poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1950 .



Domnul Adrian
personale [ ]
Oameni de langa noi

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [dansmicu ]

2003-06-09  |     | 



Domnul Adrian

Cine este Domnul Adrian?
Pentru un roman, proaspat emigrat in Canada, la inceput este un simplu numar de telefon la fel ca sutele pe care le gasesti in ziare, la anunturile de serviciu sau la oficiul fortelor de munca.

Numarul ti-l va fi dat un bun prieten ca o ultima solutie la incercarile tale in a-ti gasi ceva de lucru, cumva jenat ca nu poate face mai mult pentru tine. Iti notezi numarul de telefon si seara la o ora potrivita vei suna fara prea mare tragere de inima.

Pana atunci vei fi primit in cel mai bun caz poate zeci de refuzuri politicoase de la prietenii prietenilor. Dar suni. Ti se raspunde intr-o limba romana impecabila si Domnul Adrian devine astfel o voce blanda, dar ferma care cu greu iti vine a crede ca e vocea unui pensionar la saptezeci de ani. Spui din partea cui suni adaugand imediat ca speri sa gasesti un sfat pentru a-ti gasi de lucru.

Esti intrebat cand ai venit, ce stii sa faci. Ti se spune imediat ca spre deosebire de acasa, unde esti intrebat ce serviciu ai, aici, in Canada esti intrebat ce fel de munca faci ca sa traiesti. Nu ti se va ascunde ca primul an ca emigrant este anul supravietuirii si chiar daca n-ai bafta sa fii computerist, cel putin pentru inceput, nu trebuie sa renunti la meseria ta, de inginer, de exemplu.

Domnul Adrian iti va spune in continuare vreme de vreo doua ore cam ce se cauta pe piata de munca in domeniul tau. Iti va da o sumendenie de exemple incurajatoare si multe numere de telefon a unor cunostinte de-ale dumnealui, toti romani, toti in domeniul tau de la care ai putea sa afli mai multe informatii, sa fii indrumat, poate sa ai noroc sa gasesti repede ceva de lucru.

Domnul Adrian iti va cere sa-i citesti la telefon curiculum vitae (resumeul, cum se spune pe aici) iti va da sfaturi cum sa-1 modifici. Te va ruga sa-l modifici si sa i-l trimiti prin “posta de maine” ca sa-l corecteze. Iti va mai spune ce cursuri ti-ar fi folositoare si cate si mi cate. Te vei mira pe buna dreptate de unde stie atatea.

La sfrsitul acestei convorbirii maraton, te vei simti in al noualea cer, ca atunci cand ai primit viza de emigrare.

Nu mica iti va fi mirarea cand Domnul Adrian te va suna poate in aceeasi seara, tarziu spunandu-ti ca a mai gasit un numar de telefon al lui cutare care e director la.. “Sa-1 suni neaparat si pe asta !”

Iti vei spune poate ca ai avut noroc, ca 1-ai prins pe Domnul Adrian in toane bune sau ca te-a simpatizat in mod deosebit.

A doua zi vei fi surprins sa constati ca aproape la fiecare telefon pe care il vei fi dat indiferent de raceala primului “Alo” cand vei fi amintit de Domnul Adrian ti se va vorbi deschis si cu amabilitate, cu prietenie chiar. Vei afla ca Domnul Adrian a venit in Canada de treizeci de ani si ca este din Bacau.

Dupa doua-trei zile de la prima convorbire Domnul Adrian iti va telefona intrebandu-te ce ai facut, te va mustra daca n-ai sunat la toate numerele de telefon pe care ti le-a dat. Te va suna apoi sistematic dascalindu-te cu blandete, adaugand un alt sfat, alt numar de telefon, schitand impreuna cu tine imaginea posibila a viitorului tau in Canada. Iti va spune ca il poti suna oricand, daca ai ceva de intrebat chiar si in weekenduri.

Vei simti pe zi ce trece ca ai mai multa incredere in tine, ca nu-ti mai e teama de ziua de maine si ca “se poate”.

Vei primi rezumeul corectat si nu mica iti va fi mirarea cind, foarte curand, in zile sau cateva saptamani dupa ce-l vei fi trimis in noua forma solicitand o slujba, vei incepe sa fii chemat la interviuri si curand vei fi cu siguranta angajat.

II vei suna pe Domnul Adrian cu emotie dandu-i vestea cea mare, multumindu-i pentru tot, intrebindu-1 ce-i datorezi, cum te poti revansa. Vei afia ca Dumnealui e fericit ca te-a putut ajuta, ca nu te-ai pierdut in multimea de emigranti care o duc multa vreme de azi pe maine, care renunta la visele cu care au plecat de acasa. Atat!

Nu are nevoie de nimic, vin nu bea ca e hipertensiv, dar daca vei avea placerea sa-1 vizitezi se va bucura tratandu-te cu un paharel de bautura fina.

In acel moment iti vor da lacrimile si-ti vei promite ca sa ajuti si tu pe altii la randul tau. Cu siguranta, mai presus de gasirea primei slujbe in Canada vei fi invatat ceva: cum sa fii mai bun.
Si vei fi aflat ca Domnul Adrian e un om.

Toronto, Mai 23, 1998

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!