poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 7389 .



Norii
proză [ ]
fragmente 3

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Petru_Cretia ]

2010-03-20  |     |  Înscris în bibliotecă de Macovei Costel



În hăul mărilor trăiesc, cât stelele de multe, făpturi care nu știu de cer.

Din nori cerul arid îi bea pământului tristețea și schimbătoarele vise ale fiilor săi.

Aristofan: Să ne arătăm, feciorelnici purtători ai ploii, nori fără istov, făpturi de rouă ușoară. Plecând de la părintele nostru, Oceanul vuitor, să ne ducem spre piscurile păduroase ale munților înalți, ca să privim de-acolo, de departe, alte culmi și sfântul pământ udat din belșug și ogoarele lui și larma zeieștilor râuri și greul freamăt al mării, căci ochiul aprins, sclipitor, din înaltul tăriei împrăștie raze. Dar haideți, scuturându-ne înfățișările nemuritoare de negura ploioasă, să privim, cu ochii noștri departe văzători, pământul.

Lavele acestui cer curg grele peste fruntea munților, prin văile de piatră.

Mirosurile stârnesc puternic ceva din trecut, dar nu imagini, ci numai stări contextuale de afect. Ne fac să retrăim o fericire sau un chin, dar nu ne dau în ochii amintirii, priveliști abolite. Și tocmai de aceea e zadarnic să te-ntrebi de ce reîntâlnirea cu mirosurile pământești cândva simțite nu ne restituie norii cu care s-au întâlnit odinioară, după cum nici norii, ca orice altă imagine, nu ne amintesc niciuna din vechile miresme. Altceva însă ne-am putea întreba: să fie oare și mirosuri care pot da o lume a lor, de nimic legată? Lumi netrăite, intrinsece lor? Poate mai degrabă stări specifice ale sufletului în care anumite lumi există latent, presimțite, trăiri netrăite sau decantate. Da sunt clipe-lumi care-au rămas îmbălsămate și uitate în câte un parfum, dar poate sunt mirosuri în care germinează lumi cu totul noi.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!