poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2973 .



Ospiciu, Jurnal (3) –gloria mundi-
proză [ ]
-Axente și iahnia de fasole-

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [romulus_campan ]

2007-02-25  |     | 



„Dragă Jurnalule,
Te rog mult să foșnești ceva mai... mult mai încet, că de-aia m-apucai să-ți scriu, că... stai că te-ntorc spre el... uite, vezi?
Tu vezi mă’, că Axente, respiră?
Mă tot chiorăsc la el de nu-ș’ câte minuturi... și nimic.
Măi Jurnalul, măi... doar nu l-or tar... trar... trac...na, t-r-a-t-a-t ăștia cu „exitus”?
Știi tu, medicamentu’ ăla de-i atârnă eticheta pe perdea după ce-i duce pe ăia aproape vindecații, la Casa de Vacanță și Plăceri Veșnice a Foștilor Tratați acum Vindecați ai Ospiciului?
Ãla, măi care are ca defect secundiar că ăia nu mai respiră deloc, o vreme, până vine limuzina Casei de Vacanță și Plăceri Veșnice a Foștilor Tratați acum Vindecați ai Ospiciului, după ei.”

...pfui, aoleu, Axente... crăpați-ar pijamaua, băăăă ce pute... „n-a exitusat ăsta, Jurnalule”... băăă Axente-ți spusei mă să nu te-ndopi și cu iahnia lu’Anastaz.
Bre, ce puți...

„Na, bine că măcar nu l-au trrratat cu exitus... da’ ce pute...
Acu’ mă trezii de tot.
Cât e ceasul?
O, nuuu... unu ș-un sfert?”

Ce zici? Cine? Nu, bre, nu eu, Axente se-mpuți...
Auzi Anastaz...stai mă acuma că numa’ te-ntreb... și nu mai zbiera ca prostu’ că vine sora Nscârba cu lavaju’ fundal.
Fi atent mă, dacă lu’ Axente-i dau ăștia exitus, că uite se tot vindecă tot mai bine, de când cu pârlitu’ la tâmpile, nu prea vorbește da-i curg balele, clipește mai rar, mănâncă bine de tot... și d-astea, ce facem mă cu... alleeaa... știi tu!
Cum mă’ cu ce alea, cu... stai că mă dau mai aproape... cu ma-și-nu-țe-le lui Axente?
Păi cum unde le ține? Sub picioru’ patului sub piatra aia lată și pătrată. Da, mă’ acolo-n gaura aia de săpă două săptâmâni la ea. Păi nu mai ții minte că n-a mers trei săptămâni la veceu, tot mâncând prafu’? Că zicea că așa citi el demult la unu’... Morte-n Scripto, sau ce.
Să le lăsăm acolo? Și raliu’? Cum facem mă cu raliu? Auzi? Bă’ Anastaze..., băăăă....
Da, dormi cu pernă-ta...

„Aci-s, Jurnalule... da’... uuuăăăă... ce facem nene cu mașinuțele... și cu raliu’ pă d-alea mov?
Mi-e somn, tare... uuuăăăă...na... ne gândim mai mâine, cu sau fără proasta aia de Anastaz.
Te scriu... mmmâine.... da?
Mă duc să-l învelesc pe Axente, că-l trage curentu’ și face vigor morți-s, răceala aia nasoală cu pete vinete.
Vinete măi de nu le mai spală nimeni Jurnalule, nimeni.”

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!