poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1035 .



Maie,
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Geea ]

2004-10-05  |     | 



Dragă maie,

Iti scriu tie, analfabeta mea bunică, iubire inteleaptă si dragoste fără hotar... Stiu că de Dincolo, nu mai e nevoie să-ti deslusească vecinele ceea ce-ti scriu, simt că esti aproape, că-mi auzi gandurile...
Hai maie, să stăm de taină...tocmai plecă ficioru tău de la mine...ficioru' ăla de-l dusesi plangand la scoală să-l faci domn... Ce domn, maie, ce domn... Te dusesi de aproape patru ani, dincolo, te-ai stins uitandu-te lung să-ti vezi ficioru venind... n-a ajuns, a venit acu la mine, să-si vadă si el nepotii si fiica, pe care n-a dat nici doi bani cat a fost mare domn si cu sofer la scară... Si nu i-au sărită-ră nepotii de gat, abia de i-au spus bună ziua, văzandu-si de trebile lor, intrebandu-l de sete si foame ca pe orice străin venit de pe drum... Atata, maie, alte cuvinte n-avură loc...
Si mi-i milă de tine, maie că mult l-ai mai iubit si că nu s-a prins iubirea asta neam de sufletul lui...
N-aduse in desaga a lui, aia domneasca, nici un dulce pentru nepoti, i-au dat ei, placintă cu dovleac, si-i stii p' ăia micii, nu impart cu nimeni plăcinta... cică eu, mama lor ii iubesc doar pe ei si iubirea nu se imparte cu nimeni... N-a priceput instrăinatul ăsta de tată... Doamne, maie, cum spuneai tu uitandu-te la mandrele pe care ti le tot aduce de nurori...I-os muma cu un ficior si cu sapte opt nurori...

Stii ce-mi zise acu un ceas? Că muierile sunt vinovate, că nu l-au pretuit, că el era diamantul cu nume, cu functie, si că ele ii făcură copiii - niste chestii care cereau de mancare si haine... si că asta nu era treaba lui...Maie, cum de-o fi crescut asa urat pruncul tău? Maie, ai fost si-mi esti icoană de iubire, mi-am luat casă la Vălenii de Munte, doar că să vin să-ti aprind o lumanare de două ori pe an, că mă stii, n-am să las Marea mea, să mă mut acolo doar pentru cimitirul in care te-ai mutat cu ăla bătran... Nici nu pot vinde casa aia ca să-mi fac viata mai dulce pe aici... nu pot maie, să te las nimănui... Că ăsta, ficiorul tău, tata, de cand te-ai dus, n-a ajuns niciodată să vadă und' te mutasi...
Maie, draga mea maie, vezi să ai grijă de mama, o lăsai să-ti grijească de florile de pe mormant... aia de zice Viorel că e vinovată, că n-a vrut să steie cu el fiindcă el avea nevoie de un harem si nu doar de-o muiere... S-o iubesti cum ai iubit-o mereu, "nora mea cea frumoasă", ce dacă e unguroaică, e te grijeste si ea te vizitează...ea vine la tine cu lumină in fiece sambătă...
Cred că asta nu ti-a iertat Viorel, prea erai tu cu inimă, prea n-ai vrut să-i primesti cu dragoste adunatele alea, care cică il făceau fericit...Vai de fericirea lui...
Dragă maie, i-am spus tatei să vină să aprindă si el o lumanare la căpătaiul tău... Nu vine, cică e bolnav, nu-l duce drumul... n-are rost, cum să vină el să vadă o cruce, dacă n-a venit el să te vadă cand trăiai... cand te-am băgat in pămant. Iartă-l maie, poate tu poti, a ajuns domn pămantean... ca piatra, maie...mai bine il lăsai cu Savu (copilul ăla de suflet) la coarnele plugului... ar fi trăit omeneste, ar fi iubit, ar fi stiut ce e frica de Dumnezeu, si-ar fi ajuns Om...

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!