poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2219 .



Însemnări în timp
personale [ ]
"Studiază trecutul dacă vrei să definești viitorul." Confucius Confucius

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [cais ]

2007-11-16  |     | 




Un filozof grec afirma că, omul care ascultă cum trebuie ceea ce i se spune, întrece pe acela care descoperă ceva singur, căci unul are înțelegere, pe când celălalt trăgând învățăminte, adaugă și fapta.

Întâlnirea membrilor cenaclului literar din 16 iulie a.c., găzduită cu generozitate de filiala Inspectoratului Culturii, a cuprins, pe lângă programul obișnuit de comunicare narativă a propriilor creații, și expunerea unui material al dlui. Cornel Galben (autorul cărții “Personalități băcăuane”), pe tema “Bacăul – Centrul Cultural European”, la invitația președintelui, Petru Scutelnicu. Au fost menționate numele unor apreciați scriitori, oameni politici și istorici totodată, născuți sau trăitori pe aceste meleaguri, precursori a căror destine a fost grija pentru mersul culturii române în Occident. În acest sens, au fost amintiți: Vasile Alecsandri, Costachi Negri, Ion Ghica, Ștefan Zeletin, Vasile Pârvan, Ion Luca, Tristan Tzara, George Bacovia alături de contemporanii: Radu Cârneci, George Bălăiță, Ovidiu Genaru, Calistrat Costin, Gabriela Adameșteanu, George Izbășescu, Mariana Zavati Gardner, și alții, înscriși în rețeaua culturală europeană ce asigură un permanent schimb de experiență și valori între țări. După un scurt “refresh”, menit să limpezească hotarele dintre trecut și prezent, Emil Pătrașcu a citit aferat propria creație “Așteptându-l pe Golem”, proză gen jurnal, în care alter-egoul vorbește despre chinurile și finitudinea propriei carcase fizice. În timp ce Petre Isache s-a arătat îngăduitor, privind ca o provocare modul de abordare a subiectului și Calistrat Costin reticent la aprecierea lecturii, tânărul scriitor Narcis Sandu a considerat scrierea ca fiind în spiritul literaturii anacronice. După ultima parte în care s-au citit și creațiile celorlalți membrii, întâlnirea s-a încheiat cu dezbateri și discuții libere în aerul condiționat al unui restaurant unde s-au relaxat putându-se bucura de senzația răcoroasă a unui pahar de suc, oferit cu drag, de dl.Fulga, el însuși poet.

Retorica aceasta pusă la îndemâna cititorilor revistei “Plumb”, reflectă un atelier deschis de lucru, unde participarea antreneazaă și deschide comunicarea interculturală. Într-o lume a calculatorului, a informatizării maxime, bulversată de cotidian, măcinată de contradicții, scriitorii se retrag ca într-un laborator al minții, împărtășind dimensiunile trăirilor, impresii, senzații, stări și jurnale de călătorie dintr-o nedefinită incursiune interioară. Astfel, pentru că societatea prin însăși existența ei produce efecte culturale, ea determină și o perfecționare a relațiilor sociale și, implicit, o dezvoltare a personalității umane. Momentele, ca și motivele de inspirație caracteristice celor ce frecventează cenaclul, solicită dincolo de o dorință acută de succes și implicare în vederea finalizării eforturilor creatoare iar susținerea și promovarea creativității prin proiecte culturale, necesită o relație specială, de complementaritate între memebri.

Așa încât, dacă trecutul a fost demn și plin de învățăminte, dacă scrisul dovedește vocație literară, atunci faptele membrilor cenaclului, vor înscrie Bacăul în Centrul Cultural European.



.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!