poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2953 .



Vacanta de vis
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Xiusha ]

2007-08-09  |     | 



Sezonul estival în plină desfășurare . Zile aride de vară . Înăbușeală , toropeală , inerție , lîncezelă ...Și , pe cît de straniu nu s-ar părea , dar această stare de zăbușeală nu se răsfrînge deloc asupra spiritului uman . Precum îi este firea , el se află în continuă căutare de senzații , revelații și descoperiri noi . Iar peste tot , de jur-împrejur , nici urmă de plictis ! Ca să te convingi de acest adevăr , e suficient să ridici ochii și neapărat privirile tale se vor aținti asupra mulțimii aflată în continuă agitație , grăbindu-se în călătorii , excursii , campinguri ...Aflîndu-te în acest tumult canicular , nu poți să reziști ispitei de a gusta măcar imaginar din toate provocările și capriciile acestui anotimp . Gîndurile îți zboară aievea pe toate meridianele , colindînd în voie cele mai misterioase locuri ale Terrei , de la sălbaticile păduri tropicale și exoticile țărmuri pînă la friguroasele și sihastrele teritorii arctice .
Eu însă , în pofida tuturor tendințelor de sezon , plutesc pe altă dimensiune spirituală , preferînd a mă vedea în postură de explorator de taine și frumuseți ascunse de ghimpii acestei realități , de nevoile cotidiene și mediul plat în care ne ducem zilele . Nu , să nu credeți că mă gîndesc la comorile ascunse în sălbătăciile Amazoniei sau senzația descoperirii Everestului . Dorința cea mai arzătoare a acestei veri pentru mine este să-mi petrec cîteva săptămîni în sînul naturii alături de prieteni , cutreierînd plaiurile țării noastre în toate întinderile sale . Cred că nu este nimic mai incitant decît să hoinărești prin satele noastre , de la Giurgiulești la Naslavcea , deschizîndu-ți noi orizonturi și lucruri nebănuite că ar avea ceva în comun cu poporul tău , iar scurtele nopți de vară să le petreci lîngă corturi , în fața rugului ce scînteează feeric în lumina razelor de lună . Traiul nemijlocit în natură îți prilejuiește momente unice de reveleție a lumii din jur , dar și a lumii tale interioare . E sfînta armonie dintre om și natură . Acest echilibru necesar dintre măreția omului și a naturii fac posibilă viața în ansamblu . Nimic nu este comparabil cu atmosfera ce ți-o poți crea aflîndu-te în sînul bătrînilor noștri codri seculari sau chiar în preajma păduricii de lîngă casa ta . Șopotul molcom al izvorului , freamătul dulce al frunzelor , bătăile insistente ale unei ciocănitori pornite după hrană , zumzetul unei albini rătăcite în căutarea polenului . Aceste minuni dumnezeiești fac ca inima ta să palpite într-un val nou de emoții , te poartă aievea spre alte tărîmuri , făcîndu-te să te simți după un an de muncă asiduuă cu-adevărat împlinit , relaxat și reînnoit .
Incursiunile prin cele mai îndepărtate localități ale Moldovei ne-ar putea îmbogăți nu doar bagajul spiritual , dar și cel enciclopedic. Bisericile , mănăstirile , cetățile întinse de-a lungul țării sunt veritabile izvoare de cultură , credință și civilizație . Iar împrejurările în care sunt localizate îți pogoară în suflet oaze de lumină și seninătate , bucurîndu-ți ochii și sufletul cu peisaje de o frumusețe rar întîlnită .
Și-apoi , traiul independent , departe de grija celor apropiați , fie el și pe cîteva zile doar , poate constitui o veritabilă experiență . Numai cîtă plăcere îți poate aduce strînsul vreascurilor uscate și prepararea mîncării la ceaun . Somnul după asemenea zile istovitoare , trăite cu maximă intensitate , se dovedește a fi cel mai dulce , chiar dacă în locul canapelei comfortabile ai un cort îngust , iar drept pernă - rucsacul . Te simți în pielea unui legendar west-men căutător de noi teritorii și pămînturi nepopulate încă . Căci , fiecare răsărit de soare îți aduce cu el misterul unei noi zile pline de escapade , peripeții și dezvăluiri noi .
Cîteva săptămîni , cu siguranță , e foarte puțin pentru a descoperi și valorifica toate perlele acestui meleag mioritic , însă pot fi momentele de vîrf ale unei vacanțe reușite . Fără mari cheltuieli bănești , cu un rucsac modest ce conține doar lucruri de primă necesitate și avîndu-i ca condrumeți pe cei mai buni prieteni ai
tăi , poți contura profilul unei vacanțe ideale de care peste ani îți vei aduce aminte cu un zîmbet nostalgic pe buze .
Entuziasmul este în această vară ingredientul principal pentru rețeta vacanței de vis . Deocamdată , entuziasmul ce-l posed m-a ajutat să-mi schițez doar imaginar chipul unei vacanțe de nota zece . Dar , pentru viitor (sau , cine știe , poate pînă la sfîrșitul acestei vacanțe) aceste planuri se pot cristaliza în fapte adevărate . Iar pentru cei care ezită încă încotro s-o pornească ca să aibă parte de clipe de neuitat , le sugerez să apuce calea drumeției , iar drept argument incontestabil pot lua cele enunțate mai sus . Drum bun !!!


.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!