poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2529 .



Ziaristul roman -o problema de bun simt
personale [ Gânduri ]
Sfintul Gheorghe de Cotidianul si www.poezie.ro

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Nexus ]

2002-07-24  |     | 



Nu stiu de ce nu ma mir ca acest "corifeu" al presei a emis asemenea judecati de valoare.
O scurta analiza a textului domniei sale imi arata cele 3 lucruri pozitive care le pomeneste in marinimia sa :1. Cit este de ocupat cu sutele de mesaje de la milioanele de cititori ai Cotidianului (persoana importanta ,deh) . 2. Hagi si Ronaldo care sunt buni totusi. 3. Vasile Andru care este adus in discutie ca nuca in perete ,numai sa vedem noi ca jeurnalistul rumin e multilateral dezvoltat.Radu Lucian este prezentat drept "corespondentul MEU" -adica domnul are o retea de corespondenti in tara asta, ce stim noi...
In rest o mostra de jurnalism novice,de cronicar "de bomba" si mai presus de toate de superficialitate , pretinsa malitiozitate, si tragere la tema.
In timpul sau foarte scurt neuronul singuratic al gazetarului dimbovitean, candidat etern la un Pulitzar nedecernabil decit la plic cu interviu prefabricat, a intrat pe pagina de autori. L-a gasit pe Radu Herjeu caruia ii aplica o poaca rasunatoare numindu-l geniu, si pe un biet Adrian Nastase care poate asa il cheama.Nici nu a catactidisit sa deschida vreo pagina de poezie a cuiva.
A gasit autorii amestecati cu clasici (lucru ce trebuie remediat de altfel) si si-a zis :"_ Iote bre ideea geniala". L-a gasit pe Radu Herjeu ,pe Nastase si gata coloana. Nu mult, ca oricum nu are acces la prima pagina dar asa, sa fie ceva acolo.
Cita pregatire si cadere literara nu ma intereseaza cita poate pretinde ca are Raskinul dimbovitean, ba din contra. El face parte din acea categorie care are autoritate de la poditul caselor pina la hatisurile Net-ului dela pornografie pina la ceasloave bisericesti din sec XVI. De aceea la categoria "easy money" a intrat si articolasul respectiv."_ Ia sa ma uit io meseriasul sa vad ce pot sa vad rau in asta. Ca de bine daca zic poate intra careva cu pregatire literara pe site si ma trage de urechi.
Ia mai bine sa caut eu ceva , pun un titlu sa zbirniie, gasesc un nume pe site...si voila iepurele de servit la gazeta".
Articol care de respectat ce e nici macar in pagina online nu a ajuns (poate ai pile dom le la careva de la IT ...?? ce zici poate te citim pe NET sa nu mai scanam articole..??)
Cit despre Vasile Andru il cunosc din Suceava (stii stimabile de exemplu ca il cheama Andrucovici ..?) si i-am citit toate cartile.
Una peste alta,ne intilnim aici din toate colturile lumii si a tarii , nu stiu care a fost pagina anvizajata de distinsul publicist, si nici nu stiu de ce ne-a
negat acest adevar-ca ne intilnim din toata lumea . Poate o sa ne spuna chiar el, mai stii cit de mult tine la informarea tinerilor ?
Comentariile si textele sunt deci un lucru rau. I-auzi... Nu neg faptul ca 75 % din poezii sunt proaste ca 20% sunt cit de cit bune si doar 5 % se pot ridica la pretentii literare conform canoanelor criticii moderne. Dar de aici pina la comparatia cu odioasa manifestare comunista in care veneam toti cu arcanul e exact diferenta dintre creierul de Homo Sapiens si lobul unic frontal a unei vrabiute care vrea sa ciuguleasca niscaiva graunte. Nici macar niste copii nu pot fi amagiti cu o asemenea tragere la tema pentru ca aici vin toti din proprie initiativa.
Cit despre perlele de la bac aici agramatismul este taxat imediat , iar cei ce si-au dat bac-ul; au facut-o cu onoare si rezultate maxime la limba si literatura romana. Ca intra texte care nu au nici o valoare, agramate, da. E adevarat. Aceasta este din generozitatea editorului care gazduieste pe oricine sub un nume fara nici pretentie. Sa vina bunica sa-i vada perlele pe net. Nu face rau nimanui dar nu este ridicat in slavi. Daca vrea sa asculte un sfat bine, daca nu, va fi un agramat in continuare.
Cit despre gestul DEZAXAT de a aduce in fata celor ce intra pe cea mai citita pagina culturala din Romania poeti clasici intr-o biblioteca SEPARATA (pentru care are ochi de vazut nu penita muiata in mustar si tastele unse cu zeama de prune) nu ma pot pronunta. O fi dezaxat in ochii lui Dan Mircea Cipariu, poate.

Iar asa cum internetul o fi un sac fara fund pentru cei fara de repere care intra goi si ies la fel, asa este si scrisul la gazeta pentru cei care vor minca toata viata piinea jurnalistului diletant , in cautare de bombe, de fonfleuri si adevaruri bune de citat la rubrica lui Giga

PS : nu fac nici o alta referire la posibila valoare a autorilor de pe www.poezie.ro pentru ca pe respectivul e clar ca nu asta l-a interesat.

Astept orice parere a celor din site sau din afara. Si celor care au de spus ceva direct stimabilului le dau adresa de mail cu indemnul : comentati. intrebati sau turnati AICI : [email protected]

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!