poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2490 .



Kiev și maidanul unei speranțe
personale [ Jurnal ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [florian stoian- silisteanu ]

2006-07-10  |     | 



Pământul întins aproape pierdut într-o așteptare a rodului. Cât vezi cu ochii dai de parcele frumos și precis colorate fiecare după felul seminței pus de Serghei ori Sașa Natașa ori Ivan. Clar este că pe ucrainean îl doare în paișpe de intrarea în europa. E prea mare fratele rus ca să pupe pe ici pe dincolo alergătorul european care nu mai prididește cu chemarea sub fusta europei. Am parcurs de la Cernăuți peste 700 de kilometri ca să batem la marile porți ale Kievului. Doamne ce oraș! Balșoiul aprins de mână de la casă la trotuar de la basma la spații verzi de la frumoasele femei la încăperile aerisite. Prost este că în materie de peco găsești cam aceeași firmuliță una ruseasca ce are ca locație o cămăruță și trei pompe eventual un frigider cu apă și suc ieftin. Nici pomeneală să găsești pe drumurile Ucrainei boieriile cum sunt pe la noi. Motorina ar veni în lei cam 21. După ce țăranul rus a început să se dezobișnuiască de kolhoz s-a apucat să se antreneze serios în competiția sfântă care îl învață pe tânărul rusnac să prețuiască pământul fiindcă îi aparține. Amicul nostru deputat Vasile Tărâțeanu a fost la congres. E luminos se vede pe el poetul că e luminos. Revenim la Kiev cu vestita mănăstire Kievo – Pecerskaia Lavra, bisericile Sfânta Sofia și Sfântul Mihail. Pe Maidanul Independenței unde a avut loc revoluția portocalie cam cu un an în urmă lumea se află la promenadă. Bani să ai. Cumpăr iubitei mele un săculeț de artizanat , mie o șapcă din cea cu secera și ciocanul CCCR și încă așa câteva lucruri simple și dragi care sper să o bucure. Amicul sculptor ploieștean Eugen Petri e încântat. Mai ales că vine peste o săptămână să lucreze în marmură laleaua orașului. Pe la ora 11 Duminică eram deja pe Koțiubinski Mihail acolo unde se află Ambasada României. Suntem așteptați chiar de atașatul cultural Claudiu Arghir. E constănțean. Primește cu mare bucurie cărțile Mariei Gold și mi-e cam ciudă că volumul meu de poezii e admirat ultimul. Cărțile noastre abia ieșite din tipar vor ajunge printre studenții Universității din Kiev la vorbitorii de limba română. Marți la Cernăuți la Biblioteca centrală suntem așteptați de scriitorii de aici în frunte cu președintele Ilie Tudor Zegrea, de membrii cenaclului literar (Mircea Sreinu) Nu intrăm așa în amănunte. Mai scriem doar Ucraina să te țină Dumnezeu tot așa cu oameni frumoși și gospodari. Mai scriem și mâine una alta desigur cu românii noștri de acolo în inimă.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!