poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3207 .



~ 30 de minute cu tevere unu ~
scenariu [ Film ]
urmuz

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [urmuz ]

2004-06-17  |     | 





A: S-au vazut cazuri in care o echipa ce joaca in 10 joaca din ce in ce mai bine. Cel mai bun exemplu este cel al Iugoslaviei de la Euro 2000, atunci cand condusa cu 3-0 de Slovenia a ramas cu un om mai putin pe teren, a reusit sa egaleze si chiar putea sa castige.
B: Fault asupra lui Kershiakov la 22 de metri de poarta lui Ricardo. Destul de periculos acest Kershiakov atunci cand se afla cu balonul la picior. Probabil aceasta lovitura libera va fi trimisa spre poarta lui Ricardo tot de Kariaka.
A: Kershiakov a inceput sa se vada in momentul in care a inceput sa aiba si sustinere. In momentul in care apar mai multi jucatori rusi in jumatatea adversa, evident mai multi fundasi trebuie sa-si disipeze atentia si atunci Kershiakov are mai mult spatiu de manevra.
B: In prima repriza era precum Robinson Crusoe in terenul portughez. Intreaga echipa a Rusiei cu exceptia portarului Malafeev se afla in jumatatea de teren a Portugaliei, lucru pe care cred ca nu l-am mai vazut in jocul de astazi.
A: Si suporterii portughezi traiesc cu emotie aceste momente, cazul precedent a fost elocvent.
B: Kariaka nu a fost el, a sutat in cele din urma Loskov si totul se termina cu bine pentru gazdele turneului final Euro 2004.Este minutul 60, 1 la 0 in continuare.
A: Dintre toti, Costinha a receptionat balonul in plin. Acesta este momentul, in plina figura il loveste mingea pe Costinha.
B: Nimic nu poate fi mai frumos decat sacrificiul pentru echipa.
A: He, jucatorul portughez se resimte insa este un jucator in forma, unul dintre cei despre care se spune ca Jose Murinho il doreste la Chelsea, fara discutie Porto va ramane fara multi fotbalisti dupa ce se va incheia acest turneu final.
B: Adevarul ca ultima editie a Ligii Campionilor a fost una nebuna, cine ar fi crezut ca finala se va disputa intre FC Porto si AS Monaco?
A: Se pregateste Rui Costa.Un fotbalist pe care Eusebio, legenda fotbalului portughez l-a remarcat si a spus ca va deveni un mare jucator inca de pe vremea cand avea 10 ani.
A:Lipsa de comunicare in defensiva portugheza.Andrade nu a aflat decat prea tarziu ca este singur. A fost la un pas de o greseala. Duel interesant intre Seev si Figo. Figo a ales banda stanga in aceasta repriza. Este un jucator care evolueaza cu acelasi randament si pe stanga si pe dreapta.
B: A fost o pasa gresita a lui Simao spre Figo. Kariaka trimite pe dreapta la Oskov. Aut in favoarea rusilor. L-am avut in imagine pe Costinha , cel care si-a reluat locul in 11-le lui Scholari. Intr-adevar parca este cu totul o alta echipa in aceasta repriza, Rusia. E adevarat ei incearca, nu prea reusesc foarte multe dar..
A: Dar macar alearga
B: Dar macar alearga
A:Momentul celei de-a doua schimbari in echipa Portugaliei. Iese Simao. Simao afla ultimul dintre jucatorii portughezi ca va fi schimbat, era cu spatele la arbitrul de rezerva. Iese Simao si intra Rui Costa.
B: Probabil cel care si-a tatuat, si-a desenat chipul ficei sale pe banderola de capitan de la Benfica nu prea suporta sa fie inlocuit, de fapt nu prea este obisnuit sa fie inlocuit.
A: Ati vazut ca a fost o schimbare intampinata cu ostilitate de catre suporteri.Simao joaca la Benfica. Va reamintesc ca acest stadion Da Luz este stadionul pe care evolueaza etapa de etapa Benfica Lisabona. Este poate si motivul pentru care Felipe Scolari a inceput meciul cu el, chiar daca nu a jucat mai nimic in meciul contra Greciei. Schilari a mizat pe un plus de simpatie din partea suporterilor portughezi.
B: Figo. Pasa catre Nuno Gomez. Iese foarte bine Malafeev.
B:Kariaka ajuns de pe dreapta, iata-l pe stanga. Frumoasa combinatieeee, sansa mare NUNO GOMEEEZ, siiiiiiiiiiiiiiiii............Baraaaaa. Inca o data spre poarta..peste poartaaaaaa a trimis Deco, mai intai Figo a fost la un pas de gol, de 2-0, a respins Malafeev in bara si Deco a reluat nepermis de slab din acea pozitie trimitand peste poarta. Iata acest trio de pase care pur si simplu i-a naucit pe rusi.
A: Rusii nu trebuie sa fie ingrijorati, sunt riscuri pe care si le-au asumat in aceasta repriza a doua, era logic sa apara si ocaziile portughezilor. Este minutul 64, in continuare doar 1-0. Acel gol marcat de Maniche in minutul 7.Spun doar 1-0 pentru ca, spun eu, toata lumea are impresia ca daca ar fi fortat doar un pic Portugalia, acum ar fi avut un avantaj linistitor. Hent al lui Senikov. Lovitura libera pentru gazde.
A: Miguel...prea puternica pasa...Paulo Fereira era mai util in faza de atac, insa Miguel isi face mai bine treaba defensiva.
B: Alearga Eseev. Reuseste sa prinda acest balon in careeeeeeeeeeeeu si iata-l pe Kershiakov foarte aproape de a trimite mingea spre buturile lui Ricardo.
A: Nimeni din acest stadion nu se astepta ca Eseev sa dea o asemenea pasa dintr-o asemenea pozitie imposibila. ULUITOR. Cred ca daca era pe picioare, nu nimerea atat de bine pasa.
B: Acestea sunt momentele izolate care pot aduce surpriza pe Stadio da Luz.
A: S-au trezit si suporterii rusi.
B: Sincer sa fiu, pe fondul relaxarii gazdelor, rusii nu joaca deloc rau pana in acest moment in repriza secunda....Figo...
A: Ma mira atitudinea lui Felipe Scholari, care este ca un leu in cusca si gesticuleaza continuu. Iata-l acum pe Figo, are in fata doi adversari, cade in careu....nu nu, nu se putea acorda penalty nici macar daca te numesti Portugalia la o asemenea faza.
B: Luis Figo vine dupa un sezon dezastruos cu Real Madrid. Echipa a avut 7 puncte avans in campionat si a pierdut. Ca sa nu mai vorbim ca echipa a fost pur si simplu umilita in Liga Campionilor de AS Monaco.
A: Reluarea fazei precedente ma face sa nu mai fiu atat de sigur. Cred ca norvegianul nu a acordat penalty, pentru ca Figo a exagerat un pic urmarile acelei interventii. A fost insa un contact intre fundasul rus si Luis Figo.
A: Se pregateste fara discutie viitorul star al echipei Portugaliei, Cristiano Ronaldo.L-am vazut in pauza executand niste numere de magie pur si simplu cu balonul. Un jucator pentru care Mancester United a platit 17, 5 milioane de dolari la acea vreme, o suma fabuloasa pentru un adolescent.
B: Miguel greseste, ballon pentru Ismailov...se complica Jose Andrade...Kariaka nu putea sa ajunga in veci la acea minge trimisa de Kerjakov.
A: Cred ca rusii au nevoie de un om care sa poata face diferenta, sa vina cu o idee deosebita la aceste faze de atac. El ar fi trebui sa fie Alenichev, insa, noul capitan al echipei, dupa eliminarea din lot a lui Mostovoi, nu a facut o partida prea grozava, repet, poate pentru ca este cunoscut pe dinafara de marea majoritate a fotbalistilor care joaca pentru Portugalia.
B: Destula nemultumire in tribunele stadionului Da Luz, suporterii portughezi nu prea sunt de acord cu modul in care joaca favoritii lor, cand ai in fata un adversar cu un om in minus, ai un avantaj minim de 1-0 si totusi, sa evoluezi fara convingere la adapostul acelui avantaj.
A: Cred ca in subconstientul portughezilor este faptul ca indiferent de ceea ce se intampla, chiar daca Rusia egaleaza, ei trebuie sa joace la victorie ultimul meci cu Spania. Calculele sunt foarte complicate in aceasta grupa, ele se mai simplifica daca echipa Portugaliei castiga meciul din aceasta seara.
B: In imagine Rui Costa. Un om foarte.....(pauza de 5 secunde) , care-l admira foarte mult pe Papa Ioan Paul al II-lea.
B: Ataca Portugalia. Figo, Maniche...din nou Figo, pasa in spate la Deco...greu, parca au pus un baraj in fata portughezilor fotbalistii lui Arseev.
(...)
A: inca o data elocvent, gestul lui Felipe Scholari...Portugalia nu are voie sa piarda asa cum a facut-o Miguel, pentru ca ofera sanse, ofera sanse de contraatac rusilor, care mai pregatesc o schimbare. Este Vladimir Bystrov.
A: Se produce schimbarea. Iese un pusti si intra un jucator si mai tanar.
B: Bystrov a debutat la numai 17 ani in prima reprezentativa a Rusiei.
B: nu putem spune ca prima repriza a stralucit in...avand un ritm aaa rapid darrr aceasta a doua parte a jocului se joaca parca in ritm de tango. Portugalia incearca sa-si conserve acest rezultat de 1-0 si eventual sa profite de gafele din apararea ce ar fi crezut ei ca va fi rarefiata a rusilor. De partea cealalta, baietii lui Arseev incearca, dar au reusit prea putin pana in acest moment.
B: Deco, ....intra Rui Costa si i se sufla balonul spre nemultumirea celor 60000 de telespectatori i se sufla balonul in momentul in care se pregatea sa suteze.
A: Penibila postura pentru Portugalia care iata este huiduita pe Da Luz. Publicul vrea nu numai victorie, vrea si spectacol si vrea si un joc convingator. Sunt convins ca suporterii portughezi se gandesc ca urmeaza Spania, iar acolo va fi mult mai greu decat impotriva Rusiei.
B:S-au cam retras rusii in ultimele minute, a mai ramas doar Kerjakov la mijlocul terenului....
A: Publicul huiduie insa cred eu ca Portugalia isi face un calcul destul de just. Rusia trebuie sa iasa la pressing. Aceste pase repetate laterale au tocmai acest scop: sa-i faca pe rusi sa mai iasa din defensiva....
Ricardo Carvalio pare sa fie mult mai prezent decat a fost in meciul cu Grecia Fernando Couto. E nemultumit Kerjakov. Si mie mi s-a parut intr-o prima faza ca nu a atins balonul. Urale pentru Cristiano Ronaldo.
B: Ca un ghem s-au asezat fotbalistii lui Acceev...nici sa-i pisti cu ceara, nu ar iesi rusii din propria jumatate de teren si ar intra mai mult in joc....Rui Costa... nu, este Maniche, acum Rui Costa...buna pasa printre la Miguel, va urma centrarea in fata portii...din nou Malafeev excelent.
A: Luis Figo e schimbat cu Cristiano Ronaldo. Rui Costa primeste banderola de capitan.
B: Ar fi, putem sa-i spunem o adevarata trecere de schimbare de stafeta intre Luis Figo si cel ce va fi mai mult ca sigur urmasul sau in nationala Portugaliei, Cristiano Ronaldo, un fotbalist al carui nume a fost pus dupa cel al presedintelui american Ronald Regan de catre parintii sai care erau niste mai admiratori ai celui care....ai fostului conducator american decedat in urma cu aproximativ 10 zile.
A: 90% dintre spectatori au aplaudat la iesirea lui Figo, insa a fost acolo un 10% care l-au fluierat...cred ca este pentru prima oara cand i se intampla lui Figo asa ceva.
A: Povestea lui Cristiano Ronaldo este simpla iata insa ca acceev risca... iese kariaka si intra Bulikin. Un singur gol pentru Dinamo Kiev, totusi un hattrick in preliminarii in meciul cu Elvetia. Spuneam, povestea tanarului jucator de la Manchester United este simpla: Manchester venea dintr-un turneu din America in care invinsese toate marile forte ale fotbalului italian, s-a oprit la Lisabona pentru a juca un amical cu Sporting in paranteza poate fi spus, Ladislau Boloni este cel care l-a promovat foarte tare pe Cristiano Ronaldo in primul 11 al lui Sporting; ei bine, Sporting s-a impus cu 3-1 in fata unei formatii care parea imbatabila iar Cristiano Ronaldo a facut tot ceea ce a vrut cu aparatorii formatiei engleze. Imediat sir Alex Ferguson, a demarat operatiunea de cumparare a lui si v-am spus, Manchester a platit 17, 7 milioane de euro pentru Cristiano Ronaldo.
A: Ronaldo a facut in cateva secunde ceea ce Figo s-a chinuit un meci intreg .. el a fost blocat de fiecare data cu o singura exceptie, atunci in prima repriza cand a reusit o centrare la care Pauleta nu a ajuns. A fost contrat destul de tare de Rui Costa acolo Loskov, faza continua....
A: Suporterii rusi sunt in picioare cerand lovitura de la 11 m la acest duel cu Nuno Valente. Arbitrul norvegian a lasat insa jocul sa curga...
A: La faza precedenta a fost Bistrov si nu Kerjakov cel care a patruns...pana la urma se pare ca a fost un umar la umar in acel duel insa cine ar fi crezut ca acest final va fi atat de tensionat dupa ce Portugalia a inscris repede iar Rusia a ramas in 10 dupa eliminarea portarului.
A: Malafeev este un portar tanar pentru un portar foarte tanar, are doar 25 de ani.
A:Urca rusii in atac cu cei mai inalti oameni. Aceste faze de atac pot fi decisive pentru soarta unei partide. Rusia insa nu se grabeste sa arunce mingea in careul advers si avanseaza ca la rugby. A mai castigat cativa metri Nici nu ma gandesc ce atmosfera s-ar lasa aici pe stadionul Da Luz daca ar inscrie rusii acum in minutul 86.Iata-i sunt 4 in suprafata de pedeapsa a portughezilor. De acolo Evseev, Bulikiv, Bistrov...Alenichev a venit si el precum a urcat si fundasul Bugaev. Se executa.... lovitura de cap, balonul trece prin fata lui Bugaev....cat de aproape a fost centralul din defensiva Rusiei sa preia catre poarta lui Ricardo. Sansa de contraatac, forteaza un fault Deco.
A: A fost o faza in care s-a vazut ca Smertin nu este fundas central. Nu a apreciat corect aceasta faza si nu a taiat-o cum trebuie. Maniche a exagerat un pic urmarile acelei mingi.
B: Timpul se scurge ingrozitor de incet pentru suporterii portughezi, e adevarat, rusii nu dau senzatia ca ar putea sa egaleze dar oricum oricand in fotbal poate sa vina o lovitura de traznet din senin.
A: 4 contra 3 portughezii acum Cristiano Ronaldo Rui COsta si Nuno Gomes in fata portii ...2-0. Rui Costa ii da o palma morala indraznesc sa spun lui Felipe Scolari care l-a lasat inafara pe banca de rezerve, 2-0 si meciul se incheie acum in minutul 88...Centrare de jucator urias, cu exteriorul.
B: Rusia mai are un singur meci, cel cu Grecia si apoi se pregateste sa se duca inspre casa. Prestatie modesta a jucatorilor lui Arseev la acest turneu final.
A: Cred insa ca Rusia a murit frumos in aceasta repriza a doua, al doilea gol al portughezilor era oarecum logic, pana la urma, in momentul cand ai un om mai putin pe teren si risti, obligat fiind sa incerci sa egalezi. Din nou Cristiano Ronaldo. Bicicleta cu care pur si simplu il innebuneste pe Eseev, centrare Cristiano Ronaldo, Rui Costa...incearca sa-si faca culuoar de sut Rui Costa, nu-i iese pasa spre Nuno Gomes.
B: Isi doresc foarte mult macar la acest sfarsit de meci portughezii sa-si mai schimbe imaginea pe care au lasat-o in aceasta partida in care sa fim seriosi nu au stralucit deloc.
B:3 minute de prelungiri din partida Portugalia Rusia, gazdele conduc cu 2-0 iar acum Nuno Gomes este lansat, luat in brate apoi de Smertin, capitanul Rusiei reuseste in cele din urma sa tina controlul balonului care ajunge la Alenichev, o lansare a lui Bistrov Acolo se afla Nuno....G.. Valente, si nici o problema pentru defensiva portugheza in cele din urma.
A: Am vazut ceva mai devreme figura lui Figo. Figo fara discutie, stie ca nu a facut un joc bun. Luis Figo insa deocamdata nu poate fi mutat din primul 11 al Portugaliei. Suporterii l\rusi se pregatesc sa plece. Evolutia echipei lor o dezamagire, in 2 meciuri Rusia nu a reusit sa inscrie nici macar o data si as indrazni sa spun ca nu a avut decat o singura ocazie in 2 meciuri, aceea a lui Alenichev din prima repriza a partidei cu Spania.
B: Maine vor face plaja undva in zona Algarvei isi vor ineca amarul si vor uita de prestatia modesta a nationalei tarii lor la acest Euro 2004.
(...)



Filmul este o fictiune. Orice asemanare cu personaje reale este pur intamplatoare.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~The End~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!