poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4027 .



Prostirea prin modele
eseu [ ]
Nici o aluzie...nici o legătură

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Eugen ]

2006-01-02  |     | 



M-am săturat de modele. Există tot felul de ipocriți, de chioșcari de sentimente ieftine și filozofie stătută, de doi bani care încearcă să ne convingă-dar până aici ,stimabililor.
Omul este o creatură naturală- un primat. Una din caracteristicile primatelor este învățarea prin imitație. Deci modelele sunt bune.
Omul este o Creatură Divină. Și, de la Divinitate, am moștenit un atribut extraordinar de prețios. Liberul Arbitru. Posibilitatea de a ne dezvolta așa cum suntem capabili și cum ne place, fără constrângeri.
Ce poate forma un model ? Deprinderile de bun simț,atributele care derivă din Cele Zece Porunci ?
Modele ? Primele și esențialele modele ar trebui să fie modelele părintești. Sunt părinții anului 2006 din România pregătiți să fie modele pentru copii lor ? N-aș prea crede. Ruptura între generații e prea mare. Tatăl care muncește ca un robot nu este cool pentru copilul preocupat prea mult de discotecă și prea puțin de carte. Și nici mama abulică și depășită. Atunci când dau prea mult- nu e bine. Progeniturile sunt obișnuiți cu datul- consideră că li se cuvine. Atunci când dau prea puțin- sunt niște scârțani și niște încuiați care nu înțeleg că ultimul semn de civilizație este să ai blugii tăiați.Deci să lăsăm în bezna cea adâncă săracii părinți ai anului 2006. Probabil că până în 2016 lucrurile se vor stabiliza cumva. Dar până atunci ? Să le oferim indienilor mărgele, să le oferim copiilor modele. O gândire redusă și lineară poate considera acest lucru suficient. Oare ?
Modele ? Viața e mult mai complexă. Alb/Negru,Bun/Rău. Delimitări primitive, produse de minți primitive. Să luăm două exemple.
Ștefan Augustin Doinaș. Un poet imens, poate prea puțin cunoscut. O figură a societății civile.Ștefan Augustin Doinaș. Un om slab.Ce model alegem ? Sau cum putem să-l facem model ?
Alexandru Paleologu. Maniere distinse, nume prestigios. Un turnător nenorocit. Colaborator-voluntar-al Securității. Ce model alegem ?
Amatorii de modele visează cu osârdie partidul unic și omul nou. Din fericire, am scăpat de el.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!