poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2653 .



Vești bune!
proză [ ]
Din textele pentru concursul de la Vaslui

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Daruan ]

2012-10-07  |     | 



- Stimați măă... telespectatori, avem invitat în studio un secretar de stat din măă... Ministerul Agriculturii. Bună ziua, măă... care sunt păă... problemele actuale ale agriculturii măă... din țara noastră?
- Bună ziua dumneavoastră și telespectatorilor dumneavoastră! Problemele agriculturii sunt multe, din păcate, dar cea mai mare este această secetă fără precedent în ultimii cincizeci de ani. Din păcate, culturile agricole sunt distruse în cea mai mare parte și în consecință vor fi scumpiri mari ale alimentelor, din păcate. Va trebui, din păcate, să importăm și mai mult decât până acum legume și fructe fără gust, dar mai scumpe, din păcate, decât tradiționalele noastre produse. Din păcate, sunt semne că nu va ploua nici în viitorul apropiat, din păcate.
- Nu va ploua, vești bune așadar măă... stimați telespectatori, păă... profitați de această măă... vreme păă... frumoasă, mergând măă.. la păă... munte și la măă... mare. Vă mulțumesc măă..., domnule secretar de stat.
Avem acum un reprezentant al Institutului Național de măă... Meteorologie și păă... Hidrologie. Bună ziua!
- Bună ziua dumneavoastră și telespectatorilor dumneavoastră!
- Spuneți-ne măă, păă..., cum va fi vremea măă... în zilele păă... următoare?
- Din nefericire, după aversele răzlețe de astăzi....
- Da, măă.., păă.., mă scuzați că vă întrerup, îi rog pe colegi să dea măă... imagini cu păă... dezastrul din capitală, când, după aversă măă... s-a făcut o baltă în păă... Pasajul păă... Proștilor... Din fericire, măă... n-a plouat mult și, înțeleg, stimate invitat, că nici n-o să păă... plouă.
- Da, au fost câteva averse cu efect benefic pentru vegetație și pentru schimbarea aerului, dar, din nefericire, vremea caldă și secetoasă revine. De mâine nu va ploua deloc în țara noastră cel puțin o săptămână, din nefericire...
- Așadar păă..., mă... stimați ăăă... telespectatori, nu va ploua, vești bune, vremea va fi frumoasă, numai bună pentru distracție... Mă bucur măă... de aceste vești și sunt sigură măă... că și telespectatorii noștri măă... se păă... bucură! Urmează un weekend frumos, cu măă... posibilitatea de a păă... petrece clipe fericite la măă... ștrand și chiar -de ce nu?- la măă... munte și la măă... mare...
- Da, vremea va fi călduroasă, dar mai rău e că, din nefericire, se va depăși indicele de confort termic temperatură/umiditate, fapt ce-i va afecta pe mulți, din nefericire. În plus, această lipsă prelungită a ploilor, din nefericire...
- Lipsa ploilor, vă mulțumim măă... Să ne bucurăm măă... stimați telespectatori! Măă... puteți să ne dați o păăă... prognoză măă... pe termen mai ăăă... lung?
- Din cercetările noastre și nu numai ale noastre, se pare că, din nefericire, tendința de scădere a cantității medii de precipitații se menține și sunt semne, din nefericire, că în anii următori există perspectiva deșertificării unei mari părți din țară. Aceasta și din cauza tăierii necontrolate, din nefericire, a pădurilor și a
perdelelor protectoare care ar fi împiedicat migrarea terenurilor nisipoase. Bulgarii au astfel de perdele, iar rezultatele se văd.
În concluzie, va ploua din ce în ce mai puțin.
- Iată păă... măă... stimați telespectatori, măă... va ploua din ce în ce mai păă... puțin, vremea va fi frumoasă, să ne bucurăm și să păă... profităm pentru a merge la ștranduri, la măă... mare, la măă... munte, la lacuri...
- Din nefericire, multe lacuri au secat din cauza secetei. Chiar și lacurile de acumulare au, din nefericire, din ce în ce mai puțină apă, ceea ce va duce și la creșterea prețului energiei electrice, din nefericire, în contextul în care lipsa ploilor continuă, din nefericire...
- Lipsa păă... ploilor... Încheiem stimați măă... telespectatori cu această concluzie păă... optimistă. Să ne bucurăm că vremea va fi...
- Proastă...

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!