poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2898 .



viata de gura lumii
personale [ Jurnal ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [degeaba ]

2003-01-22  |     | 



mi-am mangaiat absent motanul ce torcea cu o aparenta naturalete aducand a scrasnet de macara ruginita pe caloriferul unde se uscau intr-un sfarait armonios o pereche de sosete, un maieu cu un imprimeu amintind de defuncta firma de amenajari interioare "piripompina s.r.l." si trei carnati trandafirii legati intre ei cu noduri marinaresti din rafie. carnatii ii luasem pentru fufu, cotoiul cu capricii de cafea la ibric data-n foc. motanul il luasem pentru marilena, nevasta cu idiosincrasii de precupeata provinciala consternata de insondabilitatea obscurantista a legilor economiei de piata.
pe nevasta o luasem de gura lumii.

tot de gura lumii pastrasem si o trompa impaiata de elefant ce odihnea acum, atarnand ca un penis flasc si inexplicabil de lung, intr-o panoplie vanatoreasca mostenita de la tatal socru - explorator asiduu al misterelor impenetrabile ale savanelor africane, unde murise de sifilis, de la repetate eterne mistere feminine rezolvate totusi. coltii de fildes ii pastrase partenerul lui de expeditii, datorita inabordabilei sale fascinatii cu simetria oaselor si a faptului ca nu vorbea nici o limba de circulatie europeana, doar un cod rutier din noua zeelanda, situatie ce anulase de la bun inceput posibilitatea vreunor negocieri cu solutii alternative. trompa atarna vertiginos, ca o niagara de fan, intre doua ferestre fara geamuri comunicand in mod continuu cu mediul inconjurator, pana la nivelul triplu-stecherului alimentand un ventilator, o aeroterma si un termometru de inalta fidelitate, ce constituiau un microclimat perfect functionabil si de o splendida inutilitate. alaturi de apendicele nazal, mai atarnasem o sofisticata impletitura primita cadou de la diversi calatori malitiosi din troleibuzul 86, impletitura formata dintr-o codita de hipopotam, o infuzie de coada soricelului si o nostalgica, dar stagnanta coada la oua. in panoplie mai aveam si un sarpe constrictor cel primisem zalog de la un circ al foamei pe vremea cand conduceam o dinamica, dar oscilanta firma de amanet pentru artisti ai setei de putere. sarpele murise de icter, iar acum se scurgea, intr-o unduitoare rigiditate caracteristica formaldehidei, paielor si sinuosului traseu al lui 86, de-a lungul sufrageriei, pe coridorul acoperit cu muschii unui fost sportiv de perfomanta pricopsit cu burta si chelie, licheni si ferigi de piemont, pana in fata usii frigiderului, ce se casca primitor ca o iurta adapostind in pantecele glaciare un misterios pachet invelit in scanteia tineretului pe care-l primisem de la socrii acum paisprezece ani, cu ocazia sarbatorilor pascale. il suspectasem de pasca sau cozonac, produse ale bucatariei traditionale, care ma predispuneau la crampe stomacale si grosolane flatulatii, asa ca hotarasem, de comun acord cu controlorii de pe troleibuz sa nu il deschid decat in clipa cand aceasta neobisnuita sensibilitate va inceta sa imi deranjeze lasitudinea existentiala.

cu mintea preocupata de astfel de ganduri otioase, mi-am salutat de noapte buna amicul macaragiu care facea greva japoneza la nivelul ferestrei mele (stau totusi la un demn-de-luat-in-seama etaj noua) si cu care obisnuiesc sa taifasuiesc dimineata la o cafea si un croissant cu mamaliga, nedespartiti de iluzoria securitate a geamului de siliciu oxigen doi, am intors cei trei carnati pe partea inca umectata de scurgerile onctuoase ale grasimii animale, am facut mare caz de pretiozitatea superflua a manierismului meu livresc, am urinat cu nedisimulata placere a razbunarii in culcusul motanului fufu, raspunzand astfel cu reciprocitate incursiunilor lui de insemnare teritoriala a strecuratoarei mele de ceai, m-am strecurat in pat cu agilitatea a mai bine de patruzeci de ani de antrenament in domeniul soporific, am privit cu luare aminte batatorul de snitele pe care il agatasem cu un elastic deasupra patului, intr-o simulare discreta a mitului lui damocles, am stins lumanarea pe care o tin intre mainile impreunate pe cosul pieptului, intr-o amuzanta punere in scena a ritualurilor mortuare al carui propriu spectator nu voi mai fi, si am adormit instantaneu visand cu minutiozitate sterila traseul lui 86, trompe si macarale.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!