poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3360 .



Ganduri...
proză [ ]
Delutie Mentala

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [AlwaysAsk ]

2002-02-10  |     | 



Delutie Mentala by \\\" ???\\\"


REVELION 2002 Eu un simplu om cred in speranta cred in viitor pentru prima oara in viata a renascut speranta in mine . Incredibil nu-i asa . Tocmai eu Toma necredinciosu va vine sa credeti eu ereticul, ateul care stia ca ateismul nu exista ,scriu aceste rinduri pentrtu viitor ,pentru cei ce vor urma cind eu nu voi mai fi si totul va fi nimic ,coniacul dulce ma aduce , studenti sunt trezi la ora asta si eu nu stiu ce sa le transmit . Sti ma simt ca un orb care vede pentru prima oara ceea ce cu adevarat conteaza , viata e mai importanta decit moartea si toata filozofia mea era gresita , dar daca m^ine ma pui sa o recunosc eu nu voi reusi pentru ca eu sunt un ratat prin definitie .Eu as vrea sa filozofez acum dar filosofi sunt luati in seama doar dupa ce mor ,deci asta ma face un filosof neimplinit ,dar as fi fericit ca toti alti filosofi inaintea mea ,stiind ca am lasat mostenire acestei lumi o parte din gindirea mea cidata si neinteleasa pentru viitorul omeniri , chiar daca eu nu cred in el pe vesnicie , STI CE AS VREA CA MOARTEA MEA SA NU FIE IN VAN , ca toti ce pe acest pamint traim AS VREA CA CINEVA SA ISI ADUCA AMINTE CA PE ACEST PAMINT A TRAIT CINDVA CINEVA PE NUMELE DE DAN SI A INSEMNAT CEVA PE ACEASTA \\\"PIATRA PE CER \\\" care nu inseamna nimic pentru OMENIRE dar inseamna totul pentru mine ,Ce as vrea sa scriu ceva pentru eternitate ,ceva ce in mintea oamenilor sa ramina .Hei si mai sti ceva nu pot sa scriu ca lumea treaz. ???

5-O1-2002 CEA MAI TRISTA ZI . Toata ziua m-am simtit ca un cacat dar tot nu am reusit sa gandesc asa cum vroiam si cum trebuia,oare am o inima trista un suflet de poet inchis intr-o minte de hoinar neinplinit, de ce ? Lucru ce l-am realizat seara tarziu cand am intrat in acea stare pe care nunai un filosof ,poet ceva poate sa o atinga stare aceea pe care o simti atunci cind crezi ca esti \\\"nemuritor si rece\\\"da si nu reusesc sa scap de sentimentul ciudat ca nu sunt singur ca cineva ma urmareste sti ca vechi greci care credeau in muze ,cred ca muza mea este un betiv nocturn ,dar ce conteaza .Primul lucru pe care l-am invatat de la parinti e sa nu judeci pe alti ,siprimul lucru pe care l-am invatat singur e ca si ue sunt la fel ca toti ceilalti ratati ce pe acest pamint traiesc ce se tiresc in mizeria umana ce ne inconjoara si din care nimeni nu poate scapa.Cred ca mi-e mila de idealistii care cred ca au fost nascuti pentru un viitor maret si glorios ca se vor ridica din resturile umanitatii si vor fauri un viitor maret pentru ei si copii lor sti sunt doua momente in viata cind suntem egali cand ne nastem si cind murim ,ca cele doua momente definitori in scurta noastra existenta fugara pe acest pamint si chiar daca toate visurile omeniri vor fi inplinite tot nu vom fi fericitii pentru ca firea umana e cea mai complicata structura din univers oare cineva crede ,asculta sau poate intelege cu adevarat nu binenteles pentru ca asa cum eu nu pot sa ii inteleg pe ceilaltii ei de ce m-ar intelege pe mine cred ca mi-ar fi placut sa fiu prost dar prost de-a binelea sa nu sti sa nu inteleg cred ca sa fi fost cel mai fericit om din lume .Eu am impartit lumea in 5 categori si o sa le enumar in ordinea descresterii nivelului de fericire: prosti , ignoranti, materialisti ,constienti si ginditori. Eu ce sunt? ???

11.01.2002 Pasind in umbra unei umbre,eu ce sunt? Cautand ceea ce eram traiesc pentru ce? Lingandu-mi ranile de demult eu voi fi ce? O rama printre rame,taratul e un fel de-a fi,un mod de a ne gasi amurgul... Roditis Adrian

11-01-2002 Astazi a fost o zi excelenta .Poate te surprinde ciudata mea fericire si lipsa de cnsideratie si sti de ce ,astazi am baut ramasitile de bautura de la revelion si a fost excelent .Sunt curios de firea umana se poate schimba de la un moment la altul precum CIORAN zicea \\\"in fiecare zi se naste un profet si raul din lume mai creste putin\\\" si eu plang in noapte la vremuri ce demult apuse si uitate de trecutul greu ce ne apasa pe toti ce gindesc . Ce dulce este fiinta umana atunci cand nu intelege si cand e la inceputul maturitati ,e ca un bolovan ce iti cade in cap si te lasa cu gandul la ce sa intamplat in ultimii ani si apoi nu mai intelegi nimic si totul devine confuz in crezul tau disperat ca lumea unui copil ce credea candva in MOS CRACIUN s-a schimbat pe vesnicie si inocenta a fost pierduta pe vecie .Oare toti oameni sunt egali ,eu cred ca nu ,dar ce conteaza ce cred eu.LIFE IS A BITCH an? DACA AS STI CA LUMEA S-AR SFIRSI MAINE EU AS VREA SA MOR AZI \\\"multumesc ADI\\\" Vedeti am reusit se revin la aceeasi stare de dispret in privinta vietii si a tot ce leaga aceste cuvinte de fiinta si firea umana. ???

14.01.2002 Rezemandu-mi tamplele printre petale de cer, sufletul meu incepe sa capete culoare...Dar ce sunt culorile la marginea unui curcubeu? Roditis Adrian.

19-01-2002 Sti cum e sa mori in fiecare zi cite putin si sa crezi ca nimic nu sa schimbat . Ce viata ce dezordine ce mizerie . Cateodata imi vine sa cred ca omul nu a fost creat sau \\\"evoluat\\\" pentru atrai in societate . Bun revenind la actualitatea mea , sa simti cum vata ti se scurge printre degete ca ofantoma a viitorui sa crezi ca esti nemuritor si toata viata o ai inainte sa crezi ca pana acuma nu ai trait nimic hm poate in asta consta bucuria,fericirea, vieti dar eu ma simt batran si obosit ,oare am trait suficient sa indraznesc sa gindesc asta ,oare toti oameni ajung la acest punct in viata nu asta este rezervata elitei de idioti ca mine ,cei care nu vor sa inteleaga ca viata trebuie traita asa cum este si nu ca niste marionete ce suntem ca in mainile unui papusar nebun ce vrea sa ne chinuie pe vesnicie. Traim in micul nostru colt de univers si nu intelegem nimic si suntem multumiti cu prostia noastra nemasurata ,suntem mici si nesicnificativi .DE CE? .Oare cand o sa se termine chinul asta oare cind o sa mor. Sti ce doare cel mai mult ,e tacerea atunci cind zici ceva si nimeni nu iti raspunde. Daca omenirea s-ar inbolnavi de un virus necunoscut care i-ar transforma pe toti in mutanti cei care ar fi imuni ar deveni ciudatenii ale naturi, probabil ca veti considera ceea ce am scris eu aici este opera unui om deranjat mental si sti e ciudat si eu cred asta pentru ca trebuie sa ma cnformez cu regulile socitati actuale .O PICATURA DE SUDOARE MI SA SCURS PE FRUNTE,EU AM ATINSO SI EA SA PREFACUT IN SANGE. ???

20-01-2002 E ora 00.35 afara e noapte dar eu aud un zgomot de dimineata e zgomotul furnicarului ce se trezeste ,dece e ceata afara si in sufletul meu. amar de dimineata al celuia ce se trezeste intro mare de mizerie inro uitare infinita. In noapte am incercat sa zbor cu aripi de argint dar eu mi-am amintit ca eu nu mai sunt copil si nu mai pot sa zbor si infinitul nu il mai pot atinge. ???

21-01-2002 Ma gindesc cu gre la zilele trecute la asfintituri uitate de trecut. Ce viata am avut ce viata am trait in inconstienta. Candva totul erea simplu si nimeni nu visa la viitor ce simplu era. Candva credeam ca oameni vor atinge o culme intangibila si toata omenirea va evolua. Cand eram mic credeam in tot si lumea era a mea aveam o speranta incredibila apoi apare dezamagirea si se cuibareste in sufletul omului speranta moare incet, visurile ti se naruie, lumea se schimba, inocenta e pierduta si nu te intelege nimeni pentru ca esti pe o linie subtire la cranita dintre copilarie si maturitate. Corectia realitati doare si vrei sa scapi de stare care te inconjoara si pe care o induci prin propriul eu. Sti e chiar simplu daca stai sa te gindesti bine, dar nu va asteptati sa va dau eu raspunsul acum, e mai bine sa il gasiti singurii, poate ati mai auzito dar el difera de la om la om, la uni e mai simplu la alti mai complex asta e diferenta intre oameni. Cind visezi la o moapte perfect si te uiti la stele cu smirenie, te crezi nemuritor si viata e frumoasan,atunci vine rasaritul si te trezeste la realitate si incepi sa iti aduci aminte. Ce naspa? ???

22-01 2002 He he ce zi interesanta cam in fiecare zi te luminezi eu m-am luminat si m-am luminat la ceva banal dar nu conteaza important e ca am descoperit. ???

24-01-2002 De ce pune omul intrebarii? De ce nu mai exista credinta oarba? De ce vrea omul sa rationalizeze totul? De ce nu mai credem in fantastic? De ce am devenit sclavi propriilor creati? De ce e mai usor sa murim decat sa traim? De ce alegem calea cea mai usoara intodeauna? De ce vrem atatea? De ce nu vrem sa fim mai simpli? De ce nu ne ascultam instinctele? De ce n-am pierdut instinctele? De ce visam la viitor? De ce nu visam la trecut? De ce suntem egoisti? De ce nu vrem sa evoluam? De ce ne jucam cu propriile sentimente? De ce purtam masti? De ce avem nevoie de confirmarea altora? De ce nai vrem sa traim? De ce traim atat de putini? De ce ne amintim numai grselile in viata? De ce nu santem nemuritorii? De ce citim toate porcariile scrise de alti? DE CE DE CE????

CONTINUARE!!!

28-01-2002 De-a titea ori m-am uitat la luna si la stele, si am visat ca sunt alaturea cu ele. Sti cateodata ma candesc de ce se imprietenesc oamenii si sunt mai multe motive: interes(oricare ar fi acesta) acestea sunt prieteni ce nu dureaza mult, dragoste dar nici acestea nu dureaza mult si de daia fara nici un motiv aparent caci cunoscuti se intreaba cum de s-au imprietenit astia si am observat ca acestea din urma dureaza cel mai mult, de ce nu stiu e ca o lege nescrisa a universului. E ciudat parca ceva te leaga de acea persoana. Am intalnit persoane care se puteau intelege cu orcine (oricim aproape orcine, maleabile, persoane care se mlau pe persoanele cu care interactionau) si persoane cu care nu se intelegea nimeni si care nu se intelegeau nimeni. In lumea moderna nu cred ca exista o definitie a prieteniei, oare cand o persoana devine prietenul(a) tau oare e atunci cand crezi ca poti sa ii spui cele mai adinci secrete ale fiintei tale lucruri ce nu le gandesti nici atunci cand stai singur in casa sau poate am mers prea departe poate e atunci cand spui vrei sa fim prietenii dar asa ar fi prea simplu, defapt dupa cum probabil v-ati dat seama pana acum nici eu nu stiu. Ce face ca doi oameni sa fie prieteni?

29-01-2002 Ciudat cum oameni nu se pot amesteca oricum. De exemplu cum faci deosebirea intre un om care are ca ideal absolutul, si unul ce tinde spre ceva pamintesc e o diferenta de gindire uriasa o prapastie fara sfarsit e ca la matematica infinit minus ceva da tot infinit. Oare aceste persoane se pot amesteca.Eu cred ca nu, e ca in luceafarul omul absolut pierde pentru ca numai un om absolut poate intelege. Sunt tot mai rari oamenii absoluti. Suntem o specie pe cale de disparitie si va trebui sa ne inpacam cu gandul asta. Va trebui sa intelegem ca nu suntem ca ceilalti oamenii si ca nu gandim ca ei. Oamenii ce folosesc ceva si apoi il arunca, oamenii carora le plac "lucrurile de unica folosinta".Noi suntem altfel, la noi valoarea cea mai de pret e sufletul, nu dam doi bani pe lucrurile materiale si probabil o sa murim in mizerie singuri, departe de societatea care nea creat pentru ca apoi sa ne renege ca inapti, societate pe care am depasito ca gandire de mult cel putin asa imi place mie sa cred.Ar trebui sa-mi cer scuze celor care se cred parte definitorie a actualei societati dar nu o so fac. (Amintii de zile negre).

2-02-2002 Sti cum e cand ajungi intrun punct fara intoarcere, atunci cand nu mai poti da totul inapoi cand cu adevarat realizezi ca nu mai poti face nimic sa schimbi situatia si lucrurile nu mai pot fi niciodata ca inainte cand sti ca totul sa schibat pe vesnicie. E asta pentru mine a fost momentul in care am devenit constient a fost cea sclipire cind mi-am dat seama ca nu voi mai fi niciodata acelasi. Ciudat si critic in acelasi timp. O cat as vrea sa pot da timpul inapoi. Dar nu se poate si astfel mai sunt nevoit sa traiesc sau poate mai bine zis sa ma taresc inca o zi in mizeria asta ce o numim societate. Dar nu nu e de ajuns nu e sificienta suferinta mai trebuie sa stai in fiecare zi si sa fi inconjurat de prosti si sa realizezi stupiditatea lor, sa incerci sa ii faci sa vada greseala jucecati lor dar in zadar si partea cea mai ciudata e ca dupa un timp incepi si tu sa te prostesti sa intri in rutina lor sa ...

4-02-2002 Ca un damnat ma trezesc la realitate dimineata si ma intreb "sunt eu chiar atat de rau de nenorocit pe cat cred alti" si apoi toata ziua ma gandesc la asta dar nu gasesc nici un raspuns apoi vine noaptea si zic ce daca ce imi pasa mie ce gandesc alti dar totusi niciodata nu o sa stiu raspunsul. Mda dar ce conteaza cine sau ce sunt eu ce conteaza problemele mele minore si chiar asa ce valoare am eu in lumea asta. Ca toti ceilalti sunt un nimic. Dar oare daca rasa umana ar fi pe cale de disparitie ne-am purta la fel cu noi si intre noi sti de ce mi-e cu adevarat frica, mi-e frica de faptul ca n-am purta mai rau cu noi decat acuma. Dar ce conteaza suntem sortiti pieiri si am fost sortiti pieiri din ziua in care n-am nascut. Acum sunt trist si cred ca v-ati dat seama dar cand am fost eu fericit , asa ca nu cred ca o sa mai scriu acum deja e prea mult pentru mine.

5-02-2002 Sti de ce imi pare rau si imi aduc aminte. Esti copil si esti undeva la tara e prima dimineata de iarna in care a nins, te trezesti dimineata si te uiti pe geam, vezi ca a nins si te bucuri atit de tare, apoi te uiti la focul din soba si e atat de jucaus si tu atat de vesel si chiar fericit, te uiti din nou pe geam si iti vezi toti prieteni jucanduse in zapada te duci la adultul existent in casa la ora respectiva si ii zici ca vrei sa pleci afara si el te lasa dar nu inainte de a te infofoli bine si iesi afara si te intalnesti cu toti si te joci toate jocurile posibile dar se face seara si rand pe rand toti pleaca acasa si te intristezi putin dar sti ca si maine te intalnesti cu ei si o sa faceti acelasi lucru. Da ni-e dor de asta si ma intreb de ce nu mai ninge ca atunci cand eram eu copil?

7-02-2002 Acum ceva timp am fost martor la ceva extraordinar,am vazut cum cineva sa aruncat de la etaj, a fost ciudat a plutit asa in aer pentru cateva secunde apoi sa izbit dur de asfalt. Eu ma uitam pe geam, am vazut totul dar mi-a trebuit vreo cateva secunde sa realizez ce sa intamplat, si brusc m-a lovit imi erea indiferent, eram total separat de situatie era ca in filme ce conta si atunci mi-am zis " ce daca maine se va naste alt prost sa ii iea locul. Problema nu era asta ci intrebarea " cand am devenit atat de indifernt? "

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!