poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 839 .



Nu te mai vreau azi, desi..
proză [ ]
pag 6

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [diana vlase ]

2007-02-22  |     | 



Nu a mai scris nimic interesant in jurnal, pana ieri, nimic interesant, pentru cine considera interesant firul ghemului din lana oilor transhumate.
Ieri insa...s-au intamplat cateva lucruri demne de luat in seama, asa ca seara, inainte de culcare, a notat. Ar fi fost mai simplu sa copiez ce scria acolo, dar nu, am patrunde prea intim in gandurile unui ''subiect''...cum il numesc psihologii, fie el si imaginar.
Ieri s-a decis sa se lase de fumat. Evident, dimineata! Cica un artist tre sa munceasca dimineata si sa creeze seara, nu? Asa ca ar fi trebuit sa ia o astfel de decizie mai pe inserate, i-ar fi trezit angoase de nedescris...poate ar fi tinut! Asta in urma unui rau cumplit, de vreo doua zile...poate nu-s chiar prosti aia care tot sustin ca tutunul dauneaza grav...
S-a intalnit cu A. Sunt prieteni vechi, dupa ce el a fost indragostit nebuneste de ea...mai e si acum, nu mai recunoaste insa...Asa ca au iesit la cafea. Toata lumea iese la cafea, sau la suc, seara. Ei ii place soarele, ea iese mai mult pe zi, seara e mai indicat sa faca alte lucruri, mai mult sau mai putin domestice.
A. i-a vorbit de ultima lui achizitie, de cum mai face el sa fie asa de bogat dintr-o afacere idioata, de ultimele calatorii, cat de frumos e in nus ce tari..am mai zis ca nu are nici o treaba cu geografia? Pt ea e totuna ca cineva merge in Bulgaria sau in Singapore, nu a fost nici in prima, nici in cea de-a doua, asa ca, ce conteaza distanta? E o ignoranta pana la os! Nici nu il asculta, el gesticula, descria, ofta dupa nu's ce piele maslinie....ea se uita pe geam. Oameni, oameni, oameni...
''De azi nu mai fumez, ti-am zis?''
''De ce?''
''Nu mai fumez. Punct''
''Cum zici tu.''
''Niciodata nu ma asculti, ma intanlesc cu tine sa te aud cum debitezi bazaconii, o sa plec.''
''Unde?''
''Ma duc sa ma plimb.''
Nu e prima intamplare de genul asta, asa ca a lasat-o in pace, sa faca dupa cum o taie pe ea capu.
Si-a infasurat fularul in jurul gatului, si-a pus ochelarii si a iesit. S-a intors sa lase banii de cafea, nu il lasa niciodata sa ii plateasca cafeaua, desi A. e mult mai bogat decat ea. Sau A. e bogat, ea nu. Cand a simtit frigul, a avut un regret ca a plecat, dar i-a trecut repede...a inceput sa viseze...ca avea o masina ca a lui A. si ca mergea pe o strada foarte aglomerata si asculta muzica. Tare. Nu stia de ce visa asta, nu i-a placut niciodata sa conduca, dar gandul ca ar asculta muzica singura, si totusi ar fi inconjurata de atatia oameni..o solitudine citadina...poate ca era prea frig.
A intrat intr-un anticariat.
''Ce noutati aveti?''
Vanzatorul s-a uitat ciudat la ea..era un anticariat! A realizat dupa, asa ca a luat un volum pe care il mai avea acasa, numai pentru se facuse de ras....cat de frumoasa e cand e asa imprastiata!
A deschis cartea...citea sa isi aminteasca pasaje...aleator...Pe la mijlocul cartii, un biletel...prima impresie a fost ca era bonul de la anticariat, daca nu ar fi fost scris de mana.

''Nu te mai vreau azi, desi, daca as sti ca maine ma vei iubi, as avea pofta de tine.''

Zambi...ce nenorocita, cat de proaste sunt femeile uneori! Era convinsa ca daca i-ar fi lasat ei un biletel d-asta, l-ar fi sunat si i-ar fi spus ca...Dumnezeu stie ce i-ar fi spus, dar nu ar fi fost bine pentru el.
Isi aminti ca si el ii lasase un bilet odata. Ceva de genul: buna dimineata, raza mea de primavara!
Mereu se trezeste ca zambeste cand se plimba, cum o duce mintea numai in locuri in care muschii fetei reactioneaza astfel!
Arunca inca o privire peste bilet...scria frumos! Poate era contabil, daca ar fi fost artist, ar fi scris urat. Cate prejudecati! Da. Ea vrea sa iubeasca un barbat care scrie urat.
Soarele prea puternic nu o afecteaza, are ochelari mari, jacheta la moda si un mers de pantera in cautari...de idei.
Suna A.
''Esti ok?''
''Ce vrei?''
''Nimic, nu-mi mai vorbi asa, vroiam sa vad daca esti ok.''
''Da, m-am calmat, cred ca e pentru ca m-am lasat de fumat.''
''Vin sa te iau?''
''Da.''
Au mers la film, au mancat in unul din restaurantele de fite, unde, oricum, mancarea e nesarata si rece, si s-au plimbat cu masina.
''Vreau sa mergem la tine.''
''Poftim?''
''Ce ? Esti surd? Vreau sa mergem la tine.''
''Bine.''
Nu au vorbit pana la el acasa. Ea tacea, linistita. El tacea, incordat.
A cautat cheile prin toate buzunerle, au intrat, ea a baut un pahar de vin si s-a dus in baie. Trei minute. Cinci minute. O jumatate de ora.
A venit dupa ea, dupa ce a ciocanit de cateva ori...dar n-a raspuns.
''Ti-a luat ceva timp..''
''De ce nu raspunzi, m-ai speriat!''
''Ba nu te-am speriat, sperai sa fiu in cada, in spuma ta frumos mirositoare. Ia spune-mi, de cate ori ti-ai imaginat ca sunt la tine in cada, goala de idei...plina de spuma?''
El zambi aproape incantat. Nu stia daca rade de el, daca vorbeste serios, daca sa iasa sau sa ramana...Ii zise, totusi:
''Vrei un pahar de sampanie? S-ar potrivi perfect cu tabloul asta!''
''Nu te mai vreau azi, desi, daca as sti ca maine ma vei iubi, as avea pofta de tine.''
''Stiam ca razi de mine, mereu ma las pacalit de tine, cred ca in subconstient, ma rog sa ma pacalesti odata, pana la capat.''
'' Nu te pacalesc, asculta ce zic. Nu te vreau, dar te-as iubi daca...''
''Daca ce? Minti, azi ai chef de mine pentru ca stii ca te vreau neconditionat, poate nu ma vrei, dar e un mare compliment sa stii ca te vreau...orice ai face.''
Se ridica din spuma din cada, si printre baloane si aburi se vedea lenjeria intima, suficient de plina ca sa nu trimita un barbat cu gandul la sex...ci la intai aprilie. Se apropie de el si il saruta pe frunte.
''Te iubesc pentru ca ma iubesti neconditionat...iarta-ma...as fi inlocuit nicotina cu adrenalina...dar te prefer cand debitezi...''


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!