poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 507 .



Secolul XXI
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [marius niþov ]

2022-07-16  |     | 



Doamne, în ce lume dezechilibrată ne ducem dialogul! Ce posesie mizerabilă distruge omenirea!
O confruntare militară nu se oprește cu livrări de arme! Nu învinge nimeni în acest război, operațiunea militară specială, invazie, cum vreți să îi spuneți. Nici nu se pune problema negocierilor de pace dacă este vânzare și crește dolarul ca zmeul. Am văzut satisfacția ucrainenilor, celor implicați în luptă, că au primit lansatoare de rachete HIMARS, obuziere M777 și așa cred că vor opri măcelul. Nu îl vor opri, dimpotrivă. Vor avea riposta mai dură! Luptele se vor amplifica, vor fi mai multe vieți pierdute, schilodite! Există la un atac inumam un răspuns la fel de inuman și totul degenerează într-o rană adâncă care cu greu se va vindeca. Mă întreb când își vor da seama cei în măsură să oprească nebunia asta? Ce lideri iresponsabili are lumea democrată? Dacă lui Putin nu îi poți cere să fie Gorbaciov sau Elțîn, măcar mai încerci să îl aduci la negocieri. Prin livrări de arme îl faci mai răzbunător, înverșunat în cauza lui defensivă! Am mai scris că în concepția lor toți se apără. Sunt niște fricoși în ținută oficială și trimit iresponsabil tineri la moarte! Pentru un pământ pe care sunt doar trecători! NATO e alianță defensivă până la granița cu Federația Rusă și aceasta este într-o acțiune defensivă în Donbas, să îi apere pe separatiști! Ucraina a ajuns un câmp de experimentare a armelor, celor de la Lockheed Martin le trebuia un iad să își vândă armele! Dolarul american se îngrașă pe sânge ucrainean și sare euro! Cei care duc spre dezastru țara asta și Europa solidară cu Ucraina în nebunia sancțiunilor sunt la fel de vinovați ca agresorul! Nu există învingători aici, doar distrugeri fără rost și oameni nenorociți! S-au întors în timp în logica celui de-al doilea război mondial: cine găsește cea mai performantă armă! Nu l-am văzut pe Zelenski să caute dialogul, e împins mereu spre idealuri imaginare, să vadă ce replică mai primește de la ruși, ce arme neștiute mai scot la lumină. Numai prin dialog se poate ajunge la o rezolvare a situației, fără droguri, fără supereroi de noapte pe linii albe! Uitați-vă cum pleacă de la putere cei care au fost în pelerinaj la Kiev, să îl încurajeze pe eroul pierdut în imaginația apărătorului Europei! Johnson, Draghi, cine mai urmează?! Dacă ar fi alegeri libere în Ucraina, cine credeți că ar mai opta pentru confruntare?! Mai apare o întrebare: cine mai are vreun folos dintr-un teritoriu pe care se experimentează arme, distrus și cu o populație traumatizată, odată cucerită, apoi eliberată, iar cucerită și eliberată?! Cine le mai dă viața înapoi celor sacrificați de industria militară, marile concerne de armament care fac bani pe suferința lor? Câte jertfe mai trebuie aduse în ritualul celor din noua ordine anticreștină? Conflictul se poate încheia imediat dacă SUA și NATO ar dialoga cu Putin, fără extindere în Ucraina, zonă neutră în Donbas sub protecție ONU, până la reglementare diplomatică. Așa se face pace.


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!