poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 924 .



8 februarie...
personale [ ]
lui Lavinius

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Dafinul ]

2011-02-07  |     | 



O zi specială dintr-un nou an, băiatul mamei. Lumea merge mai departe... E zi de sărbătoare! În noaptea asta steaua ta a fulgerat cerul și ne-a plouat cu fericire. Însuși Îngerul s-a îmbătat de bucurie, căci în corola vieții destinul ți-a mai bătut o nestemată. Mă bucur că ești vesel. Îți șade-atât de bine cu păru-așa un pic mai mare, cu tenul ăsta măsliniu... Cu ochii clari și-atâta de scăpărători!
Azi noapte nu am dat geană peste geană de emoție. M-am dus în sala de travaliu și te-am mai născut o dată. Să mă asigur că totul e în ordine, că atunci nu a fost nicio eroare, că te-am zidit corect. Am pus în tine doar iubire și speranță, apoi te-am îmbăiat în mir să rămâi neântinat și pur. Am avut grijă să îți acopăr până și călcâiul. Te-am alăptat la sân cu iubire, înțelepciune și visare de te-am făcut cel mai bogat de pe pământ. Din lacrimă de mamă ți-am țesut surtuc și fașă, ca să arăți atâta de frumos! Te-am descântat să ai noroc și-n orice vremi să fii ferit de rele. Asta am făcut! Te-am vegheat și m-am rugat! Da, da... toată noaptea m-am rugat și te-am vegheat. Și câte și mai câte am făcut...
Zâmbește flăcăiașul mamei... Ba, râzi! Căci te-ai născut în zi cu soare să ai lumea la picioare. Ai răsărit în cel mai minunat moment al vieții mele și m-am înobilat prin tine. De-atunci am devenit Tu, “castelan”, Eu „principesă”! Te-am ocrotit la piept, te-am legănat și ți-am cântat să fii ferice. Și ursitoarele cântau în cor cu mine, iar îngerii horeau în jur magie. Prin tine m-am salvat de la anonimat și am devenit cea mai importantă femeie. Ești năzdrăvanul din poveste căci ai învins blestemul. Fii tare ești perfect, eroul mamei, născut să fii învingător! Tu deschizi anul de aniversări, Eu îl închideam… Împreună, suntem Începutul și Sfârșitul!
Încerc să-mi imaginez ce-am fi făcut, noi doi, astăzi. Bineânțeles, de cu seară, m-aș fi culcușit lângă tine după ce adormeai. Cum să te las singur tocmai într-o noapte ca asta? Te-aș fi-nvelit să nu răcești, te-aș fi mângâiat pe păr până m-aș fi săturat. Și rugi și ode-aș fi-nchinat la Cer. Dimineața m-aș fi sculat devreme să fac sărbătoarea cât mai lungă. Te-aș fi pupat duios pe ochi, pe frunte... și drăgăstos, iar mi-aș fi plimbat mâinile prin pletele tale. Apoi îți desmierdam urechea cu șoapte de alint, te-aș fi trezit ușor, ușor să nu te sperii. Și ți-aș fi spus: „La mulți, mulți ani fericiți puiuțul mamei!” Apoi ți-aș fi așezat pe pat hainele frumos călcate de cu seară. Cu siguranță te-aș fi obligat să îmbraci cămașa nouă pe care tocmai ți-am cumpărat-o. Cum să-ți ofere altcineva cadoul înaintea mea? Apoi...
Dar asta, ar fi fost… Azi e prima ta aniversare pe care nu ți-o pregătesc eu. Prima ta aniversare fără prezența mea fizică. Prima ta aniversare fără sărutarea mea. Prima… fără cadou de la mine. Aniversare fără... Întâia ta aniversare fără mama! Dar nu fii trist! Căci fiecare zi a ta este și ziua mea. Þii minte? Când am plecat te-am privit atâta de adânc și de intens și m-am ascuns în tine. Acolo pe Pământ continuu să văd lumea prin ochii tăi, îngerașul mamei. Respir prin tine… iubesc prin tine… Deci sunt vie. Niciun moment nu ești singur, suntem una!
Află, băiatul mamei, că am ajuns în rai, locuiesc într-o casă mare și albă pe o pajiște verde. Au început să-mi crească aripi albe… În cimitir degeaba mă mai căutați, acolo mi-a rămas, înmormântat în flori, doar trupul trădător. O duc bine, da’ nu e ca lângă voi. Uite... chiar acum îmi scapă o lacrimă. Prinde-o în palmă și fă-o diamant! Cadou de la mine. Aici nu e voie să plângem. Și... Și nici nu doresc să-ți umbresc bucuria. Știu că și vouă vă este greu, dar voi... Voi măcar sunteți împreună, vă aveți unul pe ceilalți. Eu aici...
Sunt tare mândră de tine, fiule! Ai devenit exact așa cum mi te doream când te visam cu ochi de copilă. Falnic și bun… adevărat bărbat! Ești atâta de frumos prințișorul mamei drag! Ai rămas darul cel mai de preț pe care Cerul mi l-a oferit. Păcat că într-o noapte m-a luat la schimb! Aș mai fi avut atâta dragoste să-ți dăruiesc. Atâtea să-ți mai spun...
Mă tem că nu te-am rugat destul, atâta cât să înțelegi răul pe care ți-l faci și să nu mai fumezi. Câtă nevoie mai ai, încă, de acest sfat. Și tu și aia mică! Regret enorm că nu v-am putut fi, și în acest sens, exemplu mai bun. Cine știe! Dacă mă opream la timp poate că... Îți spuneam mereu să te duci la medic, să nu îți neglijezi sănătatea, mai ales să-ți rezolvi problema cu dantura. Nu știu cum să te conving și pe tine și pe ceilalți să învățați din greșala și din pățania mea. Nu vreau să fi pătimit degeaba, nimic nu este mai de preț ca viața. Cu mâna pe inimă v-o jur, puii mei! Acum o știu dar am aflat-o prea târziu. Viața, oricum ar fi ea, merită să o trăiești. Că doar o singură dată ți se dă. Dacă știam... Dacă aveam mai multă grijă...
Mai e și treaba asta cu doctoratul. Ai rezolvat tu atâtea probleme mari și grele, cum să te împiedici de o bagatelă? Știu că nu ai să mă dezamăgești, dă-mi motive, oferă-mi ocazia să mă mai laud! Ai fi primul doctor în științe din familie și… Știm noi că e cineva setos de revanșă. L-ai face atât de fericit! Promit ca, la susținere, să fiu lângă tine! Tare aș vrea să mi-o dedici, să le spui tuturor... Să le spui că ai făcut-o pentru mine.
N-am mai apucat să te mai bat la cap, să-ți mai reamintesc ce tare îmi doream să-ți afli o fată. Una pe sufletul meu… A devenit urgență, copile, grăbește-te! Pe cât posibil găsește-ți una de pe la noi. Și eu am fost de-acolo… “țărancă” și nu te-ai rușinat cu mine. Te asigur că taică-tău nu a greșit când m-a ales! Nicăieri nu afli fete mai frumoase și mai harnice… Mai iubitoare, mai cuminți și mai blânde ca pe la noi. Eu și surorile tale îți suntem chezașe. Alege o fată care să te iubească și pentru mine. Să te iubească și în locul meu, atât cât te iubeam și cum te iubeam eu… Să țină loc și de mine. O fată care să dispere pentru tine cum disperam eu. Pentru care să fii lumina soarelui cum ai rămas pentru mine. O fată care să te cunoască, să-i pese de tine și să-ți înțeleagă toate frământările. Care să-ți fie mereu alături cum îți eram eu. Această fată există și te așteaptă, este gata să te fericească și să te nemurească. Citește semnele, copilul meu, și încrede-te în ele! Nunta Roxanei este ocazia să o arăți și să o scoți în lume. Destul cu șovăiala!
N-am reușit să te mai rog… Dar știu cât îți iubești surorile. Știu și simt că ești gata să faci orice pentru ele. Spune-le, că tare de folos îmi e lumina și aroma lumânării ce mi-o aprindeți la cap. Vă mulțumesc! Am primit darurile voastre și grozav mi-au plăcut. Sunt mândră de fetele mele, rămâneți la fel de uniți și lumea e a voastră. Aveți grijă cum îi integrați pe noii veniți, fiți toți pentru unu și unu pentru toți! Munciți împreună și terminați casa de la Răiculești! Sunt cu ochii pe voi!
Te-aș mai fi rugat ceva, dar n-aș vrea să vă supăr… V-aș fi rugat să aveți grijă de tata. Când am plecat l-am lăsat atât de singur, singur cu toate greutățile pe care le împărțeam în doi. Ne sfătuiam cum era mai bine și ne ajutam unul pe celălalt. Știu cât îi lipsesc și cât suferă. Este atât de amărât și de vulnerabil… Încercați să nu-i mai împovărați sufletul!
Nu mai e mult și se termină perioada de doliu. Rugați-o pe Roxana să nu mai încerce să-mi țină locul. Are și ea dreptul la viață… La viața ei! E suficient sacrificiul meu. Mi-aș dori să vă reluați viața normală. Știu că nu mă veți uita și că mă veți iubi întotdeauna. Știu că prima nepoțică îmi va purta numele... Dar, gata! Rostul doliului a fost să învățați să trăiți fără mine. Aș vrea să începi să scrii din nou și să publici. Să-ncepi să te-ntâlnești, iarăși, cu fete. Aș fi vrut să… Să o mai încurajez pe aia mică. Ea a avut cel mai puțin parte de mine. E încă atâta de copilă! Aș fi vrut să vin la nuntă. Dar câte nu aș fi vrut… Mi-ar mai fi trebuit o viață!
Nu putem uita, dar să încercăm... poate reușim să lăsăm la o parte ce-a fost. Căci important e doar ce vine. Distrează-te, băiatul mamei, mai soarbe un pahar și varsă o picătură pentru mine! Și cântă, puișorul mamei, mai pune-o melodie pentru mine! Și joacă, feciorașul mamei... Dansează-acum, cu mine! Pentru mine! Îmbrățișază-mă, tu nu mă vezi da’ eu sunt lângă tine! Îndrăgostește-te flăcăul mamei, fă-mi mulți nepoți… Și povestește-le de mine! Amintește-ți cât de mult îmi plăcea să trăiesc. Din plin trăiește-ți viața, măi copile, și te somez și te implor… S-o faci și pentru mine!
La mulți ani fericiți…
mama

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!