poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2089 .



Sunetul cantec din Moldova
personale [ ]
dorurile mele

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Geea ]

2004-11-09  |     | 



Am primit de la un coleg de munca un dar nepretuit, un CD cu muzica lui Pavel Stratan si cateva melodii ale Tatianei Stepa...
Si ce acasă mă simt cu acest Pavel Stratan, ce bine imi e la drum cu vocea lui, ce bine imi e că pe CD-ul acesta e vecin cu Tatiana Stepa, o altă iubire a mea... Doamne ce-mi place fonic limba romană a acestui moldovean... ca păsările ceriului mă simt in versurile domniei sale...
Si n-am să trec Prutul, n-am cum, depărtările mă omoară, micile mele mari complexe probleme mă tin aici...dar inima mea, cred că e de mult călătoare in Moldova ceia, despre care stiu atat de putin..nimic pipăit cu ochii, nimic olfactiv... eu am aflat de Moldova abia după 1989. Rusine să-mi fie, stiam că dincolo de Prut incepe URSS... si in afra de cultura acestui urias colos n-am cunoscut nimic... nici geografic, nici istoric, nici politic... nu mă interesau amănuntele, e drept ca nici oamenii mari din preajma mea nu s-au inghesuit să-mi povesteasca adevărul omenesc, limba romană de dincolo de Prut... Invătam limba rusă cu intermitente, faceam matematică in orele de rusă, stiam insă alfabetul rusesc... si intr-o seară am prins la televizor o emisiune in care literele chirilice ascundeau limba romana...
Leonida Lari si Grigore Vieru, mi-au vorbit abia după 1989 prin aparitiile lor la televizor despre povestea Moldovei. Si acesta e primul motiv pentru care i-am indrăgit, si abia apoi specificul limbii pe care o vorbesc toti cei care trăiesc dincolo de Prut... Dincolo de dincolo, pentru mine Moldova este o tara de poveste, dureroasa noastră poveste... Am in casă vocea lui Pavel Stratan, dar de ziua arhanghelilor durerii, asa cum imi numesc eu sfintii pe care i-am simtit de cand mă stiu pe umeri... Acum Tatiana va "pune foc iubirii de lut"... si doamne ce dor imi este să aflu că se simte bine... că a păcălit boala aia care ii venise ca o hoată in vizită...

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!