alegi cu cine să stai pe mai departe.
Copilul și-a pierdut zâmbetul acela al omului fără griji. Fruntea i s-a întunecat și după aproape un minut i-a răspuns tatălui.
-Eu cu tine vreau să stau.
-Floricel, nu este musai să-mi răspunzi acum. În funcție de răspunsul tău eu va trebui să iau anumite hotărâri dar nu te grăbi.
-Dar nu te mai face militar? Îți dorești foarte tare asta.
-Nici nu știu ce să mai cred, tată. Este posibil să mă îmbrac iar în haine militare dar este posibil să nu se întâmple. Am luptat suficient pentru asta dar se pare că nu e să fie! Prea am supărat multă lume.
-Da, tati, dar tu nu ai furat nimic. Și ai luat și vizita medicală, ai fost și la ministru....
Hai la leagăne. Va trebui să mă mai gândesc la toate aceste probleme.
-Dar mama de ce te-a făcut țigan?
-Tăticule, eu sunt neam de țigani și ne tragem de la Þăndărei și spre înapoi de pe la Călărași.
-Tataie Ion este și el țigan?
-Da, și el și frații lui.
-Și eu sunt țigancă?
Mihai a zâmbit și a răspuns șăgalnic.
-Tu ești mai corcită dar tot neam de țigani, numai că în vinele tale curge mai mult sânge grecesc de la străbunica mea, Caliopi.
-Să-mi povestești!
Au plecat la leagăne și grijile s-au mai estompat.
Mai târziu s-au întors acasă și Mihaela plecase.
Mihai a dat telefon lui Costică Măgureanu, avocatul.
-Salut Costele, mă primești la o consultație?
-Păi mai este vorbă. Hai încoace, bătrâne.
-Vin dar vin și cu Florentina.
-Hai. Cu ocazia asta vorbesc și cu fata.
Mihai a curățat un măr și l-a dat Florentinei apoi au plecat la avocat, în centru.
Au lăsat mașina într-o parcare și au luat-o pe jos traversând Dâmbovița peste un pod.
„Când grijile te urmăresc va trebui să treci peste o apă și ele vor rămâne pe malul celălalt! „
S-a îmbrățișat cu Costel, au luat loc și Mihai și Florentina, și Costel a privit-o pe cea mică.
-Câți ani are?
-Numai opt și jumătate.
--Va trebui să facem cumva să lungim pelteaua până pe la zece ani pentru că atunci o ascultă la camera de consiliu și opțiunea copilului poate fi luată în calcul. Poate doar dacă reușim să realizăm un flagrant delict de adulter s-ar mai schimba situația dar așa...legiuitorul este foarte drastic, mai ales că este vorba și de o fetiță
Florentina asculta cu răbdare și din atât cât înțelegea se vedea pe chipul ei că dorește să ajute.
-Dar, nene Costel, tu îl cunoști pe Legiuitorul acela? Du-mă la el să vorbim. Sunt sigură că o să mă ajute.
Adulții au zâmbit și au explicat fetei că nu era un om „Legiuitorul” ci o lege făcută de alți oameni mai mari ca ei.
-Dar flagrantul delict de adulter ce este?
Mihai s-a aplecat lângă obrazul fetei și i-a spus:
-Þi-am explicat cum fac oamenii mari copii, da?
-Da.
-Dacă unul dintre soți se culcă cu un altul cu care nu este căsătorit asta înseamnă adulter iar flagrantul este acea situație în care cineva îi surprinde pe cei doi care fac adulter și sunt și martori , așa ca să nu poată minți la judecător.
-Aha! Asta înseamnă că trebuie să o prindem cu unul!
Costică, surprins de capacitatea de înțelegere a fetei i-a răspuns:
-Cam așa ceva dar asta va fi extraordinar de greu. Până atunci să strângi dovezi indirecte, de lipsă de interes, de lipsă de îngrijire, de tot ce ar putea ajuta.
Florentina l-a pupat pe obraz , mulțumindu-i, Mihai i-a strâns mâna și au plecat.


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!