poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 6168 .



Lunetistul
proză [ ]
articol publicat în “El Cubano Libre” nr. 3 ianuarie 1958

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ernesto_Che_Guevara ]

2005-11-29  |     |  Înscris în bibliotecă de



Știri despre evenimente din alte țări ajung aici, în vârful munților din Sierra Maestra prin intermediul ziarelor și al radioului.
Mass-media relatează cu seninătate evenimentele externe deoarece nu poate relata despre crimele comise zilnic în Cuba.
Astfel încât am citit și am auzit tot soiul de lucruri despre revoltele și crimele petrecute în Cipru, Algeria, Ifni și Malaezia, toate legate prin câteva lucruri comune.
a)peste tot se spune că “autoritățile guvernamentale au provocat pierderi grele rebelilor”;
b)în nici una din aceste acțiuni nu există prizonieri;
c)pentru guvern “totul decurge normal”;
d)toți revoluținarii, indiferent de țara de origine sau locul în care acționează, primesc “ajutor secret de la comuniști”.
Iată cât de mult seamănă întreaga lume cu Cuba! Peste tot zărim aceleași evenimente: un grup de patrioți, înarmați sau nu, revoltați sau nu, sunt uciși. După “un puternic schimb de focuri” ei cad sub focul opresorilor. Nu există prizonieri pentru că toți martorii sunt uciși.
Se spune că forțele guvernamentale nu au înregistrat pierderi în toate aceste lupte.
Dintr-un anume punct de vedere este foarte adevărat căci nici nu-i greu să scapi teafăr atunci când împuști oameni neînarmați. Dar, pe de altă parte, faptul că forțele guvernamentale nu înregistrează pierderi este o aberație.
Dacă vreți să vedeți pierderile înregistrate de ei este suficient să priviți doar ceea ce se întâmplă în Sierra Maestra.
În ceea ce privește veșnica și deja răsuflata acuzație de “comunism” cred că nici măcar nu mai este nevoie să spunem ceva… Căci toți cei ce s-au săturat de sărăcie și au pus mâna pe arme, indiferent de țară, sunt “comuniști”. Asta în timp ce ucigașii acestor oameni obișnuiți, bărbați, femei și copii, se autointitulează “democrați”.
Iată cât de mult seamănă întreaga lume cu Cuba! Însă nu uitați: în Cuba și oriunde în lume poporul se va ridica împotriva nedreptății și opresiunii. Poporul va avea ultimul cuvânt.
Poporul va învinge!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!