poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4363 .



Coșmare de Drăgășani
proză [ ]
- Drăgășani? Unde ziceai soro că-i asta?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2005-06-13  |     | 



Personaje: Jenica și Frusina
Acțiunea se petrece la casa de la Drăgășani a Frusinei. Întâlnirea are loc seara, iar Jenica tocmai picase direct de la gară flămândă și însetată. Doar se culegea via, nu?




Jenica: - Bună ziua, Frusina!
Frusina: - Ce surpriză, Jeni! De la întâlnirea de treizeci de ani nu ne-am văzut…
Jenica: - Așa-i, soro! De mult vroiam eu să-ți calc gospodaria asta din Drăgășani. Și iată-mă-s!
Frusina: - La țanc ai picat, Jenica! În ceas de seară, când mustu-i strecurat în damigene și fierbe în parfum de strugure.
Jenica: - Tot boema ai rămas… Oo! Câtă mâncare ai în umbrar... sarmale, pastramă, pilaf, mămăligă…
Frusina: - Poftește la masă, Jeni. Dar mai întâi să ciocnim un păhărel cu must și când ne-o fi rău, așa să ne fie!
Jenica: - Noroc, Frusinica!

Frusina: - Bune sarmalele, Jenica?
Jenica: - Minunate! Și ce smântână groasă… În București tragi cu tunul și nu găsești așa ceva.
Frusina: - Atenție cât mănânci, Jenica. Să nu te culci cu burta plină c-o să ai coșmare.
Jenica: - Ce-o să am, soro?
Frusina: - Coșmare.
Jenica: - Aha! Ia uite ce pastramă bună…
Frusina: - Bună și proaspătă. Ai grijă însă Jeni, că-ți pică greu și-o să ai coșmare.
Jenica: - Da, ai dreptate. Mmm, dar cu pilaful ăsta de găină m-ai omorât! Ãsta da piept…, zici că-i curcan.
Frusina: - Servește numa’ cu băgare de seama, Jeni. Coșmare!
Jenica: - Ai dreptate! Atunci mai desfă o damigeană cu must. Mangă ne facem!
Frusina: - Must, da! Mustul merge seara, dar și el cu masură, altfel…
Jenica: - Știu, Frusina. O să am coșmare. Hai noroc!
Frusina: - Să trăiești!

* * *

Frusina: - Bună dimineața. Cum ai dormit, Jenica?
Jenica: - ‘Neața. Mai întrebi?! Toată noaptea m-am fâțâit: ba-n casă, ba-n grădină.
Frusina: - Coșmare?
Jenica: - Cufureală, Frusina! Ce coșmare… O oră n-am dormit, soro! Hai că trebuie sa plec, altfel pierd trenul.
Frusina: - Te sărut, scumpa. Să mai vii la Drăgășani, Jenica, auzi tu?
Jenica: - Mai vin, cum să nu mai vin… Dar el? El unde e, fată?
Frusina: - El? Care el, Jeni?
Jenica: - Păi el… Ce mi-ai promis aseară.
Frusina: - Ce ți-am promis, dragă?
Jenica: - Adică ai uitat ce-ai pregătit pentru mine, Frusina?
Frusina: - Ce-am pregătit, soro?
Jenica: - Ce dracu’, Frusina?! Coș mare!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!