poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3483 .



Terente și politica liberală
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [adrian_nairda ]

2007-08-08  |     | 



De când mă știu am apreciat cântecele, buna dispozițiune și legea. Dar, din păcate, nu am reușit să mă autoapreciez până acum la justa mea valoare. Azi a venit timpul.
În fine, mai bine mai târziu, decât niciodată!

Presupun că unii își mai aduc aminte vorbele unui cântecel: Terente și Titina/ Se-mplimbă cu mașina./... etc.
Să "apreciem", prin urmare, acest text.
E un text interbelic, desigur. Terente are o mașină și își "titinează" buna dispoziție: "Terente, subliniez, "și Titina", câtă vreme se-mplimba cu mașina. Titina cu vigoarea unui adevărat proprietar de automobil.
După perioada interbelică versurile au circulat în mediile oculte o vreme. După eradicarea democrației populare, un regim de tristă amintire, politica de construire a S.S.M.D. a condus la eradicarea poluării fonice, așa încât claxonatul a fost interzis. Numai că destui "terenți" se încrâncenau să titineze. PCR-ul, în frunte cu Secretarul său general, au analizat posibilitatea schimbării sensului circulației auto pe stânga (precum în Anglia), dar măsura era prea nașpa, iar rezultatele doctrinare ar fi arătat de parcă lumea ar fi fost dată (lumea!) cu fundul în sus. Drept urmare, s-a dat lege: duminica (week-end, pe stil vechi!) se circula alternativ: o duminică ăia cu Titine, în cealaltă ăia fără soț.
A, ca să nu uit, benzina era pe bonuri, cam cum sunt acum "punctele" de pensie. Mai mult, zeci de milioane de români au dreptul la claxon - constituțional vorbind.

Apropo: Trăiască și să-nflorească liberalismul românesc!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!