poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3345 .



in memorian Anthony Quinn
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ellada ]

2003-10-05  |     | 



Căutând nemurirea, am dat peste Zorba Grecul și inevitabil de Grecia. Vechea Eladă pentru mine nu înseamnă numai filosofie, ci și încântătoarea poveste a omului, nemuritorului Zorba. Am dansat împreună cu el, am râs sau am plâns cu el, dar nu mi-am închipuit că ne va părăsi un pic pentru a merge în nemurire. Am descoperit acum că am probleme cu nemurirea, de când a murit Anthony Quinn. Până ieri, eram veselă la gândul că într-o zi, poate, îl voi vedea pe Zorba, de ce nu, chiar în Grecia, mângâiată de soare și de briza mării si să adulmec mirosul de portocali sau de maslini infloriti. Am căutat o viață întreagă să găsesc farmecul și frumusețea lui Zorba și deodată, m-am urâțit. Nu mai sunt liberă, sunt plină de amintiri ale filmului și cărții care pălește în fața vizualului Zorba. Legendele Olimpului m-au fascinat, dar nu îndeajuns încat să-l uit pe bătrânul care a fost pe rând marinar, miner sau mereu prieten. Nici filosofia nu va putea înlocui locul ramas liber. Am fost, căci nu mai sunt. Am fost Zorba chiar dacă veșnicia a început cu el. Anthony Quinn a plecat în căutarea lui Zorba nemuritorul și numai în Rai îl va găsi. Porțile s-au deschis pentru el și așteaptă să înceapă dansul. A fost o revelație să citesc memoriile omului care poate fi orice grec, român sau american, de la cerșetor până la un mare magnat. Nu pot decât să sper că într-o zi voi fi Zorba și că voi dansa acel dans nebunesc al cunoașterii și bucuriei de a trăi, așa cum numai Anthony Quinn a știut să mi-l arate. Acesta este omagiul meu adus unui actor pe care l-am stimat și l-am iubit pentru că a știut să îmi arate lumea, fie ea frumoasă sau urâtă.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!