poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1592 .



1.16 – Geniul și idiotul
personale [ ]
mesaje pe net

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [cristianas ]

2007-05-14  |     | 



martie 2007

"Þuțea spunea că, dacă toți oamenii sunt egali atunci geniul ar fi totuna cu idiotul, ceea ce, evident, nu poate fi posibil..."- a scris cătălin.
Păi, dacă Þuțea spunea asta- i-a ieșit un porumbel din gură- după simbolistica în care Duhul Sfânt este personificat printr-un porumbel.
Nu el a vorbit, ci Duhul Sfânt- ca de obicei, profetic, prin intermediul unui om care nu știa ce face și ce spune...
... pe urmă a intervenit "înțelepciunea omenească" (nebunie în ochii lui Dumnezeu) a filozofului care a decretat o ierarhie necesară- altfel cu ce s-ar putea lăuda "geniul" în plus față de "idiot"...? (l Corinteni1.19-29)
(Când a înșirat pe fericiții moștenitorii ai Împărăției cerurilor Iisus i-a numit pe "idioții" acestei lumi ca fiind primii pe listă ("idioți" în ochii oamenilor- fericiți cei săraci cu Duhul... în ochii lui Dumnezeu)
- căci ce lucru ai pe care să nu-l fi primit?... și atunci de ce te lauzi ca și când nu l-ai fi primit? (lCorinteni 4.7)
" geniul și idiotul" sunt doar ROLURI pe care le-a dat Dumnezeu oamenilor- ca să îndeplinească Planul Său de mântuire (Iconomia divină)
- cei care ÞIN LOCUL celor lipsiți de daruri (umili, idioți) - poartă poverile celor aflați mai sus în adunare- purtându-vă poverile unul altuia- voi împliniți astfel Legea și Voia lui Dumnezeu
( lCorinteni 14.16; Galateni 6.2)
A ÞINE LOCUL, a sta pe locul, occupieth the room- anapleron ton topon- una din sintagmele cele mai neobservate ale Bibliei- unele traduceri o elimină complet, spunând direct - "cei idioți, cei lipsiți de daruri, cei umili"- în timp ce Duhul Sfânt SCRIE- că doar completează LOCUL celor umili...
Fiecare om are o misiune divină, UN LOC DE OCUPAT- un loc pe care să stea - o ispravnicie de îndeplinit- căci noi trebuie sa fim văzuți ca niște ispravnici ai TAINELOR lui Dumnezeu- și ce se cere de la ispravnic este să fie găsit credincios în lucrarea care i s-a încredințat lui.... (lCorinteni 4.1,2)
Dumnezeu le-a încredințat unora lucrarea idioțeniei- altora lucrarea geniului- nu este nici o deosebire între ei- sunt TAINE- lucruri nevăzute, care țin de credință- e mult mai mult și ALTCEVA decât ce se vede cu ochii firești.
Prin ochii firești oamenii (prin dogmele organizațiilor lor religioase)- au tălmăcit pe dos Cuvântul lui Dumnezeu- fără să țină cont de singura Lege a lui Christos- porunca IUBIRII...
Nu doar geniul și idiotul, ci și ticălosul și "sfântul", regele și cerșetorul, și orice altă antinomie ți-ai mai putea închipui- sunt totuna în ochii Domnului
Îți dau o veste bună, frate cătălin (ca sa rezum mesajele mele din anii trecuți, pe care tu nu le-ai citit):
- după Judecata de Apoi- fiecare făptură va vedea mântuirea lui Dumnezeu- pentru că Domnul VREA ca toți să se mântuiască- fiecare om de pe fața pământului, indiferent de ROLUL său trecător, de LOCUL pe care l-a ocupat- va merge mântuit în ÎMPÃRÃÞIE- pentru că după ce Mă voi sui la Tatăl- EU voi atrage la mine pe toți oamenii- EU- adică Domnul Iisus Christos.
(Luca 3.6; lTimotei 2.4; ll Petru 3.9; Ioan 12.32)
Separarea finală de care vorbește Scriptura și Însuși Mântuitorul- nu se va face între indivizi diferiți- ci în INTERIORUL FIECÃRUI OM
În fiecare suflet există două firi- firea pământească (omul vechi) păcătoasă, ruptă, bolnavă de moarte- și firea dumnezeiască, (omul nou) pe care a semănat-o în om Jertfa Fiului.
După ce vom fi dezbrăcați de omul vechi- ca de o haină mânjită- va rămâne numai Christos care ia chip în noi- chiar acuma- nevăzut, neștiut, nerecunoscut... (Galateni 4.19)
Este o Judecată- (o scindare în lb. greacă)- în SINE...
Ne vom vedea în Rai, frate cătăline- alături de maica tereza și jack spintecătorul, alături de ceaușescu și tinerii pe care i-a împușcat la revoluție, alături de einstein și cerșetorul idiot alungat lângă gardul bisericii (pentru că locurile din fața adunării sunt ocupate de "genii")- și fiecare dintre aceștia- va fi Christos...
Pentru că Dumnezeu a ales lucrurile josnice ale lumii... și pe cele disprețuite... (lCorinteni 1.26-28)-
Domnul nostru preface blestemul în binecuvântare

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!