poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3105 .



luli
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [gabriella ]

2003-04-12  |     | 




Poate e doar o transpunere a mea în cuvinte și mă numesc Luli.
Este confuză. Analizată din afară, viața ei este ca un măr, perfect rotundă, pârguită, mirosind a iarbă cosită. Un măr în culcuș de fân. Si daca s-ar lua în palmă, tot rotundă ar fii.
Intrebările se nascuseră într-o dimineață.
Auzi radioul pornind, debitând aceleași cuvinte. Se trezise cu un gust ciudat. A închis din nou ochii încercând să se întoarcă în vis, să-l identifice. Era doar ea, geamul deschis, aerisind noaptea. Statea sprijinită pe pervazul ferestrei si fuma. Ãsta era tot visul. O țigară... Ce senzație! Filtrul ardea buzele de atâta dorință. Clipea des între plăcerea ce-o rascolea fumul și necesitatea trezirii. S-a depărtat de vis și a lăsat cotidianul să o inunde din nou.
Dar întrebările au ramas. Până atunci nu le credea și nici nu se gândea să le caute răspuns. Metafora generatoare de înțelesuri a ființei ei….
La găsit în același colț al monitorului. Statornic, insistent, insinuant. Îl cunoscuse întâmplător, într-o joacă a ei . Și apoi s-a trezit cu el permanent acolo, între documentele ei, situații, contracte, gânduri. O privea de câteva săptămâni. Putea să nu-l accepte, dar parcă, munca la birou nu mai era monotonă, din când în când insiropând-o cu toate cuvintele lui. Putea să nu deschidă messengerul, și el nu mai exista, dar se justifica față de ea insăși că o aștepta pe Ioana, să se întrebe una pe alta, fără răspunsuri. El era acolo. La început discutau banalităîi, se simțea parcă lângă un vechi prieten, la o cafea. Apoi cuvintele au devenit mai adânci. Mirare la adresa sufletului ei! îi spunea că o dezbracase și era în sufletul gol, că era îndragostit. Luli zâmbea. Îi răspundea ștrengărește, cochetând între cuvinte, dar niciodată serios. Era un joc. Când a spus asta, el s-a supărat. Și a tăcut o zi. A răsuflat ușurată, totuși așteptând.
-Dacă mă îndragostesc de tine, Bogdan, mă îndrăgostesc de propia mea fantezie.
-Nu, te minți. Îmi cunoști din poze chipul si sufletul îl ții în mâini.
Zâmbea, era iconița aceea și-i transmitea și lui zâmbetul. O certa uneori pentru asta.
-Ce este rău în asta?
-Nu e rău, dar sunt trist că nu pot să-ți simt râsul.
Uneori se infiora, râzând, dar nu credea.
-Viața mea e simplă, ai spus ca și eu sunt simplă. Tu ești o complicație a mea. Și mă îngrozesc complicațiile.
-Și atunci spui că sunt un joc. Te ascunzi în spatele cuvintelor.

Țigara……..Dacă plăcerea ei a simțit-o ca pe o eliberare, fumul umplându-i de pasiune sufletul, de ce sa renunțe? Acum știa că se îndragostise, total. Era așa plină de cuvintele lui. Uneori scria și ștergea.A râs:
-Ce bine ca nu ești lângă mine, nu aș putea să mai șterg.
-Mi-e dor de tine, constant și nu pot șterge asta.
-Eu uneori nici nu mai scriu, șterg direct în gând.
-De ce Luli? Te ascunzi...

Și ca să se scutere de învolburare, a aruncat cuvintele, a închis calculatorul, sufletul, a deschis pachetul de țigări de pe biroul vecin, a luat o țigară, a deschis fereastra.
Uneori visele se pot împlini.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!