poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2026 .



Poartă oare germanii vina lui Ribbentrop?
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Inereanu ]

2006-08-06  |     | 




POARTÃ OARE GERMANII VINA LUI RIBBENTROP?

În anul 1918, Sfatul Þării a restabilit adevărul istoric, smulgînd Basarabia din ghearele Imperiului Rus. În anii ulteriori, Germania, care participase la prima conflagrație mondială din Europa a recunoscut integritatea României în frontierele pămînturilor strămoșești reunificate. Dar, în 1939, aceiași Germanie, a intrat în cîrdășie cu Rusia iscălind pactul cunoscut în istorie sub denumirea Molotov-Ribbentrop, prin care Basarabia și Bucovina de Nord au fost rupte de la Þară și înstrăinate. De atunci au trecut mulți ani și, se pare că totul s-a uitat. În consecință românii basarabeni au ajuns în groapa mizeriei. Majoritatea germanilor idee nu au unde se află Basarabia, Bucovina de Nord. Ei nici nu-și dau seama că, în 1939, au săvîrșit o mare crimă față de români.E o crimă latentă, pe care germanii contemporani, continuă s-o tolereze împreună cu rușii. Germanii se complac în propriile lor realizări. Ei sunt puternici economic, poartă imaginea unui etalon al culturii universale. Lumea trăiește și va trăi impresionată de marile talente ale lui Gheote, Haine, Bah, Șiller… Grandioasele realizări în plan uman plasează acest popor în elita culturală a lumii. Cu toate-acestea, acest popor civilizat, printr-un miracol sumbru a supus multiple popoare de pe planeta noastră unor distrugeri colosale. În secolul trecut , anume politicienii Germaniei și-a bătut joc de popoarele Europei, subjugîndu-le. Și, dacă în urma încăierării a două popoare avare și hrăpărețe precum sunt rușii și germanii, multe dintre neamuri s-au izbăvit de ei, în mijlocul Europei, România rămîne o țară neajutorată, nesusținută de către corpul diplomatic mondial, pentru a-și redobîndi teritoriile răpite. Germania se face a nu observa starea lucrurilor.Dar , precum se știe, istoria, neapărat revine la acele greșeli comise odată.Trezește doar adînca nedumerire, cum un popor, cu reprezentanți lucizi, de care mereu posedă Germania, pot tolera situația. De ce Germania ignorează acest lucru? De ce nici politicienii basarabeni, nu încearcă să le spună pretențiile, adevărul călcat de istorie în picioare? Poate la această întrebare ritorică există explicația momentului. Republica Moldova a coborît prea mult în mizeria timpului și, pentru a redresa cît de cît situația, politicienii noștri umblă cu mîinile întinse, cerșind ajutor de la țările dezvoltate, acceptînd orice înjosire și compromis. Moldovenii totdeauna au avut mai mare grijă ca să nu-l supere pe Ivan, decît ca propriul popor să-și păstreze mîndria de neam și istorie. Se pare că politicienii noștri au mare grijă să nu-l supere nici pe Hans sau Adolf…Dar care este atitudinea intelectualității germanie? Oare un popor cult, civilizat să nu cunoască durerea, necazul românilor basarabeni? Iar dacă o cunosc atunci, de ce nu ne ajută să ne izbăvim de ea? Oare noi, românii basarabeni, cerînd revendicarea pactului Molotov-Ribbentrop, cerem ceea ce nu ne aparține? Poporul german, nu dorește să repare greșelile comise. Ori germanii și toată Europa modernă crede că această pată rușinoasă pentru Patria mea, comisă de una dintre cele mai civilizate națiuni ale lumii, nu există? Sau poate nu avem dreptul ca să ne adresăm germanilor cu o asemenea întrebare? Părerea mea este, că o asemenea problemă există și va exista atîta timp, cît nepoții și strănepoții lui Hitler și Ribbentrop, nu vor depune eforturile cuvenite, ca să repare greșelile istorice comise față de patria mea, România.
2002

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!