poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2059 .



cică ea nu poartă maro că e de babe, nici gri că seamănă a șobolan, violet nici pe atât că se pretează pentru femei prea... ușoare
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Tyly ]

2012-04-30  |     | 





Madame Plută vrea să pară ceea ce nu este. De mult se strofoacă să iasă în evidență cu câte ceva. Să apară la suprafață. Oglindă.
S-a iubit cu toată lumea tocmai pentru că n-o iubea nimeni. Din asta a cășunat pe flori să le înmulțească, să le mute de la soare la umbră și din sera de iarnă afară. Și-a adus motan la serviciu, chipurile paznic la invazia de șobolani, și pe care îl mângâia pe ascuns. Pe urmă, a trecut la iubirea pe puncte. A cusut în goblen natura, chiar și pe Maria în câteva ipostaze. Drept răsplată, șeful i-a majorat salariul pe un an întreg. Mai apoi, s-a gândit că nu mai e cazul să programeze propriile nemulțumiri, insuccese, deci, a trecut să gestioneze viețile altora, ca pe niște obiecte mediocre sau lipsite de valoare, până a ajuns ea însăși sub orice nivel de cunoștințe și de conștiință. Cred că a suferit o cutremurare, odată, la un test definitoriu, și a solicitat urgent o intervenție. Dar, un bolnav aflat de amar de vreme la recuperare, căruia i se administrează, mură-în-gură, tot ce ar fi trebuit să învețe să prețuiască pe parcursul unor ani buni de conviețuire cu unii, cu alții, este cel puțin ciudat, dacă nu cumva este chiar prefăcut. Despre bolnavul închipuit se știe foarte bine.
A trecut în virtual, într-o bună zi, la bârfa cea de toate zilele, că numai acolo mai avea cine să o aprobe. Și a relatat despre muște, despre păianjeni și despre scorpioni ca la o lecție despre ecosisteme și distrugerea lor prin cuvânt, după principiul că prima dată el a fost și dacă cineva anume construiește există indiscutabil acel anti care dă buzna, deconstructorul cu unelte exterminatoare și un rânjet exemplar, cum ai îmbrăca o salopetă de-a-ndoaselea.
Uite așa madame a devenit urgent o cugetătoare care despică viețile altora în patru, fiindu-i necesar, de urgență, un cabinet de psiho pe care să-l conducă, sictirită de toți cei din jur fiindcă sunt prea normali. Și nu mai are timp să se trăiască, prea preocupată de trăirile celorlalți. S-a închis într-un fel de nautilus de unde reflectă asupra celor lumești. De mută ce se face că este, nimeni nu o mai ia în considerare și toată lumea o tratează cu indiferență, dar ea spune că așa îi place, că este dreptul ei la fericire, singură cuc. Și-ar dori o tabletă în care să se poată strecura și în care și-ar penetra toate gândurile revoltate, supraevaluate și notorii care numai cu al său consimțământ ar putea ajunge la vreun alt punct de vedere.
Altfel, vorbește pe mobil cu unul, cu altul, minut după minut, nu contează că timpul costă și nu contează că învălătucește pe toată lumea, și nu contează.
Cum toate ideile ei celebre se ascundeau într-un laptop pitit la rându-i sub un trandafir japonez viril, probabil că de acolo i se trage seva acestora, of, off, offf.
Mai are să-și asume rutina unui robot care să o facă să mai simtă ceva pentru mediul înconjurător și pentru oamenii care cândva au sărit să o ajute la plantarea sentimentului uman numit considerație.
De curând s-a împăunat în propria iubire de sine și s-a zburlit la cei care mai poartă numele de om. S-a declanșat ca un sistem de energie, s-a aprins, lumea a intrat în panică și era cât pe ce să fie chemați pompierii.
În final a venit una mărunțică și ne-a spus cam așa: lăsați-o că e dusă. E dusă de mult săraca.
Se vede. Are un zâmbet forțat. Ca o vâslă împotriva curentului.
Azi a venit în violet.

(23 martie 2012)

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!