poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2852 .



Societatea românească încotro?
personale [ Gânduri ]
Delirul democrației tradusă în mod eronat

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Caesar Iulius ]

2007-09-19  |     | 



Însuși titlul acestui material poate avea semnificația unui semnal de alarmă, ce ar fi fost necesar să fie tras imediat după instalarea unei democrații în țara noastră, ,,bolnavă din fașă''.
Restructurarea economiei, ce a generat instaurarea șomajului, sărăcirii, uneori premeditată a populației, în mod special a forței de muncă activă din toate ramurile sale, a avut ca efect, în paralel cu transformările morfostructurale, perturbarea conștiinței umane în primul rând prin germinarea sâmburelui amăgitor, pentru majoritatea populativă a României, ca apoi acesta să fie pesticizat de păturile sociale, îmbogățite peste noapte, prin promisiuni electorale.Acestea au avut ca rezultat palpabil conturarea și chiar materializarea unei osaturi maladive pentru cei mulți, pauperi, creduli și în final victime.
În această lucrare mi-am propus să prezint, după o analiză a factorilor nocivi ai societății românești, după anii 1989 , cât de vulnerabili au devenit copiii noștri și mă refer în special la cei de vârsta adolescenței,în special din mediul urban, majoritatea fiind ,,de bani gata’’.
De ce îmi pot permite să fac aceste afirmații? Simplu! I-am văzut personal în baruri, restaurante etc. și chiar dacă era afișat anunțul :,, Este interzisă vânzarea țigărilor și a băuturilor alcoolice către minori’’, țin să fac precizarea că era doar ceva formal. Nici unuia dintre acești mini-consumatori nu i s-a cerut vreodată actul de identitate, țelul principal al șefului acelei unități fiind să aibă un profit cât mai mare.
Cu ocazia sărbătorii Zilei Femeii, acum doi ani, în compania unor prieteni nu mică mi-a fost mirarea când, pe la orele 02.00.a.m., într-un bar, mesele erau ocupate de adolescenți de 14-15 ani, băieți și fete și atunci l-am întrebat pe unul din prieteni ce părere are de acele ființe rătăcite și dacă ai lor părinți știu pe unde le sunt odraslele, iar dânsul mi-a răspuns sec, asigurându-mă că mai mult ca sigur aceștia se află ori într-un club de streap-tease, sau să fie plecați din localitate. Nici n-am intenționam să-l contrazic, deoarece și eu aveam aceeași bănuială.
Nu vreau să devin plictisitor etalând astfel de fenomene, până la urmă și localurile au ,,bibliotecile’’ lor, chiar dacă pe rafturi găsești, în loc de volume de Sadoveanu, Creangă, Macedonschi etc, cu totul și cu totul alte tipuri de genuri literare cum ar fi Cavadoro, Johnny Walker, Palincă de Bihor, Muscat Otonel etc., precum și ordinarele sortimente de bere alcoolizate forțat, cererea fiind foarte mare, luând în considerare că și numărul consumatorilor s-a cam dublat cu vlăstarele mai sus-amintite.
Este tragic ce se întâmplă în România de astăzi mai ales că acești nevinovați copii reprezintă societatea de mâine.
Sunt mult mai multe aspecte de trecut în revistă, dar voi reveni cu amănunte în alte materiale.

Iulian Nistor
Vaslui- 19.09.2007

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!