Comentariile membrilor:

 =  prophecy
alice drogoreanu
[02.Jul.07 11:48]
Adevărul să rămînă-ntre noi:
cînd toate vor sfîrși în vreun fel,
ultimul ochi văzător va fi de femeie

sună sentențios sună a profeție
îmi place

 =  reco
Daniela Șontică
[02.Jul.07 20:06]
Recomand acest poem nu pentru ultimul vers - ce vrea sa ne convionga de un adevăr pe care nu il poate proba nimeni care sa ramana dupa aceea si sa scrie, in orice caz n-ar mai avea importanta si nici cititori atunci - ci recomand pentru intregul construct. Un poem, despre instabilitatea de fluviu a barbatului si statornicia de mal a femeii. O incercare de seductie cu incantatii.

 =  un insemn...
Petruț Pârvescu
[02.Jul.07 20:25]
Adrian,
felicitari.
n-am sa insist prea mult asupra textului. te cunosc si te admir. puternic, cu simbolui in suspans, meditativ. imi place ultimul vers.
p.parvescu

 =  Adrian Suciu
Mahmoud Djamal
[02.Jul.07 20:59]
Am citit vreo 10 texte și acest text m-a facut sa ma opresc si sa+l mai citesc inainte sa fie recomandat.
Felicitari

 =  ...
Adrian Suciu
[03.Jul.07 10:23]
Alice, eu cred in "profetia" asta. :)
Daniela, mi-a placut expresia cu "nestatornicia de fluviu" si "statornicia de mal". Dar sa stii ca, in timp, si malurile isi schimba cursul. :)
Petrut, multumesc pentru lectura si semn.
Mahmoud, onorat de atentia si lectura ta. Sa ne citim cu bine!

 =  poate ca nu se mai poate
yussuf khalid
[03.Jul.07 22:31]
Doamnelor si Domnilor Poeti, Poieti si alte alea,
Doamnelor si Domnilor Agoni, Patroni si Administratori,
voi, restu'


Declar pe propria raspundere ca eu nu m-am saturat sa vad texte proaste la recomandate.
e site-ul vostru si faceti ce vreti.

dar...
vreau sa-mi dau si eu cu parerea in 786431 de chestii.
1. aceasta poezie, nu este poezie, ma jur, sa moara ingerii!
2. Daniela Agon Sontica sustine: "Un poem, despre instabilitatea de fluviu a barbatului si statornicia de mal a femeii".
eu, cu tot respectul de care sunt incapabil, spun: ar trebui cu totii sa nu ne mai uitam la filme indiene. propun, in schimb, desenele animate.
si mai zic: nu era mai bine sa folosesti un termen mai banal precum "constructia poemului"? nu de alta, dar...
"construct - Concept abstract realizat pe baza activității practice intuitive; sistem teoretic ipotetic". Sursă : DEX'98. si nu cred ca la asta te refereai.
asa ca... n-are rost sa... intelegi?
3.inapoi la text.
n-are pic de coerenta, pentru numele lui Dumnezeu! in afara de simbolu' ala care imi aduce aminte de cele mai proaste poezii ale lui Eminescu, apare un soi de "inger de la tara" via Vasile Voiculescu, sablonizat, prafuit, si obosit de atata drum.
(nu vreau ca autorul sa creada ca il acuz de plagiat, Doamne fereste, s-ar putea sa nici nu fie familiar cu un asemenea tip de lirica)
4.Alice, daca si tu incepi cu ideea sentintelor memorabile...
la dracu', o sa ma intorc la folclor, rescriem si noi Miorita ca altii si aia e.
apropo, o intrebare pt tine: ce legatura are ultima strofa cu restu'?
5. eu inteleg ca una dintre dorintele autorului a fost ca ceva se intampla "intre noi", dar folosirea mult prea abuziva a acestui cuvant, ca si a persoanei I plural fac poezia sa devina dintr-una lipsita de coerenta, una militanta, asa, de tipul celei a lui Radu Gyr.
ca de realismul-socialist nu vreau sa vorbesc.
si, sincer, cred ca era era de preferat prima varianta.
6. cam asa merg lucrurile. dar nu vreau sa trec peste o imagina destul de interesanta.
"Aș putea scrie viitorul
în pielea căzută a sînilor tăi".
iar daca in loc de as putea scrie ar fi as putea desena, citi, canta etc (ideea de baza e sa fie un verb contrastant, tare) ar fi si mai interesanta.
dar pentru asta nu garantez, e doar o parere. restul, insa, e evident ca ultimul ochi vazator de femeie. pe cuvant.

7. nu cine scrie e de vina, oricine poate avea zile proaste, ani, zeci de ani, unii au chiar vieti proaste, asta e, asa merg lucrurile pe-aici, ci voi ar trebui sa va bagati degetele in ochi, pentru ca doar asa puteti plange de dragul artei, domnilor cititori lustruitori de fundulete si amatori de mari prietenii literare.

P.S. ignorati faza cu plansu', ce naiba, e penibil!

 =  posibilitati nelimitate
Fluerașu Petre
[04.Jul.07 00:14]
Adriane, imi place foarte mult prima strofa, vad acolo o intensitate aparte, o lejeritate in exprimare care transforma ideile in sageti. Nu te poti eschiva, esti obligat sa privesti realitatea frusta, esti obligat sa intelegi durerea umana si posibilitatile nelimitate ale existentei.

felicitari pentru un poem bun

petre

 =  ...
Adrian Suciu
[04.Jul.07 09:33]
Yusuf, ai dreptate, sint complet nefamiliarizat cu lirica de nici un fel, e un text foarte prost, ca poezie nu pot sa-i spun si-mi cer scuze daca te-am inoportunat prin postarea acestei maculaturi pe site. :) Succes la scris si-ti doresc cit mai multe reusite estetice.
Petre, chiar daca e paradoxal, si tu ai dreptate. :) Iti multumesc pentru vizita si felicitari. :)

 =  părere
nica mădălina
[04.Jul.07 09:53]
rămân cu impresia unui totum asamblat cu atenție (nu în sens de forțare). pentru că, de pildă, sucirea de registru (stilistic) de la prima la a doua strofă, deși nu urlă, mă face să las pe drum o parte din sensurile de la început. mă refer la trecerea către sânii goi și actul împușcării, a căror tonalitate reduce din liniaritatea oglindirii de mai înainte. apoi întoarcerea la un soi de transcendere (din ultima strofă), anunțată de îngerii ceia (și goi, și neștiutori, ceea ce îmi pare cam mult la nivel de sugestie) reduce din nervul căpătat anterior (în partea cu împușcătura).
poate aceasta e și "intenția" textului, o mișcare de undă despre care nu poți spune dacă pleacă sau stă.

 =  Mie chiar mi-a plăcut
adriana barceanu
[04.Jul.07 10:22]
”Aș putea scrie viitorul
în pielea căzută a sînilor tăi”
Mă duce cu gândul la nestatornicia formei. Și la un sentiment de dragoste care o depașește:”Am putea asuda cărînd trupurile veștede către mal”
Și în ultimul vers mare drepatate ai:)
In rest e doar o descriere a unor momente erotice unde prima strofă e preludiul.
Pare mai degrabă o ghicitoare poem.
Cu respect

 =  :=!
ciustea andreea mihaela
[05.Jul.07 08:03]
duce cu gandul la un instantaneu dintr-un paradis asimptotic coordonatelor realului pentru ca sincronicul eternitatii e destul de apropiat de diacronicul temporalitatii terestre pentru a fi influentat de aceasta ("se-ntuneca,se face lumina,se lasa inserarea);dar asta doar la nivel formal;daca privim atent,pare un paradis situat intr-un univers geocentric:ciclul diurn se reitereaza invers ,ca si cum o noapte candva,ar fi durat 24 de ore;sa observam ca avem:" se-ntuneca,se face lumina,se lasa inserarea",in loc de "se face dimineata,se lasa inserarea/se intuneca"cum ar fi normal.(asta deoarece consider tautologice doua expresii ca"se intuneca"si "se lasa inserarea"iar efectul acestei tautologii este acela al unei continuitati nefiresti a nocturnului);cele doua personaje refac un cuplu adam-eva cu totul original:motivul oglindirii sugereaza dedublarea schizoida si implicit proiectia eului intr-un subiect considerat ca identic ,in cazul de fata adam in subiectivismul sau o considera pe eva complementara si/sau identica-cu toate ca in ulterioara desfasurare a strofelor gasesc sugestii distonante;a doua strofa aminteste de atmosfera creata de becket in "asteptand-ul pe godot":(parafrazez):"nimic nu se intampla,nimic nu se petrece:ce-ar fi sa impuscam cateva generatii de ingeri ,profitand de nestiinta lor?"e evident ca mintea demonica ii apartine de aceasta data lui adam:nu intentioneaza sa asasineze u n inger ci intregi generatii-de fapt un act de revolta isterica impotriva divinitatii;adam si eva par doi "teroristi" ai divinului,adam e un anticrist versatil si transgresiv:"ne-am putea imbraca intre noi in pene de aripi de ingeri goi si nestiutori",(ne putem imagina ca daca el o imbraca pe ea primul,in virtutea purei mecanici a gestului reiterat al asasinarii generatiilor de ingeri,isi poate asasina si consoarta odata ce acesta poseda stigmatele (penele)genului..);in timp ce consoartei ii povesteste istorii cu un subtil carlig de pescuire a intelesului (fluviul ce mai are o zi pana la mare semnifica prevestirea defularii sale comportamentale),el nu face decat sa construiasca scenarii apocaliptice cu ei doi in calitate de eroi negativi,in conditiile in care principiul activ al masculinului este tarat de pasivitatea feminina a eternitatii;in urma virtualului si dezideratului act de revolta sisifica apare -mereu parteneriala-,autoflagelare prin"asudarea in timpul transportarii trupurilor vestede la mal";intr-un fel(cel de mai sus)sau "in altul,cand toate vor sfarsi,/ultimul ochi vazator va fi de femeie":uzand aceeasi tonalitate premonitorie ,personajul adamic sugereaza ca avand un grad mai inalt de adaptabilitate la pasivitatea,otiul plictisit al beatitudinii paradisiace ,femeia va reusi sa supravietuiasca acestui habitat desemnand in acelas timp posibilitatea unei noi renasteri(caci daca ar fi sa ne intrebam cum va fi posibila in lipsa principiului contrar,ne putem imagina,conform teoriei platoniciene,ca feminitatea pura e mai predispusa spre androginizare decat masculinitatea pura;eventuala androginizare a "feminei" supravietuite,conform teoriei segregarii ar fi format din nou cele doua principii originare contribuind astfel la ciclul renasterilor).

 =  Merita
Aida Hancer
[05.Jul.07 15:27]
Poemul isi merita locul la "recomandate".Induce o stare de apropiere intre cititor si text, prin asta apropie si lectorul de autor.L-am citit, descrie o dragoste domestica, personala, care n-are degand sa dea nimanui explicatii.Poate sa stea alaturi de poemele de dragoste din literatura clasica.Nu abuzeaza de metafore, limbajul este cursiv iar ideea este conturata, cadrul se inchide.Fara nici o ruptura, poemul e neasemuit de sincer, si mi se pare de apreciat faptul ca versurile nu "cer atentia", ele trec domol si, acolo unde sunt acceptate, stau chiar la masa cu cititorul lor.Imi place fiindca nici o unda de teribilism nu razbate, si asta demonstreaza o linearitate, o staruinta in propria voce si un traiect liric prestabilit.Sper sa mai citesc si altele, Adrian

 =  hmmm
George Sinescu
[06.Jul.07 23:08]
Citit, placut in mare, dar folosirea "intre noi" a picat ca nuca in perete. Contrar celor spuse mai sus, e clar ca avem un crescendo aici, si ca initial aveai probabil doar a treia strofa. Cam greu de imaginat "Ne-am putea îmbrăca între noi".

 =  Adriane te felicit
Paul Gorban
[09.Jul.07 22:38]
unele poeme nu trebuiesc sa fie comentate prea mult pentru ca astfel se rateaza intalnirea cu poezia si poetul...mai curand ele trebuiesc traite...asa si acest poem (dialectic)... foarte placut si foarte matur..
semn las P.G.

 =  salutare fratioare
Cătălin Găian -Konig
[10.Jul.07 22:12]
Suciule tata, baga tare frate, de ori unde catre oriunde de niciunde catre niciunde ! Imi place ca ai gonit stihiile, dragul meu, ai facut-o in stilul tau, desi astazi putin desuet..chestia cu viitorul si cu pielea cazuta este memorabila ha ha ! DAR..."..Îți povestesc
despre fluvii care mai au o zi pînă la mare.
Ne oglindim între noi." ESTE si te readuce la matca...aceea a "poezariei", aceea ca o orezarie dintre cele de la Hanoi...adica din acelea cu bobul numai unul si unul ! Deasemenea si ".. Am putea asuda cărînd trupurile veștede către mal.\Ne-am putea îmbrăca între noi..." face diferenta iar finalul este tributar...toti misogini...stim ca traim intr-o lume a femeilor, pe care si noi le iubim fa ra cale de intoarcere !
Se poate vorbi despre poezia "aista" ff mult, faptul ca a fost citita de 1398 de "mesteri mari, calfe si zidari" si comentata de 12 nu stiu daca este k sau nu,dar fratele meu, crede-ma, si unii si ceilalti te vor citi in continuare. Sti de ce ?...KHALID stieeee !

 =  ...
Adrian Suciu
[16.Jul.07 15:06]
madalina, e bine ca ai receptat textul "senzorial", chiar daca am incercat sa-l fac "cuminte. :)
adriana, iti multumesc pentru "ghicitoare". :)
andreea mihaela, nu cred ca mi-a fost dat sa citesc in ultima vreme o analiza atit de aplicata si de coerenta asupra unui text. iar faptul ca textul e chiar al meu...
aida, promit ca, daca nu dau coltu', mai citesti si altele. :)
george, mie imaginea imi pare plauzibila, da' daca nu reiese din text, e vina autorului. da, poate ca am exagerat putin cu "intre noi". :)
paul, multumesc. :)
catalin, multa bataie de cap cu poezia asta. :((

 =  părere
Mihai Robea
[22.Jul.07 15:38]
dacă ești marinar și ai corabia ta nu înseamnă că poți pluti și pe o coajă de banană. Iar dacă matrozii îți spun atunci că poți merge pe ape este bine să fii circumspect.

 =  Pro și contra
Alina Maria Bica/Ivan
[25.Jul.07 13:43]
...să ne amintim că unii mai scriu și ce simt fără să le fie teamă că vor fi puși la zid de alții și eu cred că Adrian chiar este genul despre care vă vorbesc...poate că unii sumțim așa niște clișee și ne vine să le scriem ca să ne formăm sau așa pur și simplu...
Adrian, să tot scrii...uite textul ăsta merită doar și pentru "Aș putea scrie viitorul
în pielea căzută a sînilor tăi."

 =  ...
Adrian Suciu
[06.Aug.07 23:42]
Mihai, sint intodeauna circumspect, iti multumesc pentru sfat. :)
Alina, ca sa poti fi pus la zid trebuie sa-ti pese ca poti fi pus la zid. Nu e cazul. :)




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0