poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 997 .



Imigrant in tara tuturor posibilitatilor, America!
personale [ ]
Multi in America sunt, putini recunosc!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Suflet ]

2006-12-27  |     | 



Si uite asa mi-am luat traista la spinare, mi-am pus bruma de sperante intr-o batista capatata de la o matusa cu anii in urma si, dus am fost! Am calcat pe taram american! Am vazut stelele...de pe steag, imi venea sa ma duc si sa le sarut. NU orice pune piciorul in America, nu? Hm! Idealist si idiot! Astazi, dupa un an de America, stelele de steag sunt doar simple...stele verzi pe pereti!
Am lasat in urma, in tara, frumusete de romanance, suple si gospodine, care se multumeau cu o iesire la sfarsit de saptamana la un suc si o pizza. Am lasat un job bun, bine platit, o casa pentru care am muncit, am lasat totul pentru un vis nebun din copilarie, sa pasesc in America! Eu, idiot, ca altfel nu ma pot numi acum, visam ca AMERICA ESTE MANA CEREASCA, ca aici zboara caii verzi pe pereti, ca o...sa ma ajung, neam prost ce am fost! Insa, tocmeala de acasa nu se potriveste cu aia din targ intodeauna, asa ca America mea, imaginara si laudata de tot romanul de peste hotare, s-a dovedit a fi un big ...shit!
M-am maritat cu o ...balena ce abia se misca prin casa. ce va mirati, oameni buni? Ca am spus ca m-am maritat? pai chiar asa este, sunt un barbat maritat, adica pe post de muiere, muierea aia traditionala de la tara, care trebuie sa-i puna masa lui Ion cand vine la munca, sa-l descalte si sa-i sufle in ciorba daca se intampla sa fie prea fierbinte! Muierea de mine face mult mai mult, ca deocamdata nu si-a gasit un job. Spala, calca, coase, aduna zapada din yard de pa la toti vecinii, are grija de ...caini, ca de americanii sunt smecheri, isi permit sa-si lase potaile in grija altora! Hehehehe! Am spalat la vase cat nu a spalt tot nemaul meu de cand am ajuns aici. In Romania, eram rasfatatul mamei, imi aducea cu tava sa mananc, iar la o saptmana venea sa-mi faca curat in casa, sa-mi gateasca. Sarmana de ea, parca o si vad cum repira greu cu sufertasele de mancare, urcand pana la etajul 4, sa nu cumva sa-i lipseasca ceva odraslei. Aici, baga robul de nu mai poate, am ajuns si zugrav! Eu, care in tara faceam figuri si zbieram la cei care mi-au zugravit apartamentul ca nu-mi place ca se vad nu stiu ce umbre, eu care nu eram in stare sa pun mana pe o perie! Tot neamul ...nevestimii ma cheama sa le varuiesc in casa, ca deh, sunt baiat bun! Rotofeia mea, din ingerul ei nu ma scoate, ca i-a pus Dumnezeu mainile in cap! Imi vorbeste numai de fericire si iubire! deh, am platit scump pentru a calca pe acest ...taram binecuvantat! Taram atat de binecuvantat incat traiesc din credit in credit, salariul este arvunit de acum pana ...la anul si la multi ani! Impozite, bill-uri de platit, asigurare la masina, casa etc, de unde sa mai ai bani si pentru tine? Si, ca imigrant, nu conteaza de care natie, greu dobandesti un salariu peste 14 usd pe ora! Si eu, ...amaratul de mine, care doar ce am venit, care nu am experienta, cine ma angajeaza atat de usor? Da, ma angajeaza astia pe la magazine, sa aranjez marfa in rafturi, sa car, sa spal gemurile si pe jos, munca de munca...platita cu 8 parai pe ora! Ce o sa ma imbogatesc, fratilor, cand o sa vin in Romania voi fi cel mai smecher!
Mi-e si sila de cei care sunt aici si se...caca pe ei fara rusine cand ajung in tara, ca sunt americani, ca ei traiesc aici in puf. parca le si vad rudele cum ii astepta cu masa pusa, cu ce au si ei sarmanii, ca de , vine americanul cu arunca cu parai! Arunca un mare...shit cu parai! E vai de capul lui, imprumuta si el bani din banca sa ajunga o data ..la anul si la multi ani in Romania sa se dea ...figurant! Putin, dar putin, sunt fratilor, cei care spun adevrul despre taramul asta. Chiar si cei cu studii superioare, o iau ...tot de la 0, trec prin acelasi sitem de acomodare. Iar cand spui ca te-ai acomodat, dupa 20 de ani, cu tamplele albite, ochii incercanati de ...nopti nedormite si dor de casa, ...o iei agale spre avion si, cu coada intre picioare, te intorci in tara cu agoniseala ta, platita cu un pret prea scump, cu niscai amarati de parai care nu-ti vor ajunge nici sa-ti cumperi un apartament. Pai cum asa? Intreba romanul...idealist? Ai stat 20 de ani si te intotci cu mana in...c? iaca asa! Eu aici mi-am platit existenta si naravurile nevestei, ca ea e americanca, vrea sa manance la restaurant,creme doar de calitate si ...am dat bir la boier, salariul meu s-a dus de acum, desi nici nu am job inca. Este programata pentru ani buni, sa-i platesc ei cartile de credit si altele.
Asa ca, fratilor din Romania, stati unde va aflati, nu mai credeti pe....varul de la Ploiesti care s-a imbogatit in america, ca nu este chiar asa! Cel putin in tara unde te-ai nascut, unde ai facut o scoala si ai invatat ceva anume, iti gasesti de munca pe masura, fara sa te umileasca toti, sa te arunce la gramada cu somalezii, mexicanii, filipinezii si alte natii ce au populat america ca si furnicile! Mancati bucata aia de paine si iubiti-va nevasta, chiar daca aveti in frigider o sticla de coca-cola pentru ...musafiri! Nimic nu este mai important decat sa-ti gasesti linistea interioara, sa poti sa faci dragoste cu iubita ta, nu cu ...o vaca care te suna inca de la munca si-ti spune: sweety, be READY for me, i am coming! vai de mama mea, de ce mi-a fost frica, peste aia am dat: o rotofeie, ca sa nu o fac grasa. Si, nu ca sarmana s-ar duce la sala sa faca vre-un efort, sau ca are vreo boala, nu, oameni buni! E de-al lor, americanca rotofeie ca o purcelusa, mananca la hot dog si hamburger pana ragaie!
Visul meu e departe de adevar, asta pe ca voi,...unii dintre cei care va aflati aici, sunteti niste lasi, deformati realitatea, mintiti cand veniti in tara ca nu mai puteti de bine, ii indemnati si pe altii sa vina aici! Huooooo! Rusine sa va fie, lasati abureala, ca nu sunt singurul care stie ca aici stopati stigarile si puneti chistoacele pentru mai tarziu, ori ca mergeti la magazine unde sa cumparati chilipiruri! Hei, oameni buni, sunt si oameni ce au ajuns sus, insa prea putini si cu mult sacrificiu. Iti trebuie o viata, departe de familie, de tara, de prieteni ca sa poti sa strangi ceva bani si sa poti sa faci ceva in Romania. E ca si cum ai muri in Romania si te-ai ...nu renaste in America, bezmetici sa-ti regasesti identitatea. Sunt curios daca are cineva tupeu sa ma conteazica! Daca o face, pai iar vreun morocan venetic care se da mare cand se duce la tusa Floarea la Ceamrlia de Jos si-i duce o punga de popcor!
Asa, sunt un mare caca in tara tututor posibilitatilor! M-am manjit pana peste cap si miroase de la mii de km, chiar si de peste ocean. Putin vor recunoaste ca si ei miros la fel. Am scris in speranta ca nu si alti ...idealisti ca si mine, vor lasa cioara din mana pentru cea de pe gard. N-au decat, daca suport mirosurile, faca-se voia lor!


.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!