poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2136 .



Planeta ascunsă
proză [ Ştiinţifico-Fantastică ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rene tinescu ]

2010-01-02  |     | 



Planeta ascunsă

Iulius, împăratul Galaxiei Dobla, își aniversa ziua de naștere. La Curtea Imperială erau sosiți delegați din cele 156 de lumi cunoscute. Dineul oficial urma să înceapă în câteva minute…
Așezat în capul mesei din Sala Mare, Iulius făcu un semn discret din mână și toată lumea se așeză în liniște. Luminile s-au aprins în tavan iar fondul muzical a încetat.
– Vreau să vă mulțumesc pentru prezența voastră aici. Azi împlinesc 125 de ani și 15 de când conduc destinele acestei galaxi. Ca și înaintașii mei, la zi aniversară, am să fac bilanțul ultimilor 5 ani. Instantaneu, pe peretele din fața și din spatele său a apărut un ecran albastru de pe care Iulius începu să citească rar câteva fraze :
Încă cinci lumi civilizate au trecut sub protectoratul nostru. Alături de celelate 151 de lumi, și acestea vor lucra pentru binele imperiului.
Armata noastră stelară a depășit cifra de 850 milioane persoane, la care se adauga 950 milioane de roboți și androizi de luptă.
Flota imperială este mai dotată ca niciodată : 1500 nave de rangul I și 3000 de nave de rangul II.
Resursele energetice ale Imperiului au ajuns la 80% din necesar, grație ultimelor 5 lumi cucerite !
Populația Imperiului a depăsit 120 miliarde locuitori înregistrați oficial !
Progresele științei și medicinei …
Sarah, soția sa îi atinse mâna și Iulius se opri din citit.
– Iulius, cu toții știm foarte bine ce ai reușit tu în acești ani. Azi, de ziua ta, spune-ne și nouă ce-ți doresti tu cel mai mult ?
– Circulă o legendă pe una din planetele cucerite de curând. Se spune că pe Planeta Ascunsă ar crește copacul cu fructele tineretii…Nu știu ce să zic, mă simt foarte bine, sunt în putere dar mă gândesc că timpul nu-l vom putea controla niciodată. Dacă această planetă există iar acest fruct are calitățile despre care v-am vorbit, ei bine îmi doresc acest fruct.
O divizie completă din Armata Stelară a primit misiunea de a identifica Planeta Ascunsă și de a descoperi Arborele tinereții.
Au trecut luni de zile până i-au fost stabilite coordonatele cu exactitate. Cele mai sofisticate sonde spațiale au pornit spre această misterioasă planetă și toate s-au întors cu același rezultat negativ : planeta pur și simplu dispare atunci când te apropii la mai puțin de 100.000 km. De aceea se numește Planeta Ascunsă.
Nimeni nu a reușit să ajungă acolo…
Devenise deja o problemă globală « cucerirea » Planetei Ascunse. În toate cele 156 de lumi cunoscute se căutau soluții cât mai ingenioase pentru a reuși să atingi această planetă și pentru a lua fructul tinereții…
Au trecut ani de zile și nici un general său amiral nu a reușit să cucerească acastă planetă mică deși fiecare plecase la « luptă » cu sute de nave imperiale și mii de ostași. Toți au avut aceeași soartă : s-au trezit în fața unei planete care instantaneu dispărea din fața lor. Pe nici un radar din Galaxia Dobla nu se semnala apariția unui corp ceresc de dimensiunile unei planete. Abia după retragerea completă a armatelor, micuța planetă devenea vizibilă.
Cu timpul ideea de a cuceri această planetă a fost abandonată de aprope toată lumea. Armata și-a reluat activitățile curente iar Planeta Ascunsă a început sa fie uitată…
După 48 de ani a revenit în actualitate când Iulius, în urma unei bătălii la limita galaxiei, și-a pierdut brațul stâng. Simți atunci cum ceva se pierde definitiv din ființa sa. Gândul îi zbura la fructele tinereții care poate i-ar da vigoarea de altădată. A fost operat pe nava imperială, imediat, de cel mai bun chirurg-robot, Tork care i-a înlocuit brațul cu unul dintr-un material special. Cât timp a fost anesteziat a avut un vis. Se făcea că discuta cu bunica sa, Bunya, care îi spunea să mănânce un fruct de pe Planeta Ascunsă și-și va recapata și brațul și tinerețea…
Visul avea să-i revină împăratului la intervale mari de timp, după fiecare accident pe care îl suferea. Când și-a pierdut ochiul drept, pe planeta Lusit, același chirurg Tork l-a operat iar Bunya din nou i-a vorbit de Planeta Ascunsă.
La fel s-a întâmplat și după o partida de vânătoare pe satelitul V’ord când un ordys uriaș era să-l înghită pe Iulius și pe suita sa. Atunci Tork a avut mult de lucru : de refăcut organe și tesuturi. Și Iulius era alt om după acea operație. Puțini îl mai recunoșteau pe vechiul împărat după această operație. Practic de la jumatate în sus era schimbat aproape în totalitate.
Fiul său cel mic, Asi, în varsta de 66 de ani, nu abandonase nicicând ideea de a ajunge pe Planeta Ascunsă. Acum, când îl văzuse pe tatal său atât de schimbat, se hotărî să plece pe acea planetă. Avea o ideea care trebuia să reușească. Se tot gândise la reacția planetei, studiase toate cărțile care apăruse pe acastă temă, citise rapoartele misiunilor militare. Știa tot ce se putea sti despre acest corp ceresc. Suficient pentru a găsi o cale de a o cuceri. Luă o navă comercială din aerodromul palatului și porni fără să anunțe pe nimeni. Stia un singur lucru : trebuie să se gândească la lucruri frumoase, pașnice, la prietenie căci acea planetă poate citi gândurile celor care vin acolo. Doar așa se putea apăra de « vizitatori ». Asi nu se înșela. Pleneta se deschise toată în fața sa. Grădini luxuriante, arbori exotici, plante frumos mirositoare, păsări și flurturi de toate culorile. O liniște și o pace de vis. În mijlocul acestei grădini uriașe creștea un arbore falnic. Avea fructe galbene ca merele, dar mai mari. Le privi curios în timp ce se apropia de ele. Cîteva clipe se gândi dacă poate lua un fruct de acolo și că tatăl său, împăratul Iulius va întineri. Întinse mâna să apuce un fruct copt și nu se putu stăpâni să nu guste măcar o gură…
O senzație nouă trăia acum Asi. Privi în jur și totul i se părea uriaș. Se privi în oglinda lacului din apropiere și se văzu aprope copil. Cred că am vreo 18-20 de ani, gândi el. Fără să-și dea seama se așeză pe marginea lacului și continua să mănânce satisfăcut din acel fruct. Privea în oglida lacului și se amuza ca un copil. Devenea din ce în ce mai mic și mai frumos. Nava comercială cu care venise i se părea ceva străin. I se făcuse foame și nu se putea stăpâni din mâncat. Uitase de ce a venit acolo. Uitase și cine este. Dar ce mai conta când se simtea atât de bine…
Asi a fost căutat mai bine de 12 luni. Toate urmele duceau către Planeta Ascunsă și asta îi neliniștea pe toți. Doar Bunya care le apărea în vis îi asigura ca Asi e la bine și că o să sosească într-o zi la ei.
Peste 9 luni, Sarah născu un baiat care primi tot numele Asi, așa cum le cerea Bunya în vis. La început asemănarea cu fostul Asi era secvențiala. Acum, după 8 ani asemănarea este izbitoare și ticurile le moștenea parcă de la fostul Asi. Când a auzit prima dată de Planeta Ascunsă, în mintea lui s-a petrecut ceva ciudat. Apoi a început să vorbească despre acea planetă de parcă fusese acolo. Cerea insistent să meargă acolo. Abia când a împlinit 40 de ani a reușit sa ajunga pe acea planeta, tot singur și tot cu o navă mică comercială ca și prima dată. Se privi în lac și îi apăru imaginea bătrânului împărat care îl astepta…Lua un fruct și porni spre navă…

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!