poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1171 .



Oscilații ființiale
personale [ ]
maxime si reflectii Colecţia: Texte Filozofice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2015-01-16  |     | 



1.Lumea nu încape în perimetrul dragostei, ci, mult mai ușor, se strecoară în aria urii, și din interacțiunea cu ura apar germenii discordiei, maximizând degringolada și minimizând armonia.

2.Prostia imită,nu are curajul și nici capacitatea de a improviza și inova, pe când inteligența nu imită, își creează propriile categorii estetice, are vocația în imanența ei, influențând mediocritatea.

3.Cuvintele sparg tăcerea, și atâta timp cât există, ființează și omul, înscris în spațiile lingvistice.

4.Omul este străbătut de oscilații ființiale, își micșorează dimensiunile prin apatii, nevroze și torpori, ajunge în zona de mijloc prin cumpătare și chibzuință, și apoi atinge maximul, când sufletul vibrează și zvâcnește umplut cu febrilități, efervescențe și dinamism.

5.Clipe, secunde, zile, zvâcnesc în sufletul ce se teme de consecințele iubirii, puternic vascularizată de pasiunea nimbată de jurăminte.

6.Dacă iubirea degenerează în fricțiuni, dispreț și resentimente, este spulberată de tornada simțirii.

7.Din antiteze crește viața, din adevăruri devine perenă, din dragoste se desăvârșește, și din armonie devine cântec.

8.Plânsul din interior modifică în exterior expresia feții, ca și cum ar fi scufundată în apa tristeții, pe când râsul eliberează entuziasmul închis în stări morbide.

9.Praful se depune pe ideile inovatoare, deschizând ușile ce dau înspre minuni și miracole și amplificând orizontul în care se întrevăd progresul și prosperitatea.

10.În schimb, ideile desuete proliferează și din ele își extrage retrogradul o lume în declin.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!